Υπουργική τροπολογία με στόχο «τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στη δασική νομοθεσία, την απλοποίηση των διαδικασιών και τη διευκόλυνση των οικονομικών δραστηριοτήτων» κατέθεσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ).

Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό σε σχέση με τις οικοδομικές άδειες απελευθερώνεται η έκδοσή τους και πλέον αυτό μπορεί να γίνει άμεσα μετά τη λήξη της υποβολής αντιρρήσεων, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερόμενου και έκδοση από τη Διεύθυνση Δασών του νομού βεβαίωσης, ότι η έκταση είναι ΑΑ, δηλαδή υπήρξε ανέκαθεν μη δασική (εφόσον δεν έχουν ασκηθεί αντιρρήσεις, ή δεν είναι στις εξαιρέσεις από την αναδάσωση). Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, με την επιλογή αυτή δεν χρειάζεται να περιμένει ο πολίτης τη μερική κύρωση του χάρτη, κάτι που αποτελεί επιτάχυνση τουλάχιστον δύο μηνών.

Προβλέπεται απαλλαγή του πολίτη από την υποχρέωση να απευθύνεται στη δασική υπηρεσία για βεβαίωση του χαρακτήρα της έκτασης. Έτσι, δίνεται η δυνατότητα να βεβαιώνει τον χαρακτήρα της έκτασης επάνω στο τοπογραφικό διάγραμμα ο συντάκτης αυτού, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να αναφέρει αν το περιεχόμενο του χάρτη είναι προσωρινό ή οριστικό.

Με την τροπολογία ο πολίτης απαλλάσσεται, μετά την κύρωση του δασικού χάρτη, από την υποχρέωση να απευθύνεται στα κτηματολογικά γραφεία, καθώς δίνεται η αρμοδιότητα βεβαίωσης χαρακτήρα της έκτασης για τη μεταβίβαση δασικού χαρακτήρα εκτάσεων μόνο στις Διευθύνσεις Δασών των νομών.

Επιπλέον προστέθηκε διάταξη ότι όταν η έκταση δεν είναι δασικού χαρακτήρα δεν χρειάζεται το παραπάνω πιστοποιητικό και θα αναγράφει ο τοπογράφος στο τοπογραφικό ότι η έκταση είναι ΑΑ, δηλαδή ανέκαθεν μη δασική.

Επίσης, δίνεται παράταση για τρία χρόνια ώστε να γίνουν τα προσωρινά παραχωρητήρια της δασικής νομοθεσίας οριστικά.

Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, προσωρινά μπορεί να ήταν, για παράδειγμα, λόγω μη αποπληρωμής όλου του τιμήματος, ή άλλης υποχρέωσης. «Το περιθώριο των τριών χρόνων κάνει αυτή τη στιγμή και τα προσωρινά παραχωρητήρια να είναι νόμιμες πράξεις της διοίκησης. Δεν απαιτείται λοιπόν η υποβολή αντίρρησης από την πλευρά του κατόχου τους, καθώς η έκταση βρίσκεται σε νόμιμη αλλαγή χρήσης».

Σε σχέση με τους δασωμένους αγρούς, σε αυτούς εντάσσονται επιπλέον και οι πρώην αγροτικές εκτάσεις που είχαν δασωθεί κάποτε, για τις οποίες είναι λυμένο το ιδιοκτησιακό έναντι του Δημοσίου, αλλά τώρα (όταν γίνεται η αίτηση του ενδιαφερόμενου και εξετάζεται η έκταση από τον δασάρχη) μπορεί να μην έχουν δασικό χαρακτήρα.

Αυτό επεκτείνεται και σε εκτάσεις με τίτλο έως το 2004. ‘Αρα επιπλέον ισχύει για πρώην αγροτικές εκτάσεις που ναι μεν είχαν δασωθεί κάποτε, για τις οποίες υπάρχουν τίτλοι μετά το 1946, αλλά όχι νεότεροι της 8-8-2004, αλλά τώρα (όταν γίνεται η αίτηση του ενδιαφερόμενου και εξετάζεται η έκταση από τον δασάρχη) μπορεί να μην έχουν δασικό χαρακτήρα.

Επιπλέον, με την τροπολογία πρόεδρος των επιτροπών δασολογίου θα είναι ο διευθυντής Δασών του νομού. Έτσι, σύμφωνα πάντα με το ΥΠΕΝ, απελευθερώνονται και επιταχύνονται οι επιτροπές, οπότε απελευθερώνονται και οι επιτρεπτές επεμβάσεις/δραστηριότητες επί δασικού χαρακτήρα εκτάσεων.

Επίσης, προστέθηκε πρόβλεψη έκδοσης διαπιστωτικής πράξης που να χαρακτηρίζει τις τεχνητές φυτείες ως εκτός δασικής νομοθεσίας, διότι δημιουργήθηκαν από τους ιδιοκτήτες τους για προγράμματα δάσωσης.

Δίνεται, επίσης, παράταση τριών ετών για τη νομιμοποίηση υφιστάμενων επεμβάσεων σε δασικού χαρακτήρα εκτάσεις, όπως κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, υδατοκαλλιέργειες, ιεροί ναοί, χιονοδρομικά κέντρα, έργα ύδρευσης, αθλητικές εγκαταστάσεις των ΟΤΑ, κατασκηνώσεις, κτλ.

Τέλος με νομοτεχνική ρύθμιση διορθώνεται το σύνολο των ατόμων που απαιτούνται για τη διάλυση αγροτικών συνεταιρισμών.