Τετάρτη, 3 Ιουλίου, 2024

Σε διαβούλευση από το ΥΠΕΝ η εθνική στρατηγική για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου

Την Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο (ΕΣΠ) για την περίοδο 2020 – 2030 απέστειλε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς διαβούλευση στα συναρμόδιο υπουργεία.

Σε δεύτερη φάση,  δηλαδή μετά το πέρας της διαβούλευσης με τα συναρμόδια υπουργεία, η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο θα τεθεί σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και πολίτες.

Όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή του το ΥΠΕΝ  βασικοί στόχοι της Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο, οι οποίοι βασίζονται στις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές είναι οι εξής:

  • Η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου για τις μετακινήσεις των πολιτών από το 2020 έως το 2030.
  • Η αύξηση της μετακίνησης ποδηλάτου σε συνδυασμό με άλλα μέσα.
  • Η ένταξη των συστημάτων ποδηλάτου κοινής χρήσης στο μεταφορικό σύστημα των πόλεων,
  • Η χρήση ποδηλάτων για μεταφορά εμπορευμάτων μικρού βάρους σε μικρές αποστάσεις,
  • Η ενίσχυση του ποδηλατικού τουρισμού,
  • Η ανάδειξη του ποδηλάτου ως κατάλληλου οικονομικού μέσου για καθημερινή μετακίνηση, για άθληση και αναψυχή
  • Η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής,
  • Η παροχή κινήτρων και υποστήριξη της τεχνογνωσίας για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου στον δημόσιο και τον ιδιωτικού τομέα.

Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο προσβλέπει στην ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου -που αποτελεί βασικό πυλώνα της βιώσιμης κινητικότητας μαζί με τη δημόσια συγκοινωνία και το περπάτημα- αφενός για τη βελτίωση της υγείας των πολιτών, τη μείωση αέριων ρύπων και θορύβου και αφετέρου για την ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών του δημόσιου χώρου των πόλεων και οικισμών της χώρας.

Σημειώνεται ότι η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο εναρμονίζεται με τους παγκόσμιους στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs),  με τις πολιτικές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, με τις πρόσφατες κατευθύνσεις για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή της ΕΕ,  με τις οδηγίες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας.

Μετά το πέρας της διαβούλευσης με τα συναρμόδια υπουργεία, η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο θα τεθεί σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και πολίτες.

Διαβάστε ακόμη:

Ακρίτα σε Δούκα: Μήπως να πιάσετε το φαράσι να ξεβρωμίσετε την Αθήνα;

Ιδιαιτέρως σκληρή κριτική ασκεί στον Δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα...

Ευρωεκλογές 2024 – Αποτελέσματα ΥΠΕΣ: ΝΔ 27,5%, ΣΥΡΙΖΑ 14,58%, ΠΑΣΟΚ 13,75%

Ευρωεκλογές 2024 - Η μεγάλη διαφορά της Νέας Δημοκρατίας...

«Στα αθλητικά πάμε..καλά»

Άρθρο των φοροτεχνικών Παναγιώτη Παντελή και Ηλία Χατζηγεωργίου Στα...

Ενημερωτικό Δελτίο

Διάστημα: Τα μυστικά που κρύβουν τα σύννεφα – Τι αποκαλύπτει η αποστολή EarthCARE 

Τον Ιούνιο του 2024, λιγότερο από ένα μήνα μετά την εκτόξευσή του, ο δορυφόρος EarthCARE του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) παρουσίασε τα πρώτα δεδομένα...

Παρατείνεται έως τις 15 Ιουλίου η προθεσμία για τη δήλωση καθαρισμού των οικοπέδων

Αποφασίστηκε η παράταση της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων για τη δήλωση καθαρισμού των οικοπέδων στην πλατφόρμα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ...

Αυξανόμενη καταστροφή: Ο Δραματικός διπλασιασμός των δασικών πυρκαγιών τις τελευταίες δύο δεκαετίες

Νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Nature Ecology & Evolution" αποκαλύπτει ότι οι δασικές πυρκαγιές έχουν αυξηθεί δραματικά τα τελευταία 20 χρόνια, τόσο σε...

Πώς το Αβοκάντο επιδεινώνει την κλιματική αλλαγή

Η αυξανόμενη ζήτηση για αβοκάντο στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική έχει σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στη γεωργία. Το αβοκάντο, παρά τη δημοφιλία του ως...