Κατά 20 λεπτά μειώνεται η χρονική απόσταση μεταξύ Αθήνας- Θεσσαλονίκης, μετά την λειτουργική παράδοση του άξονα Μαλιακός – Κλειδί, η οποία υπολογίζεται να πραγματοποιηθεί περί τα τέλη Μαρτίου.
Πρόκειται για το οδικό τμήμα που περιλαμβάνει την παράκαμψη των Τεμπών με τις τρεις μεγάλες σήραγγες Τεμπών, Πλαταμώνα και Παντελεήμονα μέσω των οποίων η χρονική απόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης μειώνεται αισθητά.
Με τη λειτουργική παράδοση του έργου, θα διαφοροποιηθεί και η τιμολογιακή πολιτική των διοδίων. Έτσι, θα καταργηθεί ο σταθμός του Πυργετού και θα επαναλειτουργήσει ο παλιός σταθμός των Τεμπών στα Αμπελάκια. Η σύμβαση προβλέπει ότι τα ΙΧ που θα διέρχονται από την παλιά εθνική οδό, θα πληρώνουν 35% λιγότερο από ότι στις σήραγγες. Ωστόσο από την κυκλοφορία του δρόμου αποσύρονται τα φορτηγά από 3 άξονες και πάνω.
Συνολικά το δρομολόγιο για την διαδρομή από Ράχες του Νομού Φθιώτιδος έως το Κλειδί του Νομού Ημαθίας μήκους 230 χιλ. θα διαμορφωθεί στα 15,10 ευρώ από 14,80 ευρώ που είναι σήμερα. Η τιμολογιακή πολιτική αναθεωρείται μερικώς προς το πάνω, λόγω της κατάργησης του σταθμού στον Πυργετό.
Ωστόσο ανατιμήσεις θα υπάρξουν στα διόδια της Λεπτοκαρυάς (από 1,90 σε 3,20 ευρώ) και του Μακριχωρίου στα Τέμπη (από 1,40 σε 2,50 ευρώ). Παράλληλα θα δοθούν σε κυκλοφορία και δύο νέοι πλευρικοί σταθμοί: του Ευαγγελισμού στον οποίο θα πληρώνουν οι οδηγοί με κατεύθυνση από και προς την Θεσσαλονίκη και του Πλαταμώνα, για τους χρήστες από και προς την Αθήνα.
Με βάση τη συμφωνία ολοκλήρωσης του έργου που υπεγράφη μεταξύ Δημοσίου και παραχωρησιούχου, στο σταθμό των Τεμπών οι μόνιμοι κάτοικοι δεν θα πληρώνουν διόδια για την επόμενη τριετία.