Τετάρτη, 3 Ιουλίου, 2024

Tο κοινό e-pass για όλους τους αυτοκινητοδρόμους ειναι λύση που έρχεται

Στο στάδιο των τεχνικών δοκιμών βρίσκονται οι εταιρείες παραχώρησης, προκειμένου να θέσουν σε ετοιμότητα το σχέδιο της  διαλειτουργικότητας στα διόδια που θα επιτρέψει την χρήση ενός πομποδέκτη σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Με τις ευλογίες και την παρότρυνση των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Ψηφιακής Πολιτικής, οι επτά αυτοκινητόδρομοι της χώρας μαζί με την Εγνατία Οδό κάθονται πλέον στο ίδιο τραπέζι με κοινό σκοπό την απαλλαγή των οδηγών από διαφορετικούς πομποδέκτες, χωρίς καμία επιβάρυνση των χρηστών αφού οι τελευταίοι θα καταβάλλουν το ίδιο τίμημα των διοδίων.

Ο γόρδιος δεσμός που ήταν η επίτευξη μιας οικονομικής συμφωνίας που θα διέπει τα συμβαλλόμενα μέρη και αφορά την προμήθεια που θα αποδίδουν οι παραχωρησιούχοι σε πομποδέκτες που δεν τους ανήκουν, επιλύθηκε προ μηνών και πλέον όλοι εργάζονται στην κατεύθυνση της υλοποίησης του έργου.

Τι σημαίνει όμως πρακτικά αυτό; Εάν για παράδειγμα κάποιος διαθέτει το e-pass της Αττικής Οδού και διέρχεται από τον οδικό άξονα Αντίρριο –Γιάννενα της Νέας Οδού που αποτελεί μία διαφορετική παραχώρηση, τότε ο χρήστης θα πληρώσει στην Νέα Οδό το αντίτιμο του διοδίου και εκείνη με την σειρά της το 2,1% των χρημάτων που πήρε από τον πομποδέκτη της Αττικής Οδού. Η αρχική συζήτηση ήταν το ποσοστό να ανέρχεται στο 2,5%. Το ποσό μάλιστα αυτό είναι αποφορολογημένο και έτσι η οικονομική συμφωνία υπολογίζεται περίπου στο 1,5%.

Η συμφωνία αφορά δύο μπλόκ παραχωρήσεων. Στο πρώτο ανήκουν η Αττική Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Ολυμπία Οδός, ο Μορέας, εταιρείες που είχαν αναπτύξει το ίδιο σύστημα που είναι βασισμένο στο λογισμικό της Καναδικής ΙΒΙ. Στο δεύτερο μπλόκ είναι η Γέφυρα, η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός (σ.σ οι δύο τελευταίες ανήκουν στον όμιλο της ΤΕΡΝΑ), οι οποίες διαθέτουν το λογισμικό μιας άλλης καναδικής εταιρείας. Νέα και Κεντρική Οδός έχουν συμφωνήσει να συμμετέχουν στο δίκτυο «συνεργασίας» πομποδεκτών που έχουν αναπτύξει οι υπόλοιπες εταιρείες.

Αυτό το διάστημα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι δοκιμές στα συστήματα των παραχωρησιούχων με σκοπό το ένα να «διαβάζει» το άλλο ώστε εντός του έτους, να υπάρχει ένας και μοναδικός πομποδέκτης για όλους τους αυτοκινητόδρομους.

Ωστόσο μένουν ακόμη αρκετά ζητήματα ανοικτά όπως πώς θα εφαρμοστεί η εκπτωτική πολιτική που υιοθετούν οι οδικοί άξονες ανά πομποδέκτη, αν θα μπορούν να «γεμίζουν» οι πομποδέκτες σε παραχωρήσεις που δεν ανήκουν κ.α.

Διαβάστε ακόμη:

Ακρίτα σε Δούκα: Μήπως να πιάσετε το φαράσι να ξεβρωμίσετε την Αθήνα;

Ιδιαιτέρως σκληρή κριτική ασκεί στον Δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα...

Ευρωεκλογές 2024 – Αποτελέσματα ΥΠΕΣ: ΝΔ 27,5%, ΣΥΡΙΖΑ 14,58%, ΠΑΣΟΚ 13,75%

Ευρωεκλογές 2024 - Η μεγάλη διαφορά της Νέας Δημοκρατίας...

«Στα αθλητικά πάμε..καλά»

Άρθρο των φοροτεχνικών Παναγιώτη Παντελή και Ηλία Χατζηγεωργίου Στα...

Ενημερωτικό Δελτίο

Επτά χρόνια φυλάκισης για τον 75χρονο που ασέλγησε εναντίον της ανήλικης ανιψιάς του

Ποινή κάθειρξης 7 ετών επέβαλε το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο σ’ έναν 75χρονο για τη σεξουαλική κακοποίηση 11χρονης συγγενούς του, με την οποία διέμεναν στην ίδια οικοδομή, στη Θεσσαλονίκη.

Επικίνδυνη φωτιά στα Γλυκά Νερά: Καίει κοντά στον οικισμό

Η Πυροσβεστική έχει ειδοποιηθεί για φωτιά που ξέσπασε στα Γλυκά Νερά, με κινητοποίηση ισχυρών επίγειων και εναέριων δυνάμεων. Συνολικά, εκτελούν επιχείρηση 100 πυροσβέστες με...

Εξιχνιάζοντας τη δολοφονία στο Ψυχικό: Αποκαλύπτονται οι φάκελοι του τοπογράφου

Η δολοφονία του 54χρονου τοπογράφου στο Ψυχικό αποτελεί σοβαρό έγκλημα που έχει αναστατώσει τις αρχές. Ο δράστης, ένας επαγγελματίας δολοφόνος, ενέργησε μόνος του, χρησιμοποιώντας...

Σκιάθος: Κρίσιμη κατάσταση 36χρονης μετά απο υπερβολική δόση χαπιών

Η κατάσταση ήταν κρίσιμη για μια 36χρονη γυναίκα από τη Σκιάθο, η οποία προσπάθησε να βάλει τέλος στη ζωή της με υπερβολική δόση χαπιών....