Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα από τη Βουλή, φέρνει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται η επικίνδυνη οδήγηση, με στόχο τη δραστική μείωση των θανάτων και των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα.
Στη μία το μεσημέρι, θα απευθυνθεί στην Ολομέλεια ο πρωθυπουργός, ο οποίος έχει τονίσει επανειλημμένα τη σημασία της κυκλοφοριακής αγωγής και έχει αναδείξει την οδική ασφάλεια ως μία από τις βασικές του προτεραιότητες.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών προβλέπει αυστηρότερα μέτρα για τους παραβάτες του ΚΟΚ, με πολύ υψηλά πρόστιμα και την εισαγωγή της έννοιας της υποτροπής, δηλαδή της επανειλημμένης διάπραξης της ίδιας παράβασης. Οι παραβάσεις που θεωρούνται ιδιαίτερα επικίνδυνες — όπως η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας — τιμωρούνται πλέον με πρόστιμα που ξεκινούν από τα 350 ευρώ και φτάνουν έως και τις 8.000 ευρώ, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης. Παράλληλα, προβλέπεται αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για χρονικό διάστημα από δύο μήνες έως και τέσσερα χρόνια.
Οι αλλαγές έχουν στόχο «να προστατέψουν τους οδηγούς από τους επικίνδυνους οδηγούς», όπως το περιγράφει αρμόδια πηγή, ενώ ο κ. Μητσοτάκης θα αξιοποιήσει την ευκαιρία για να αναφερθεί εκ νέου στην τήρηση της νομιμότητας και των ελέγχων με τεχνικά μέσα προκειμένου να εξασφαλιστεί η εφαρμογή των μέτρων.
Ο νέος ΚΟΚ έχει δημιουργήσει κόντρα με τους οδηγούς ταξί, αφού τους αποκλείει από τις λεωφορειολωρίδες, με εξαίρεση μόνο την επιβίβαση και αποβίβαση όταν δεν παρεμποδίζεται λεωφορείο, καθώς και κατά τις νυχτερινές ώρες. Επίσης, τα ταξί μηδενικών ρύπων και ειδικού τύπου ΑμεΑ θα κινούνται ελεύθερα. Ο υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης έχει την πλήρη στήριξη του Μεγάρου Μαξίμου σε αυτή την πολιτική, κάτι που θα εκφραστεί και από τον πρωθυπουργό στην ομιλία του.
Μηνύματα προς Τουρκία από τον πρωθυπουργό
Ο κ. Μητσοτάκης επέστρεψε χθες το βράδυ από τη Νίκαια της Γαλλίας, όπου έλαβε μέρος στις εργασίες της 3ης Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για τους Ωκεανούς. Κατά την παρέμβαση έστειλε μηνύματα προς την Τουρκία τόσο με την ανακοίνωση για τη δημιουργία των πρώτων Θαλάσσιων Πάρκων, όσο και της ηλεκτρικής διασύνδεσης με την Κύπρο.
Η Αθήνα επέλεξε να κινηθεί συντηρητικά, καθώς τα δύο πρώτα Εθνικά Θαλάσσια Πάρκα θα δημιουργηθούν στο Ιόνιο και στις Νότιες Κυκλάδες, περιοχές που δεν θα προκαλέσουν αντιδράσεις από την Τουρκία. Ωστόσο, υπάρχει η πρόθεση, όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, να ακολουθήσουν κι άλλα με στόχο «να αυξήσουμε σημαντικά τις θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές στα χωρικά μας ύδατα».
Θαλάσσια πάρκα, ενεργειακοί άξονες και νέα επεισόδια στις ελληνοτουρκικές σχέσεις
Η Άγκυρα, τον Απρίλιο του 2024, όταν είχε ανακοινωθεί η θεσμοθέτηση των Θαλάσσιων Πάρκων, είχε επαναφέρει τη θεωρία των «γκρίζων ζωνών», μιλώντας για εκκρεμή ζητήματα και εγκαλώντας την Ελλάδα για παράβαση των διεθνών Συνθηκών.
Η Αθήνα έχει διατηρήσει την ψυχραιμία της και εκπέμπει το μήνυμα ότι μεθοδικά θα προχωρήσει τον σχεδιασμό της. Μάλιστα, ο κ. Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στη Διάσκεψη που διοργάνωσε ο Γάλλος Πρόεδρος για τις διασυνδέσεις στη Μεσόγειο, φρόντισε να ξεκαθαρίσει, απευθυνόμενος εμμέσως στην Τουρκία, πως είναι αδιαπραγμάτευτη η ελευθερία συνδεσιμότητας ηλεκτρικής ενέργειας μέσω υποθαλάσσιων καλωδίων.
Αναφέρθηκε στην ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ, που χαρακτήρισε ζωτικό κρίκο στην αλυσίδα της ευρωπαϊκής αγοράς ενέργειας, υποδηλώνοντας την πρόθεση για ολοκλήρωση των εργασιών που αφορούν το καλώδιο μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου.
Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις