Πέμπτη, 4 Ιουλίου, 2024

Ακρίβεια στην Ελλάδα: Τα προϊόντα που αδειάζουν το πορτοφόλι

Στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών επιδιώξεων, η ελληνική κυβέρνηση επιχειρεί να μεταφέρει το μέτωπο κατά των πολυεθνικών εταιρειών, προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τις πρακτικές που οδηγούν σε σημαντικές αποκλίσεις στην τιμολόγηση προϊόντων ανά χώρα. Η παρέμβαση αυτή προήλθε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος απευθύνθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητώντας μια ενιαία ευρωπαϊκή αντίδραση. Σε συνεντεύξεις του, επεσήμανε ότι πολλές πολυεθνικές εταιρείες εφαρμόζουν διαφορετικές τιμές για τα ίδια προϊόντα, χαρακτηρίζοντας τις πρακτικές αυτές ως ανεπιθύμητες.

Το υπουργείο Ανάπτυξης εστιάζει σε διάφορες πρακτικές που στοχεύουν στην αύξηση του κόστους εισαγωγών προϊόντων στην Ελλάδα. Ειδικά όταν η εταιρεία-θυγατρική δραστηριοποιείται ως εμπορική αντί για παραγωγική, υιοθετούνται ορισμένες στρατηγικές. Ανάμεσα στις πρακτικές αυτές που ελέγχονται από ελεγκτικές εταιρείες, μπορούν να αναφερθούν:

Η πρακτική του “transfer pricing”, δηλαδή η υπερτιμολόγηση ή υποτιμολόγηση μέσω ενδοεταιρικών συναλλαγών, που στοχεύει στη μείωση του φορολογικού βάρους ενός πολυεθνικού ομίλου με τον καθορισμό μη πραγματικών τιμών σε αυτές τις συναλλαγές. Ένα παράδειγμα είναι όταν μια πολυεθνική εταιρεία εισάγει προϊόντα από τη θυγατρική της σε μια χώρα και διαμορφώνει την τιμή σε επίπεδα που εξυπηρετούν τα συμφέροντά της, συνήθως προσθέτοντας τα δικαιώματα χρήσης του προϊόντος (γνωστά ως “royalties”). Όταν υπάρχει παραγωγική δραστηριότητα (ή ακόμα και εμπορική), η εταιρεία έχει περιθώρια να προσαρμόσει τις τιμές σε επίπεδα που την εξυπηρετούν, εστιάζοντας στην τιμολόγηση των πρώτων υλών αντί του τελικού προϊόντος.

Αποτελέσματα έρευνας

Σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποίησε το περιοδικό “ΤΑ ΝΕΑ”, ηλεκτρονική σύγκριση των τιμών στις κορυφαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα και σε άλλες έξι χώρες, με βάση τα μερίδια αγοράς κάθε χώρας, αποκάλυψε σημαντικές αποκλίσεις. Αυτό ενισχύει την ανάγκη λήψης μέτρων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Για παράδειγμα, ένα προϊόν που σχετίζεται με κάθε νοικοκυριό είναι τα σνακ, με τα πατατάκια να είναι το δημοφιλέστερο. Η τιμή ανά συσκευασία στην Ελλάδα είναι σχεδόν διπλάσια από αυτή στη Γαλλία (3,38 ευρώ στην Ελλάδα έναντι 1,99 ευρώ στη Γαλλία).

Επίσης, τα σοκολατένια κουφετάκια (250gr) ενός παγκοσμίου κολοσσού πωλούνται 3,68 ευρώ στην Ελλάδα, ενώ στην Ισπανία κοστίζουν 3,09 ευρώ και στην Ιταλία 3,57 ευρώ ανά συσκευασία.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις

Διαβάστε ακόμη:

Προφυλακιστέος ο 37χρονος δολοφόνος της 11χρονης Βασιλικής στην Ηλεία

Προφυλακιστέος κρίθηκε ο 37χρονος που ομολόγησε τη δολοφονία της...

Φωτιά στο Κιλκίς – Μήνυμα από το 112

Συναγερμός σήμανε στην Πυροσβεστική Υπηρεσία λόγω μεγάλης πυρκαγιάς που...

Ανασχηματισμός : Οι νέες προσθήκες στην κυβέρνηση – Ποιοι είναι οι τέσσερις νέοι υφυπουργοί

Για πρώτη φορά αναλαμβάνουν κυβερνητικό χαρτοφυλάκιο, όπως προκύπτει από...

Ανασχηματισμός : Ποιοι μένουν εκτός κυβέρνησης

Μετά τον ανασχηματισμό που ανακοινώθηκε σήμερα από τον κυβερνητικό...

Ενημερωτικό Δελτίο

ΕΦΚΑ: Προθεσμία για ρύθμιση οφειλών έως τις 21 Ιουλίου

Ο ΕΦΚΑ έχει ορίσει προθεσμία μέχρι τις 21 Ιουλίου για τη ρύθμιση των οφειλών περίπου 40.000 οφειλετών, με χρέη άνω των 150.000 ευρώ

Ενοίκια τριών ταχυτήτων στην Αθήνα – Που εκτοξεύονται οι τιμές

Οι διαφορετικές κατηγορίες των τιμών ενοικίων στην Αττική, από τις υψηλές τιμές στις πολυτελείς γειτονιές όπως το Κολωνάκι και το ιστορικό κέντρο, έως τις πιο προσιτές περιοχές όπως η Πλατεία Αμερικής και ο Κολωνός.

Λογαριασμοί ρεύματος: «Φωτιά» οι τιμές τον Ιούλιο – Οι χρεώσεις ανά πάροχο 

Οι περισσότεροι πάροχοι ανακοίνωσαν τα πράσινα τιμολόγια ρεύματος για τον Ιούλιο, με μειώσεις που κυμαίνονται μεταξύ 2,63% και 3,94%. Ωστόσο, σε σύγκριση με τον...

Κόστος ενοικίου για φοιτητικά σπίτια σε περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης

Η πρόσφατη έκθεση του E-Real Estates καταγράφει τις τρέχουσες τιμές μίσθωσης φοιτητικών κατοικιών σε 15 περιοχές της Αθήνας και 7 της Θεσσαλονίκης. Οι τιμές...