Αρχική Υπουργεία Υπ. Παιδείας: 11.700 μόνιμοι διορισμοί στη γενική εκπαίδευση

Υπ. Παιδείας: 11.700 μόνιμοι διορισμοί στη γενική εκπαίδευση

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Το «πράσινο φως» άναψε χτες η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, για 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση εντός του καλοκαιριού.

«11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση για φέτος», ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου.

Ο διορισμός των 11.700 εκπαιδευτικών αναμένεται μάλιστα να έχει ολοκληρωθεί εντός του καλοκαιριού σύμφωνα με τις χθεσινές ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας. Υπενθυμίζουμε ότι ο αρχικός προγραμματισμός της κυβέρνησης ήταν να πραγματοποιηθούν 5.250 μόνιμοι διορισμοί στη Γενική για το 2021-22 και 5.250 μόνιμοι διορισμοί το 2022-23.

Όλοι οι διορισμοί, «που είναι οι πρώτοι μετά από δώδεκα χρόνια, θα πραγματοποιηθούν τώρα το καλοκαίρι και είναι υπερδιπλάσιοι από τους 5.250 για τους οποίους είχαμε δεσμευθεί για φέτος», σημείωσε η κ. Κεραμέως.

Οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης ΑΣΕΠ

Εκδόθηκαν την Παρασκευή οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης και απορριπτέων της Προκήρυξης 1ΓΕ/2019 του ΑΣΕΠ που αφορά τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, υποψηφίων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, κλάδων ΠΕ60, ΠΕ70 και ΠΕ73, και Δευτεροβάθμιας, κλάδου ΠΕ79, Γενικής Εκπαίδευσης, κατά κλάδο και ειδικότητα, καθώς και ανά μουσική ειδίκευση, κατηγορίας Π.Ε.

Αναμένεται τώρα να εκδοθούν και τα αποτελέσματα της προκήρυξης 2ΓΕ/2019 του ΑΣΕΠ  που αφορά στη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης κατηγορίας Π.Ε.

Μετά την έκδοση των πινάκων και για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας και η κατανομή των κλάδων των εκπαιδευτικών για τους μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση

 

4.500 διορισμοί στην Ειδική Αγωγή

Υπενθυμίζουμε ότι πραγματοποιήθηκαν πέρσι 4.500 διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε σχετικά: «Πέρυσι, πραγματοποιήσαμε 4.500 μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή, όπου οι σταθεροί δεσμοί μεταξύ μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και εκπαιδευτικών διαδραματίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο, μόνιμοι διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ στην ειδική αγωγή που δεν είχαν πραγματοποιηθεί ποτέ στο παρελθόν».

Και συνέχισε λέγοντας: «Με διορισμούς, επιμορφώσεις, βελτιωτική αξιολόγηση, επενδύουμε στο πολυτιμότερο κεφάλαιο της εκπαίδευσης, το ανθρώπινο δυναμικό μας. Η παιδεία αλλάζει, στην πράξη».

Ανησυχία επικρατεί όμως στον κλάδο των εκπαιδευτικών σχετικά με το τι τελικά ισχύει σε περίπτωση που κάποιος υποψήφιος στους Πίνακες Γενικής και διορισμένος στην Ειδική Αγωγή, επιθυμεί να υποβάλλει αίτηση για διορισμό στη Γενική.

Να σημειωθεί πως σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα: “Αυτοδίκαιη παραίτηση υπαλλήλου από την πρώτη θέση σε περίπτωση αποδοχής διορισμού σε δεύτερη θέση”, ισχύουν τα εξής:

Α. Σε περίπτωση αποδοχής διορισμού ήδη υπηρετούντος υπαλλήλου σε δεύτερη θέση, ο υπάλληλος δεν οφείλει να υποβάλει αίτηση παραίτησης στον πρώτο φορέα διορισμού του, δεδομένου ότι η παραίτησή του από το φορέα αυτό θεωρείται ότι συντελείται αυτοδικαίως με την αποδοχή του διορισμού του στο νέο φορέα”. 

Επιπροσθέτως επισημαίνεται στην εγκύκλιο πως κατά τη διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών εκ μέρους του υπαλλήλου στη δεύτερη θέση, προκειμένου στη συνέχεια ο φορέας διορισμού στη δεύτερη θέση να προβεί στην έκδοση της πράξης διορισμού του, ο υπάλληλος με υπεύθυνη δήλωση δύναται να γνωστοποιεί ότι υπηρετεί ήδη στο δημόσιο και ότι με την αποδοχή του διορισμού του στη δεύτερη θέση ενεργοποιείται η διάταξη της παρ.3 του άρ.35 του Υπαλληλικού Κώδικα. 

Ημερομηνία διορισμού

Περαιτέρω, στις περιπτώσεις εφαρμογής της διάταξης της παρ. 3 του άρθρου 35 του Υπαλληλικού Κώδικα, ως ημερομηνία διορισμού του υπαλλήλου στη δεύτερη θέση λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία αποδοχής του διορισμού του στη θέση αυτή, η οποία δηλώνεται με την ορκωμοσία, ημερομηνία κατά την οποία άλλωστε λύεται αυτοδικαίως και η υπαλληλική σχέση με την πρώτη θέση.

Σχετικά με τον περιορισμό της πενταετίας

Επιπλέον, υπενθυμίζεται ότι με τη διάταξη της παρ.17 του άρ.18 του ν.2190/1994, όπως ισχύει, ορίζεται ότι: «17.Τακτικοί υπάλληλοι του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. α` και β` βαθμίδας, που διορίστηκαν με τις διατάξεις του νόμου αυτού, δεν έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν σε διαδικασία πλήρωσης θέσεων των φορέων του άρθρου 14 παρ. 1 , με τις διατάξεις του ίδιου νόμου, πριν παρέλθει πενταετία από την ημερομηνία διορισμού τους». 

Διευκρινίζεται, ωστόσο, ότι ο εν λόγω περιορισμός δεν υφίσταται εφόσον η αποδοχή της δεύτερης θέσης αφορά σε διορισμό που γίνεται κατόπιν αίτησης που υποβλήθηκε σε διαδικασία πρόσληψης προ της κατάρτισης της υπαλληλικής σχέσης με την πρώτη Υπηρεσία διορισμού, ενώ σε κάθε περίπτωση δεν υφίσταται κώλυμα συμμετοχής εφόσον, κατά την ημερομηνία λήξης υποβολής αιτήσεων για τη δεύτερη θέση, έχει λυθεί η υπαλληλική του σχέση με την πρώτη Υπηρεσία διορισμού.

Κατά την κατάρτιση της υπαλληλικής σχέσης στη δεύτερη θέση διορισμού, διευκρινίζεται ότι ο υπάλληλος διορίζεται στον εισαγωγικό βαθμό της κατηγορίας του και διανύει εκ νέου δοκιμαστική υπηρεσία.

Τυχόν προϋπηρεσία που διαθέτει δύναται να αναγνωριστεί για βαθμολογική ένταξη μετά την μονιμοποίησή του. Για θέματα μισθολογικής κατάταξης και εξέλιξης αρμόδιο είναι το Υπουργείο Οικονομικών.

Δείτε την εγκύκλιο περί αυτοδίκαιης παραίτησης 

Επιπλέον, σύμφωνα με το άρθρο 58 του νόμου 4653/2020 εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ, οι οποίοι διορίζονται στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και, μέσα σε ένα έτος από τη δημοσίευση του ΦΕΚ διορισμού, (στην περίπτωσή μας το ΦΕΚ διορισμού εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή ήταν στις 19.08.2020) παραιτούνται, αποκλείονται από τους διορισμούς και τις προσλήψεις κατά το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση του διορισμού και τα δύο επόμενα σχολικά έτη.

Τέλος η κα. Κεραμέως καταλήγει, «με διορισμούς, επιμορφώσεις, βελτιωτική αξιολόγηση, επενδύουμε στο πολυτιμότερο κεφάλαιο της εκπαίδευσης, το ανθρώπινο δυναμικό μας».