Αρχική Επιχειρήσεις Θερινές εκπτώσεις: Ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή

Θερινές εκπτώσεις: Ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Στιγμιότυπο από εμπορικό κατάστημα στην οδό Ερμού στην Αθήνα στην έναρξη των θερινών εκπτώσεων, την Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022.

Με τους εμπόρους να υπόσχονται ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές στα προϊόντα τους έχουν ξεκινήσει οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου.

Συγκεκριμένα, με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) αναφορικά με το θέμα των θερινών εκπτώσεων ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό ότι αυτές θα ξεκινήσουν την Δευτέρα 11 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως και την Τετάρτη 31 Αυγούστου.

Παράλληλα, επισημαίνει πως «κατά τη διάρκεια τόσο των εκπτώσεων όσο και του ανοίγματος των καταστημάτων την Κυριακή 17 Ιουλίου οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα εκθέσουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων τους σε εξαιρετικά ελκυστικές και συμφέρουσες τιμές».

Η εμπορική κίνηση το προηγούμενο διάστημα κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα καθώς εν μέσω ακρίβειας οι καταναλωτές έβαλαν στην «άκρη» τις αγορές καταναλωτικών αγαθών. Ως εκ τούτου, οι φετινές θερινές εκπτώσεις χαρακτηρίζονται από τους εμπόρους ως «περισσότερο αναγκαίες από ποτέ» τόσο για τους ίδιους που ελπίζουν σε τόνωση του τζίρου όσο και για τους καταναλωτές που θα έχουν την ευκαιρία να ψωνίσουν – έστω και περιορισμένα – σε χαμηλότερες τιμές.

Από την αρχή του Ιούλιου άλλωστε τα ηλεκτρονικά καταστήματα που ξεκίνησαν ανεπίσημα τις εκπτώσεις είχαν προϊόντα σε προσφορές που ξεπερνούσαν ακόμη και το 50%. Σημειώνεται ότι τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν προαιρετικά ανοιχτά την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, στις 17 Ιουλίου 2022.

Συμβουλές προς τους καταναλωτές
Στις αγορές που θα κάνουν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
Είναι υποχρεωτική η αναγραφή διπλής τιμής, σε όλα τα προϊόντα που πωλούνται με έκπτωση. Δηλαδή τόσο της παλαιάς όσο και της νέας, μειωμένης.
Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).
Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν σε προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη σχετική πινακίδα. Τα προϊόντα πρέπει να αναγράφουν και την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης).
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των προϊόντων, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται. Οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Σε περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος τους.
Οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερώνονται από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.