Αρχική Οικονομία Στροφή στα ελληνικά φρούτα και λαχανικά λόγω… κορονοϊού – Μονόδρομος οι “πράσινες...

Στροφή στα ελληνικά φρούτα και λαχανικά λόγω… κορονοϊού – Μονόδρομος οι “πράσινες λωρίδες”

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Με κανονικούς για την εποχή ρυθμούς συνεχίζεται η εξαγωγή και διακίνηση εσπεριδοειδών και ακτινιδίων και η προσφορά αυτή τη στιγμή ανταποκρίνεται στη ζήτηση.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής, Διακίνησης Φρούτων, Λαχανικών και Χυμών, INCOFRUIT-HELLAS, υπήρξε καλή αγοραστική ζήτηση μεσαίων και μεγάλων φρούτων για μανταρίνια και πορτοκάλια, με την επικράτηση χαμηλών θερμοκρασιών στις αγορές, πλην όμως η βελτίωση των θερμοκρασιών θα ομαλοποιήσει την κατανάλωση.

Η εξαγωγή μήλων συνεχίζεται με εκτίμηση του ρυθμού εξαγωγών τους +2%, ενώ αυξητικούς ρυθμούς παρουσιάζουν και οι εξαγωγές φράουλας, καθώς από 1ης/1 έως 4/3/2021 ανήλθαν σε 10.950 τόνους, έναντι 7.628 το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Ανοδικά κινούνται οι αποστολές τομάτας, δεδομένου ότι την ίδια περίοδο άγγιξαν τους 6.963 τόνους, έναντι 5.160 τόνους έναν χρόνο πριν.

Σύμφωνα με τον INCOFRUIT-HELLAS «παρατηρείται αυξημένη ζήτηση για υγιεινά τρόφιμα. Λόγω του κορονοϊού, οι καταναλωτές γνωρίζουν περισσότερο από ποτέ ότι τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν το βασικό συστατικό υγιεινής διατροφής, που πρέπει επίσης να είναι εγγυημένα και νόστιμα».

Ατυποποίητα ακτινίδια

Παράλληλα, εξακολουθούν και καταγράφονται φαινόμενα διακίνησης ατυποποίητων ακτινιδίων και εσπεριδοειδών (κατευθείαν από τον αγρό) χωρίς να υποστούν επεξεργασία και τυποποίηση σε εγκεκριμένες εγκαταστάσεις από Ελληνες, Ιταλούς και Βαλκάνιους εμπόρους. Υποχρέωση των εποπτικών εθνικών υπηρεσιών είναι η διαφύλαξη της φήμης των προϊόντων της χώρας μας.

Την ίδια ώρα, ο Σύνδεσμος επισημαίνει την ανάγκη χάραξης «πράσινων λωρίδων» για την ομαλή διακίνηση-εξαγωγή φρούτων και λαχανικών στη χώρα μας.

«Τα προβλήματα στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, και ιδίως φρούτων και λαχανικών, που προκλήθηκαν στην Ευρώπη την περασμένη εβδομάδα, και ιδίως στη διαδρομή Ιταλία – πέρασμα Brenner, από τη Γερμανία και από την Αυστρία (Τιρόλο) και την Τσεχία αντιμετωπίσθηκαν με βελτίωση των καθυστερήσεων ως αποτέλεσμα και των παρεμβάσεων της χώρας μας προς τις κυβερνήσεις τους.

Η ελληνική κυβέρνηση εφάρμοσε περιοριστικά μέτρα στα χερσαία σύνορα, που έχουν προκαλέσει εμπλοκή στην ομαλή διενέργεια των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, η οποία επηρεάζει κυρίως τη χώρα μας, αλλά και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων», σημειώνει.

Συμπληρώνει, δε, ότι η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στους Ευζώνους -που μαζί με το τελωνείο του Προμαχώνα αποτελούν τις βασικές πύλες εισόδου της χώρας- είναι άνευ προηγουμένου, κι εάν δεν γίνουν άμεσες ενέργειες για την εξαίρεση των φορτηγών οχημάτων, και των οδηγών τους συμπεριλαμβανομένων και των επιστρεφόντων κενών προς φόρτωση φρούτων και λαχανικών, από τους περιορισμούς που ορίζει, έχει καταστεί αδύνατη η διέλευση των συγκεκριμένων συνόρων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας και ειδικότερα των εξαγωγών και της διακίνησης νωπών οπωροκηπευτικών, που η αιχμή τους βρίσκεται σε εξέλιξη.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου