Αρχική Δήμοι Στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά ο Πετρος Κόκκαλης

Στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά ο Πετρος Κόκκαλης

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Ομιλία  στην ενημερωτική εκδήλωση που συνδιοργάνωσε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά με τις Περιφερειακές Ενότητες Πειραιά και Νήσων, τον Δήμο Πειραιά και με την υποστήριξη της Ε.Ε., με θέμα: «Χρηματοδοτικά εργαλεία από ΕΕ για Επενδύσεις και Ανάπτυξη», στην αίθουσα Συνεδριάσεων του Β.Ε.Π. πραγματοποίησε ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης.

Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση για τα χρηματοδοτικά εργαλεία που παρέχει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την υποστήριξη Δήμων, Περιφερειών, Οργανισμών και Επιχειρήσεων, με τη μορφή επιχορηγήσεων, δανείων και εγγυήσεων.

Ο κ. Πέτρος Κόκκαλης, ανέπτυξε το χρηματοδοτικό εργαλείο της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Δήμου Πειραιά, το οποίο στοχεύει  στη  συγκέντρωση πόρων από ποικίλες χρηματοδοτικές πηγές για την υλοποίηση δράσεων και έργων, με σκοπό την αναβάθμιση της πόλης, την οικονομική ανάπτυξη, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την κοινωνική συνοχή.

Ο κ. Κόκκαλης στην ομιλία του, τόνισε:

«Σας συγχαίρω γι αυτήν τη διοργάνωση και  ευχαριστώ τους προλαλήσαντες για τη συμμετοχή. Πραγματικά, δεν ξέρω από πού θα έπρεπε να αρχίσω γιατί ειπώθηκαν πολλά και σημαντικά. Πιστεύω ότι είναι δουλειά και καθήκον του κάθε Δήμου να θέλει να αλλάξει την εικόνα της πόλης. Είναι γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζει τη χώρα μας αυτήν τη στιγμή με πάρα πολλούς τρόπους, τους οποίους όμως είναι δύσκολο να τους καταλάβεις και δύσκολο να τους αξιοποιήσεις, για αυτό και η δουλειά και η παρουσία σας σήμερα εδώ, είναι πάρα πολύ σημαντική, γιατί αρκετά από αυτά τα πραγματικά εργαλεία είναι δύσκολο να τα προσεγγίσει κανείς.

Θα ήθελα να μιλήσω για το εργαλείο που θα αξιοποιήσουμε στον Πειραιά και μάλιστα είναι σημαντική για εμάς η ημέρα, καθώς σήμερα άνοιξε η προκήρυξη  από την Περιφέρεια για τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις, οπότε ευελπιστούμε να καταθέσουμε πολύ γρήγορα και να είμαστε μια από τις εγκεκριμένες Ο.Χ.Ε. που θα υλοποιηθούν στην Αττική.

Πολύ σωστά ειπώθηκε ότι υπάρχει μια αυξανόμενη αρχή εντοπιότητας, δηλαδή η Ευρωπαϊκή Ένωση λειτουργεί σε μια  αρχιτεκτονική όπου περιμένει ο πολίτης να εξυπηρετηθεί κατ αρχήν από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και περαιτέρω προς τα πάνω. Και αυτό το στηρίζει η DG Regio, δίνοντας έμφαση σε χρηματοδότηση την οποία διαχειρίζεται απευθείας η πόλη. Για πρώτη φορά δηλαδή, έχουμε στην Ευρώπη σε αυτό το πρόγραμμα, χρηματοδοτικά εργαλεία τα οποία απευθύνονται κατευθείαν στις πόλεις και όχι μέσα από το κεντρικό κράτος, με την λογική ότι οι πόλεις είναι εκείνες οι οποίες μπορούν να δημιουργήσουν συνεργασίες, να γνωρίζουν τα προβλήματα και να υλοποιήσουν  στρατηγικές.

Ποια είναι λοιπόν η δική μας στρατηγική;  Η Ο.Χ.Ε. έχει τρεις άξονες, οι οποίοι είναι τελείως διαφορετικοί απ΄ ότι συνέβαινε στο παρελθόν. Ο πρώτος άξονας είναι, ότι η πόλη αποκτά την ευθύνη της συγκρότησης και της υλοποίησης των επενδυτικών προγραμμάτων. Ο δεύτερος άξονας είναι ότι τα χρηματοδοτικά εργαλεία μαζεύονται όλα και μπορούν να ακολουθούν αυτήν την στρατηγική. Δηλαδή, ενώ παλαιότερα έπρεπε κάθε πόλη να ακολουθεί τις στρατηγικές που δημιουργούν  είτε το Υπουργείο Εργασίας, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, κλπ και να «κουμπώσει» πάνω, τώρα  λέει πως πρέπει να γίνει διαβούλευση με τους δημότες, με τους φορείς, να κατατεθεί μια στρατηγική, να εγκριθεί, να δοθούν τα χρήματα αυτά και να γίνει η δημοπράτηση από εμάς. Δηλαδή, ο Δήμος του Πειραιά πλέον – αν όλα πάνε καλά  που το πιστεύω γιατί έχει γίνει πάρα πολλή δουλειά – θα δημοπρατεί στους φορείς της πόλης την υλοποίηση έργου, αντί να είναι ανάδοχος. Αυτό βέβαια χρειάζεται πάρα πολλή δουλειά για να γίνει μια σύνοψη της κατάστασης της πόλης,  γιατί πρέπει όλες οι στρατηγικές για τις οποίες μιλήσαμε να «πατήσουν» στους άξονες του ΕΣΠΑ, στις αρχές του σχεδίου Γιούνκερ, στη στρατηγική Ευρώπη 2020. Αυτά εσείς τα ξέρετε. Την κατάσταση τη ζείτε περισσότερο από κάθε άλλον.

Κάτι πολύ σημαντικό που πολλές φορές το ξεχνάμε, είναι ότι το 70% του συνολικού πληθυσμού του Πειραιά είναι μισθωτοί και συνταξιούχοι. Επομένως είναι άμεσα θιγόμενοι από την κρίση. Δυστυχώς, η οικονομική ανάπτυξη είναι σε μεγάλη πτώση. Βλέπετε τι  έχει γίνει με τις οικοδομικές άδειες, 85% κάτω. Μιλάμε δηλαδή για μια πόλη, μια οικονομία που ήταν έτοιμη να δεχθεί την κρίση δυστυχώς. Η κίνηση των επιβατών ευτυχώς «κρατάει» κάπως, κυρίως στην κρουαζιέρα.  Νέα καταστήματα 81% κάτω. Βρίσκεται λοιπόν σε μια νέα προοπτική ο Πειραιάς.

Η στρατηγική λοιπόν της Ο.Χ.Ε. έχει ένα ενδιαφέρον, ότι θα πρέπει να δει ότι δημιουργήθηκε μετά από μια διαδικασία διαβούλευσης δύο ετών με όλους τους φορείς  της πόλης  που συμμετείχαν και απλούς πολίτες, όμως έπρεπε να έρθει να «πατήσει» σε άλλες στρατηγικές,  όπως το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης, το (Σ.Ο.Α.Π.) που είναι μια διαδικασία που έχει 18 υπουργικές αποφάσεις, το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Αττικής. Να συνταχτούν όλα αυτά τα πράγματα με τις δραστηριότητες του Δημόσιου και ευρύτερου Ιδιωτικού Τομέα, π.χ. οι επενδύσεις του ΟΛΠ, οι επενδύσεις του Αττικό Μετρό, η τεράστια επένδυση που γίνεται στο Τραμ, πρέπει να τα γνωρίζουμε όλα αυτά, νέα κυκλοφοριακή μελέτη. Όλα αυτά έγιναν και με βάση τους άξονες της νέας αστικής ατζέντας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εμείς στοχεύουμε να αντιμετωπίσουμε την οικονομική κρίση, επενδύοντας σε τέσσερις βασικούς τομείς: ο πρώτος  είναι το περιβάλλον, η πράσινη πόλη για να είναι πιο ελκυστική η πόλη μας και περιλαμβάνει δράσεις για διαχείριση απορριμμάτων, κινητικότητα και ενέργεια. Ο  δεύτερος είναι η δική μας ιδιαιτερότητα που είναι η έμφαση στη γαλάζια οικονομία και σε μια πολύ συγκεκριμένη πολιτική ανάπτυξης που εφαρμόζει η DG Mare της ΕΕ, που λέγεται blue growth και για πρώτη φορά αντιμετωπίζεται το σύνολο της θαλάσσιας οικονομίας σαν μία ενότητα.

Είναι οι επενδύσεις που θα δώσουν τις υποδομές της «έξυπνης» πόλης. Θα δώσουν τα δίκτυα τα οποία θα έρθουν και θα στηρίξουν τη νέα επιχειρηματικότητα. Και βεβαίως είναι η «βιώσιμη» πόλη που εννοείται πλέον ως το σημείο εκείνο όπου η οικονομία, η κοινωνία και το περιβάλλον είναι σωστά συντεταγμένες ώστε να υπάρχει οικονομική ανάπτυξη, αλλά μια οικονομική ανάπτυξη που να μη μεγαλώνει τις οικονομικές ανισότητες, τις κοινωνικές ανισότητες και να μην καταστρέφει τους φυσικούς πόρους στερώντας τους από τις επόμενες γενιές.

Οι προτεραιότητες λοιπόν της Ο.Χ.Ε. και οι τομείς παρέμβασης, στην πραγματικότητα οι πρώτοι τέσσερις θα λέγαμε ότι είναι οι τομείς που αφορούν το περιβάλλον, οι τρεις επόμενοι είναι οι τομείς που αφορούν  την αύξηση της ανταγωνιστικότητας της πόλης μας και ο τέταρτος είναι η στήριξη του κοινωνικού χαρακτήρα.

Η Βιώσιμη Κινητικότητα σημαίνει την παραδοχή πλέον στην πόλη του Πειραιά  ότι δεν θέλουμε άλλα πάρκινγκ,  θέλουμε λιγότερα αυτοκίνητα στην πόλη. Επομένως πρέπει να παρέμβουμε,  να αξιοποιήσουμε τα μέσα σταθερής τροχιάς,  που είναι μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις, αυτή την στιγμή στην Ελλάδα. Το Τραμ είναι μια επένδυση πάνω από τριακόσια εκ. ευρώ. Το Τραμ και το Μετρό θα συνδέσουν την πόλη μας με τον κεντρικό ιστό. Έτσι λοιπόν, μιλάμε για ήπιες παρεμβάσεις που βοηθάνε τον πεζό να περπατήσει, βοηθάνε τα λεωφορεία, τα ποδήλατα να βγουν για πρώτη φορά στον Πειραιά (δεν έχω δει ποτέ στον Πειραιά ποδήλατο, δεν ξέρω να έχετε δει εσείς).

Εδώ θέλω να μιλήσω για τις μεγάλες ευκαιρίες που δίνονται από τα ευρωπαϊκά ανταγωνιστικά προγράμματα π.χ. το HORIZON. Αν μπεις στο HORIZON  και δεις Ελλάδα,  η πρώτη εταιρία που θα δεις ότι χρηματοδοτήθηκε είναι μια εταιρία μέσα από το incubator του Δήμου Πειραιά για τη γαλάζια ανάπτυξη.  Πρόκειται  για μια ομάδα ερευνητών από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο,  οι οποίοι είχαν μια τεχνολογία αφαλάτωσης και τους βοηθήσαμε,  όχι μόνο να φτιάξουν ένα επιχειρηματικό πλάνο, αλλά να καταφέρουν να είναι η πρώτη μικρή επιχείρηση που  επιδοτήθηκε από το HORIZON.

Μια άλλη επιτυχία του Δήμου Πειραιά ήταν η ένταξη ενός ακόμη project στο ευρωπαϊκό ανταγωνιστικό πρόγραμμα EaSI, το οποίο εγκρίθηκε  από το Δημοτικό Συμβούλιο. Πρόκειται για μια κοινή δράση του Δήμου Πειραιά με το Υπουργείο Εργασίας  για την βοήθεια και την εκπαίδευση νέων οι οποίοι βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης, εκτός εργασίας, εκτός συστήματος, νέων 15-24 με έμφαση στην γαλάζια ανάπτυξη που εμείς πιστεύουμε ότι είναι ο χώρος στον οποίο ο Πειραιάς μπορεί και πρέπει να εστιάσει.

Σε ότι αφορά έργα ΣΔΙΤ και ευρωπαϊκά ταμεία που στηρίζουν την ενεργειακή αναβάθμιση, έχουμε μια πολύ προχωρημένη συζήτηση με την EBRD, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα για την Ανασυγκρότηση και την Ανάπτυξη, για να χρηματοδοτήσουμε την αλλαγή των λαμπτήρων της πόλης και να το χρηματοδοτήσουμε με ένα ΣΔΙΤ το οποίο είναι του δευτέρου είδους, αυτού που πληρώνεται με τα δημοτικά τέλη. Όμως για εμάς θα είναι πάρα πολύ χρήσιμο  γιατί αυτό όταν γίνει θα μπορέσουμε να  δημιουργήσουμε ένα δίκτυο βάσης στην πόλη, δηλαδή όταν μιλάμε για έξυπνους λαμπτήρες δεν μιλάμε πλέον ότι έχουμε καινούργιες λάμπες φωτισμού, αλλά έχουν αισθητήρες που καταλαβαίνουν αν είναι νύχτα ή αν είναι ημέρα και αν πρέπει να είναι αναμμένοι ή αν πρέπει να είναι κλειστοί. Αν καταλαβαίνουν αυτό το πράγμα μπορούν να καταλαβαίνουν και πάρα πολλά άλλα πράγματα, όπως ας πούμε:  επίπεδα θορύβου,  επίπεδα υγρασίας,  επίπεδα κίνησης στο δρόμο. Έτσι θα δημιουργήσουμε ένα πρώτο επίπεδο δικτύου για μια «έξυπνη» πόλη.

Επιχειρηματικότητα και απασχόληση.  Το EIF  έχει δώσει χρήματα για να επενδυθούν σε νεοφυείς επιχειρήσεις. Οι νεοφυείς επιχειρήσεις όμως δεν φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια, πρέπει κάποιοι να τους στηρίξει. Επομένως ο δικός μας ρόλος στην επιχειρηματικότητα έχει ένα μικρότερο κομμάτι επιδοτήσεων, αλλά κυρίως αφορά τη δημιουργία και στήριξη επιχειρηματικών κοινοτήτων, την εκπαίδευση, τη στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο να ετοιμάσουν τα επιχειρηματικά πλάνα για να πάνε να τα καταθέσουν παρακάτω. Όλο αυτό το περίφημο πρόβλημα της τεχνικής βοήθειας, θα έλεγα.

Για το EIF και το πολύ σημαντικό έργο που έχει κάνει με τη χρηματοδότηση των νεοφυών επιχειρήσεων, ήθελα να σταθώ σε ένα σημείο και να πω ότι πολλές φορές σε ένα τέτοιο χώρο όλα αυτά ακούγονται έτσι νέα τεχνολογία και νέα οικονομία, αλλά δεν πρέπει να  ξεχνάμε να λέμε ότι το Taxibeat πουλήθηκε όσο πουλήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο ΟΣΕ, έχουμε έναν να πουλήσουμε, δεν έχουμε άλλον, αυτός είναι. Έχει οικόπεδα, έχει βαγόνια, έχει κτίρια. Το  Taxibeat    έχει δέκα ανθρώπους με δέκα κομπιούτερ  και μπορούμε να έχουμε πάρα πολλά τέτοια.

Αυτό λοιπόν είναι πολύ χρήσιμο να μπορούμε να το καταλάβουμε και γι αυτό να έρθω σε μια άλλη προσπάθεια που έχουμε κάνει εδώ με το ΒΕΠ. Μια πρόταση που δυστυχώς δεν πήραμε αλλά μας βοήθησε να χτίσουμε αυτές τις συνεργασίες ώστε να επεκταθούμε εμείς σαν Δήμος Πειραιά που έχουμε κάνει ένα incubator που στηρίζει τις νέες επιχειρήσεις, τις start up,  στον χώρο της γαλάζιας οικονομίας. Μέχρι σήμερα έχουν ιδρυθεί δέκα εταιρείες, έχουν δημιουργηθεί περίπου τριάντα θέσεις εργασίας. Όχι πολύ μεγάλες, όμως μέσα σε αυτά τα χρόνια χτίζεται ένα οικοσύστημα ανθρώπων, χτίζεται μια  αντίληψη στον Πειραιά ότι εδώ υπάρχει κάτι, ότι εδώ νέοι άνθρωποι μπορεί να βοηθηθούν και πράγματι έρχονται.  Δυστυχώς, δεν έχουμε χρήματα να τους δώσουμε, όμως τους δίνουμε εκπαίδευση, τους δίνουμε δικτύωση και τους δίνουμε και μια ελπίδα, τα νέα παιδιά πραγματικά έρχονται. Τώρα, αυτή την στιγμή, σε ένα άλλο κτίριο του Δήμου βρίσκονται δέκα νέες επιχειρήσεις που θα αποφοιτήσουν σε μερικούς μήνες.

Εκείνο λοιπόν που συνεργαστήκαμε και καταθέσαμε στη DG Regio της ΕΕ, ήταν ένα πρόγραμμα υπερκαινοτομίας το οποίο ναι μεν δεν το πήραμε, αλλά νομίζω ότι σε συνεργασία και με άλλους τοπικούς φορείς θα μπορέσουμε να το κάνουμε πραγματικότητα.  Είναι ένας χώρος όπου θα στεγαστούν οι νεοφυείς επιχειρήσεις, όμως δεν θα είναι ένας χώρος που θα έχει μόνο αίθουσες διδασκαλίας, αλλά θα έχει και ένα εργαστήριο όχι ακριβώς με τους τόρνους, δηλαδή θα έχει και τόρνους, θα έχει και ξυλουργικά, αλλά κυρίως θα λειτουργήσει σαν ένα πόλος εκπαίδευσης και διάχυσης των τεχνολογιών  της λεγόμενης τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης.  Της επανάστασης εκείνης η οποία αφορά το internet των πραγμάτων, αφορά τα πολύ γρήγορα δίκτυα, αφορά το τρισδιάστατο printing, αφορά την κυκλική οικονομία και θα μπορέσει να αρχίσει να διαχέει και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στα σχολεία αυτές τις δυνατότητες. Γιατί είναι πολύ σημαντικό  να ξαναρχίσουμε στον Πειραιά να πηγαίνουμε με την εποχή μας διότι δυστυχώς, η πόλη μας έμεινε γύρω στη δεκαετία του 1980, στο επίπεδο της μεταφοράς εμπορεύματος, μεταλλουργία, όλα αυτά τα πράγματα τα οποία είναι πολύ λιγότερα πλέον όσα συμβαίνουν και πρέπει να μπούμε σε μια νέα εποχή και αυτό θα προσπαθήσουμε να στηρίξουμε κι εμείς.

Με τον τουρισμό  συνεργαζόμαστε όλοι. Θα έρθουμε κι εμείς να κάνουμε ό,τι μπορούμε, έχουμε διάφορα πράγματα. Δεν νομίζω ότι είναι της παρούσης και ο κοινωνικός χαρακτήρας είναι η αναβάθμιση και εδώ έχει μεγάλη σημασία να μιλήσουμε και για την κοινωνική οικονομία και τη στήριξη τρόπων επιχειρηματικότητας που δεν είναι απαραίτητα εστιασμένη στο άμεσο κέρδος άλλα που παράγουν ένα κοινωνικό κεφάλαιο. Νομίζω ότι σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και του κόσμου πλέον έχουμε περάσει στο επίπεδο όπου αναγνωρίζεται ως επιχειρηματικότητα οτιδήποτε παράγει κοινωνικό, περιβαλλοντολογικό  ή  και οικονομικό κεφάλαιο. Οι κοινωνικές επιχειρήσεις λοιπόν θα πρέπει να κληθούν να αντιμετωπίσουν πολύ καλύτερα τα τεράστια κοινωνικά προβλήματα που έχει η πόλη μας είτε αυτά είναι προβλήματα ένταξης είτε είναι προβλήματα επιβίωσης.

Ήθελα να αναφερθώ στις μελέτες που λέγατε. Έχουμε ορισμένες αστικές παρεμβάσεις. Μία είναι το Μικρολίμανο. Πήραμε μια χορηγία για να μας κάνει κάποιος τη μελέτη για το Μικρολίμανο. Μια άλλη είναι η Αγορά. Πήραμε μια χορηγία από έναν άλλο επιχειρηματία για να μας κάνει την μελέτη  για την Αγορά. Μια άλλη είναι ο Άγιος Διονύσιος. Πήραμε μια  χορηγία από έναν άλλο επιχειρηματία για να μας κάνει τη μελέτη για τον Άγιο Διονύσιο. Μια άλλη είναι μια περίφημη σύνδεση της κρουαζιέρας με την πόλη. Πήραμε μια χορηγία. Πόσες θα πάρουμε; Είναι και εδώ, καταλαβαίνετε μια περίοδος χαμηλής ρευστότητας, θα έλεγα.

Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο έργο που έρχεται να κολλήσει το τεράστιο έργο της  Περιφέρειας που ξεκολλάει το παραλιακό μέτωπο και του απαγορεύει να τελειώσει στο ΣΕΦ αλλά το συνδέει και με τον υπόλοιπο Πειραιά.  Το παραλιακό μέτωπο του Μικρολίμανου να συνδεθεί κι αυτό και να αναβαθμιστεί με την έννοια ότι εκτός του ότι είναι παράνομο, είναι και άναρχο.  Είναι πλέον οριστικά παράνομο από το Συμβούλιο της Επικρατείας και τον Άρειο Πάγο. Πρέπει να κατεδαφιστούν και αυτά που θα κατεδαφιστούν πρέπει να χτιστούν με έναν ομοιόμορφο τρόπο ο οποίος να ανοίξει το λιμάνι και τη θάλασσα στους κατοίκους.

Υπάρχει επίσης ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο που ανοίγει το χώρο για τα Μανιάτικα. Ήδη θα ξέρετε ότι με την πώληση των εργοστασίων της εταιρείας Παπαστράτου έχει δοθεί μια πάρα πολύ μεγάλη επενδυτική και  αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου και αυτός θα είναι ο χώρος νομίζω, που θα δημιουργηθούν οι νέες επιχειρήσεις στη δημιουργική βιομηχανία, στη γαλάζια οικονομία, σε όλα αυτά.

Το Σύστημα Διακυβέρνησης είναι πολύ μεγάλη καινοτομία που σε μεγάλο βαθμό η τοπική κοινωνία, με ένα τρόπο ενηλικιώνεται και όπως εμείς επί δύο χρόνια ζητάμε από τους φορείς να μας φέρουν προτάσεις  για να τις πάμε στην Περιφέρεια, να της πάει η Περιφέρεια στο Υπουργείο Οικονομικών  να τις πάει το Υπουργεία Οικονομικών στη   DG Regio. Εδώ καλούμαστε να συνεργαστούμε, να κάνουμε μαζί προτάσεις και να είμαστε μαζί υπεύθυνοι για την υλοποίησή τους. Είναι πρώτη φορά που γίνεται στη χώρα μας, είναι όμως ο τρόπος που πρέπει να πάμε και είμαι πραγματικά πολύ χαρούμενος που σήμερα άνοιξε αυτή η περίφημη πρόσκληση και πιστεύω ότι τους επόμενους δύο μήνες θα έχουμε κι εμείς καλά νέα.

Να πω κλείνοντας ότι,  εδώ μιλάμε για έναν Πειραιά  ο οποίος έχει δύο πολύ σημαντικά στοιχεία που δεν βρίσκει κανείς εύκολα στην υπόλοιπη Ελλάδα και αυτό πρέπει να το καταλαβαίνουμε, να το αισθανόμαστε και να πολεμήσουμε για αυτό.

Ο Πειραιάς αυτή τη στιγμή είναι ένας τόπος και ένας πόρος  παραγωγής ο οποίος βρίσκεται στο επίκεντρο δύο τεράστιων, παγκοσμίων διαστάσεων οικονομικών διεργασιών. Το ένα είναι η ποντοπόρος ναυτιλία και εδώ παραμένει το λιμάνι της ποντοπόρου ναυτιλίας η οποία ελληνική ναυτιλία είναι πάνω από το 17% πια της παγκόσμιας και το άλλο είναι η κρατική πλέον απόφαση της Κίνας να εισάγει ως μεγαλύτερος εξαγωγέας στον πλανήτη,  στον μεγαλύτερό της πελάτη, την Ευρώπη, τα προϊόντα της μέσα από τον Πειραιά.

Άρα λοιπόν, πέρα από την Μύκονο και τη Σαντορίνη που είναι παγκοσμίου επιπέδου τουριστικοί προορισμοί, εδώ έχουμε δύο πραγματικές  παραγωγικές διαδικασίες που συμβαίνουν στην πόλη μας. Ταυτόχρονα, έχουμε μια επένδυση της τάξεως  των τριακοσίων σαράντα  εκατομμυρίων ευρώ που είναι το Τραμ και το Μετρό, μια δημόσια επένδυση. Έχουμε την υποχρέωση του νέο ιδιοκτήτη του ΟΛΠ να επενδύσει στο λιμάνι τριακόσια ογδόντα εκ. ευρώ. Έχουμε ιδιωτικές επενδύσεις που βλέπουμε είτε στον Άγιο Διονύσιο είτε σε άλλες real estate επενδύσεις πάνω από εκατόν πενήντα εκ. ευρώ.  Έχουμε την Ο.Χ.Ε.  η οποία πιστεύουμε  ότι θα είναι γύρω στα ογδόντα με εκατό εκ. ευρώ για τον Πειραιά.

Μιλάμε λοιπόν για μια πόλη με πολύ καλό εργατικό δυναμικό και επιχειρηματική σκέψη, στο κέντρο παγκόσμιων διεργασιών και με ένα δισεκατομμύριο επενδύσεις.

Έχουμε λοιπόν μια μεγάλη ευκαιρία να ξανακάνουμε αυτήν την πόλη πολύ σπουδαία και επιχειρηματικά.

Ευχαριστώ πάρα πολύ».