Ζήτημα ασφάλειας τίθεται για την μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω θαλάσσης, ιδιαίτερα μετά από περιστατικά πυρκαγιών που συνέβησαν σε πλοία που μετάφεραν τέτοιου είδους οχήματα.

Την ευθύνη για το ζήτημα ασφάλεια που έχει τεθεί φαίνεται να φέρουν οι μπαταρίες λιθίου, που χρησιμοποιούνται σε όλες τις συσκευές τεχνολογίας, μπορούν να προκαλέσουν αυτοανάφλεξη. Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η εντατική θερμότητα από μια τέτοια πυρκαγιά, εξαιτίας του μεγέθους των μπαταριών, μπορεί να αποβεί μη ελεγχόμενη.

Η εγκύκλιος του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής : 

Επικαιροποιημένη εγκύκλιο εξέδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τη μεταφορά οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα με τα πλοία της ακτοπλοϊας. Σε αυτή, αναφέρονται οι  προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν τα οχήματα για τη μεταφορά τους, όπως το επίπεδο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων να μην υπερβαίνει το 40%, ενώ, γι’ αυτά που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο, οι δεξαμενές τους δεν θα πρέπει να περιέχουν καύσιμο άνω του 50%.

Επιπλέον, για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά, θα γίνεται καταγραφή στο πλοίο, η οποία θα περιλαμβάνει το είδος του οχήματος και η θέση στάθμευσής του στο γκαράζ.

 

Με δηλώσεις του στο ΜEGA o μηχανολόγος / μηχανικός και αεροναυπηγός, Κώστας Λακαφώσης, ανέφερε «ο λόγος είναι η φωτιά στο αμπάρι του πλοίου. Η πυρκαγιά από αυτά τα αυτοκίνητα σβήνει ταχύτερα. Χρειάζονται πολλά νερά και σε αυτό το κομμάτι του πλοίου είναι δυσκολότερο να σβήσει η φωτιά»

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις