Οκτώ «βήματα» απαιτεί πλέον η διαδικασία υποβολής, επεξεργασίας και εκκαθάρισης των δηλώσεων φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και μεταβιβάσεων ακινήτων.
Μετάβαση των φορολογουμένων στις Δ.Ο.Υ. δεν χρειάζεται, όμως εξακολουθεί να ισχύει η υποχρέωσή τους να συνυποβάλουν μαζί με τις δηλώσεις δεκάδες δικαιολογητικά έγγραφα, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις υπερβαίνουν τα 20 και μέχρι να συγκεντρωθούν από τις αρμόδιες κρατικές αρχές και υπηρεσίες κι από τους λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς μπορεί να χρειαστεί να περάσουν πολλές εβδομάδες.

Με τη νέα διαδικασία η οποία καθιερώθηκε πρόσφατα βάσει αποφάσεως του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. Γ. Πιτσιλή, για τη διεκπεραίωση φορολογικών υποθέσεων που αφορούν σε κληρονομιές, δωρεές, γονικές παροχές και μεταβιβάσεις ακινήτων, οι υπόχρεοι μπορούν να αποστέλλουν τις δηλώσεις και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είτε μέσω Ταχυδρομείων είτε κατόπιν σκαναρίσματος μέσω e-mail, στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ..
Συνολικά έως και 24 δικαιολογητικά μπορεί να χρειαστεί να … στριμωχτούν μέσα στον φάκελο που θα αποσταλεί στην Δ.Ο.Υ. μαζί με τη δήλωση ή να «σκαναριστούν» ένα προς ένα, σελίδα-σελίδα, μαζί με τη δήλωση για να αποσταλούν ηλεκτρονικά στη Δ.Ο.Υ. μέσω e-mail.

H διαδικασία η οποία ακολουθείται πλέον προβλέπει, αναλυτικά, τα ακόλουθα “βήματα”:

  •  Αναζήτηση και συγκέντρωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών.
  •  Υπολογισμό της φορολογητέας αξίας του ακινήτου με βάση τα τυποποιημένα φύλλα υπολογισμού που προβλέπεται να συμπληρώνονται σύμφωνα με το ισχύον σύστημα του αντικειμενικού προσδιορισμού (αντικειμενικών τιμών ζώνης, τιμών εκκίνησης, αντικειμενικών αξιών γης κ.λπ.).
  •  Συμπλήρωση της απαιτούμενης δήλωσης με τη βοήθεια συμβολαιογράφου ή λογιστή.
  •  Τοποθέτηση των δικαιολογητικών, των φύλλων υπολογισμού της φορολογητέας αξίας και των απαιτούμενων δικαιολογητικών σε φάκελο και αποστολή τους στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. μέσω ταχυδρομείου ή υπηρεσίας ταχυμεταφοράς (courier). Εναλλακτικά, μπορεί να γίνει «σκανάρισμα» των δικαιολογητικών, των φύλλων υπολογισμού και της δήλωσης, σελίδα-σελίδα, και στη συνέχεια ηλεκτρονική αποστολή στη Δ.Ο.Υ. μέσω e-mail.
  •  Παραλαβή των δικαιολογητικών, των φύλλων υπολογισμού και της δήλωσης από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. και καταχώρησή τους στο βιβλίο δηλώσεων ή στο πρωτόκολλο. Δηλώσεις που παραλαμβάνονται κατά τα ανωτέρω από τις 7:30 μέχρι τις 12:00 χρεώνονται αυθημερόν από τον Προϊστάμενο της υπηρεσίας σε υπάλληλο του αρμοδίου τμήματος.
  • Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημανθεί ότι το αποδεικτικό του ταχυδρομείου ή της υπηρεσίας ταχυμεταφοράς ή το αυτοματοποιημένο μήνυμα που αποστέλλεται ως απάντηση στο ηλεκτρονικό μήνυμα του φορολογουμένου, αποτελεί γι’ αυτόν αποδεικτικό υποβολής της δήλωσης και επέχει θέση απόδειξης παραλαβής εκ μέρους της Δ.Ο.Υ..