Αρχική Επιχειρήσεις Στα e-shop επενδύουν τα σούπερ μάρκετ και μετά το lockdown

Στα e-shop επενδύουν τα σούπερ μάρκετ και μετά το lockdown

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Σε επενδύσεις στο ηλεκτρονικό κανάλι των πωλήσεών τους θα προχωρήσουν το επόμενο διάστημα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος και METRO ΑΒΕΕ, όπως προκύπτει από όσα προανήγγειλαν οι επικεφαλής τους κατά τη διάρκεια συζήτησης στο πλαίσιο των εργασιών του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών. Άλλωστε η πανδημία ενίσχυσε τη ζήτηση στο συγκεκριμένο κανάλι και εκτόξευσε την ηλεκτρονικές παραγγελίες στα σούπερ μάρκετ.

Ο Βασίλης Σταύρου, διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος εκτίμησε ότι το 2020 συνολικά θα είναι μια ανοδική χρονιά για το λιανεμπόριο παρά την ύφεση που βιώνει η χώρα. «Αν και δεν μπορούμε να ξέρουμε τι θα ακολουθήσει μετά τον Σεπτέμβρη δεν αναμένω να υποστεί ο κλάδος μεγάλες πιέσεις από την γενικότερη ύφεση που βιώνει και θα βιώσει το επόμενο διάστημα η χώρα μας» σημείωσε.

Σημείωσε παράλληλα ότι η εταιρεία θα συνεχίσει κανονικά το επενδυτικό της πλάνο για επέκταση του δικτύου των καταστημάτων, ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και ενδυνάμωση του ηλεκτρονικού της καταστήματος.

Ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤRO ΑΕΒΕ από την πλευρά του, σημείωσε ότι το σούπερ μάρκετ, απέκτησε σημαντικό ρόλο στην ελληνική κοινωνία.  «Βρέθηκε στην πρώτη γραμμή.  Τρέχαμε να καλύψουμε την αυξημένη ζήτηση και συνεπώς προβήκαμε σε προσλήψεις και στα καταστήματα αλλά και στις υπηρεσίες διανομής και ηλεκτρονικού καταστήματος.  Δεν νομίζω ότι θα βιώσουμε κάτι χειρότερο από αυτά που βιώσαμε στο παρελθόν, δεν πιστεύω ότι θα υπάρξει μείωση σε μισθούς ή σημαντική μείωση σε θέσεις εργασίας.  Επενδύουμε στην ηλεκτρονική αναβάθμιση των καταστημάτων και των υπηρεσιών μας και αναμένουμε ότι η χρονιά θα είναι για τον κλάδο ανοδική» τόνισε.

Οι επικεφαλής των δύο αλυσίδων, συμφώνησαν ότι η πρόκληση της εποχής του κορονοϊού ήταν η προστασία εργαζομένων και καταναλωτών, η διαχείριση και διατήρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και η προσαρμογή στις νέες τάσεις, κυρίως στις απαιτήσεις των καταναλωτών μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου. Παράλληλα εξέφρασαν την άποψη ότι η υψηλή ζήτηση που καταγράφηκε σε είδη εκτός των τροφίμων στα σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του lockdown, ήταν κάτι συγκυριακό καθώς τα υπόλοιπα καταστήματα ήταν κλειστά.

Τα σενάρια για τον τζίρο των σούπερ μάρκετ

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IRI εξάλλου, υπάρχουν δυο σενάρια για την εξέλιξη του τζίρου των σούπερ μάρκετ το 2020.

Στο σενάριο που προβλέπει δεν θα υπάρξει νέο κύμα κορονοϊού το φθινόπωρο, η IRI αναμένει άνοδο 5,3% στον τζίρο των σούπερ μάρκετ στο σύνολο της χρονιάς, με τα προϊόντα οικιακής χρήσης (καθαριστικά κτλ.) να εμφανίζουν αύξηση 8,9% και τα τρόφιμα 5,1%.

Εφόσον επαληθευτεί το σενάριο ότι θα υπάρξει νέο κύμα κορονοϊού, η IRI αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά 8,1% στο σύνολο του 2020. Η κατηγορία των προϊόντων οικιακής χρήσης αναμένεται να καταγράψει άνοδο 11,6% και τα τρόφιμα 8% αντίστοιχα.