Εγγυήσεις για την πλήρη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων των επιβατών δίνει, με ανακοίνωση-απάντηση στα δημοσιεύματα σχετικά με την γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), η διοίκηση του Ομίλου Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας.

“Η πλήρης διασφάλιση της ιδιωτικότητας και της ανώνυμης μετακίνησης του επιβατικού κοινού με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αποτελεί θεμελιώδη αρχή για τον ΟΑΣΑ”, δηλώνει η διοίκηση του ΟΑΣΑ. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωσή του, “βασική παράμετρος του νέου συστήματος είναι η πλήρης διασφάλιση της ανωνυμίας της μετακίνησης και ο σεβασμός τόσο του δικαιώματος της πληροφοριακής αυτοδιάθεσης, όσο και του δικαιώματος στην ιδιωτική ζωή του συνόλου του επιβατικού κοινού στα δημόσια αστικά μέσα μεταφοράς της Αθήνας”.

“Με στόχο μία αναλογικότερη και δικαιότερη τιμολογιακή πολιτική που θα ωφελήσει τους επιβάτες”, συνεχίζει η ανακοίνωση, “ο ΟΑΣΑ έχει καταστήσει δυνατή αποκλειστικά και μόνο την ανώνυμη στατιστική επεξεργασία των μετακινήσεων σύμφωνα με τον τύπο του κομίστρου, καθώς δεν είναι δυνατόν να συσχετιστούν με προσωπικά στοιχεία των επιβατών που επιλέγουν την ηλεκτρονική κάρτα απεριορίστων διαδρομών για τις μετακινήσεις τους”.

Επιπλέον, επισημαίνεται πως “ο ΟΑΣΑ διαθέτει όλη τη σχετική τεκμηρίωση για όλα τα απαραίτητα τεχνικά μέτρα που θα διασφαλίζουν πλήρως την ιδιωτικότητα των μετακινήσεων των επιβατών”.

Τέλος, τηρώντας αυστηρά το νόμο περί προσωπικών δεδομένων και τις υποδείξεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) ο Οργανισμός “διαβεβαιώνει ότι, σε κάθε περίπτωση, δεν θα υπάρχει δυνατότητα συσχέτισης της μετακίνησης με συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο, άρα και ταυτοποίησης, προασπίζοντας πλήρως τόσο την ιδιωτικότητα των χρηστών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όσο και το δικαίωμα του επιβατικού κοινού στην ανώνυμη μετακίνηση λαμβάνοντας υπόψη και την εμπειρία από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου έχει εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο”.