Αρχική Οικονομία Σε ποιο καύσιμο έρχεται έξτρα φόρος με 0,03€/λίτρο

Σε ποιο καύσιμο έρχεται έξτρα φόρος με 0,03€/λίτρο

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Για όλους τους κάτοχους πετρελαιοκίνητων οχημάτων έξτρα φόρος, προκειμένου να ενισχυθούν οι πράσινες δράσεις του υπ.Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στόχος είναι να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.

Το “Πράσινο Τέλος” που θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων είναι 0,03€ ανά λίτρο, γεγονός που στα επιβατικά ΙΧ οι διαφορές θα είναι μικρές.

Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες φορτηγών αλλά και επαγγελματικών οχημάτων που διανύουν εκατοντάδες ή χιλιάδες χιλιόμετρα καθημερινά αναμένεται να πληγούν αρκετά καθώς το μεταφορικό έργο έχει μειωθεί και οι τιμές έχουν επίσης πέσει με αποτέλεσμα το κέρδος τους να είναι πολύ μικρό και όπως φαίνεται θα μειωθεί ακόμη περισσότερο.

“Πράσινο Τέλος” ο στόχος

Το “Πράσινο Τέλος” έχει στόχο την ενίσχυση πράσινων δράσεων που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Παράλληλα το μέτρο αυτό που είναι μια μορφή «Ειδικού φόρου άνθρακα» (Special Carbon Tax) ήδη εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες της ΕΕ και υπολογίζεται ότι θα ενισχύει μόνιμα τις πράσινες δράσεις κατά 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Με Υπουργική Απόφαση θα οριστεί πως θα κατανέμεται το ποσό ετησίως ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έλαβε την απόφαση για επιβολή του Πράσινου Τέλους στο diesel κίνησης στο πλαίσιο εφαρμογής μέτρων μακράς πνοής για την ενίσχυση του ρόλου των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στην «πράσινη» μετάβαση που συνδυάζονται με διαρθρωτικά μέτρα για τη σταδιακή απελευθέρωση της αγοράς προς όφελος της οικονομίας.

Τι σημαίνει ο έξτρα φόρος του diesel στους επαγγελματίες

Αδυναμία να απορροφήσουν τη νέα αύξηση που προκαλεί το Πράσινο Τέλος στο πετρέλαιο κίνησης δηλώνουν οι επαγγελματίες του κλάδου μεταφορών, καθώς όπως επισημαίνουν το μεταφορικό έργο έχει μειωθεί εξαιτίας του κορωνοϊού, οι τιμές είναι εξαιρετικά χαμηλές λόγω των βουλγάρικων εταιρειών που προκαλούν αθέμιτο ανταγωνισμό και τα περιθώρια κέρδους ελάχιστα.

Μάλιστα αν αναλογιστεί κανείς ότι ένα φορτηγό καταναλώνει εκατοντάδες λίτρα για να μεταβεί από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και άλλα τόσα για να επιστρέψει η επιβολή του Πράσινου Τέλους 0,03 ευρώ στην τιμή του πετρελαίου κίνησης θα αναπροσαρμόσει προς τα πάνω τις τιμές με αποτέλεσμα οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται με φορτηγά που φέρουν βουλγάρικες πινακίδες κυκλοφορίας να πάρουν σχεδόν όλο το μεταφορικό έργο της χώρας καθώς το κόστος λειτουργίας των συγκεκριμένων εταιρειών είναι πολύ πιο χαμηλό από το αντίστοιχο των ελληνικών μεταφορικών εταιρειών.

Οι καταναλώσεις καυσίμων είναι παρόμοιες και στα λεωφορεία καθώς κινούνται από σχεδόν ίδιους πετρελαιοκινητήρες που καταναλώνουν επίσης τεράστιες ποσότητες καυσίμων για κάθε 100 χιλιόμετρα.