Τον δρόμο για την απευθείας είσπραξη των δημοτικών τελών από τους δήμους, χωρίς τη μεσολάβηση των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος, ανοίγει νομοτεχνική βελτίωση που κατέθεσε ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, στο νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Το νομοσχέδιο ολοκληρώνει σήμερα τη συζήτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής και ακολουθεί η σχετική ψηφοφορία.

Απευθυνόμενος στη Βουλή, ο κ. Λιβάνιος ανέφερε ότι η συγκεκριμένη νομοτεχνική βελτίωση προβλέπει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, με τη σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ και των συναρμόδιων υπουργείων, ώστε να καταστεί δυνατή η εφαρμογή ενός νέου συστήματος είσπραξης των δημοτικών τελών. Στόχος είναι τα τέλη να μην εισπράττονται πλέον μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, αλλά με εναλλακτικές διαδικασίες, αντίστοιχες με εκείνες που εφαρμόζονται για την είσπραξη των φόρων.

Ουσιαστικά, πρόσθεσε, ανοίγει ο δρόμος, προκειμένου να υπάρχει η νομοθετική πρόβλεψη, για να αποχωριστούν τα δημοτικά τέλη – κάποια στιγμή στο μέλλον – από τους λογαριασμούς του ρεύματος, που είναι και ένα αίτημα και των παρόχων και του ΔΕΔΔΗΕ και εν τέλει και των δήμων, διαχρονικώς.

Λίγο αργότερα, και συνομιλώντας με τους κοινοβουλευτικούς συντάκτες, ο κ. Λιβάνιος εκτίμησε ότι η απευθείας καταβολή των δημοτικών τελών αναμένεται να είναι εφικτή από τις αρχές του 2028.

Με έτερη νομοτεχνική βελτίωση του κ. Λιβάνιου, στις αυτοδιοικητικές εκλογές που θα γίνουν με το νέο σύστημα (του ενός γύρου), «εάν κάποιος συνδυασμός, μαζί με τις συμπληρωματικές ψήφους, πάρει κάτω από 42%, θα μειωθεί λιγάκι η πλειοψηφία, που έχει στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αντί για παράδειγμα να είναι 15-10, θα είναι 14-11. Θα υπάρχει μία κάμψη των “τριών πέμπτων” σε πιο αναλογικό σύστημα, κατά τι», είπε ο κ. Λιβάνιος.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις