Πρόσβαση στο ΚΕΠ και μέσω Διαδικτύου – Οι υπηρεσίες

0
19

Την ψηφιακή παροχή δεκάδων υπηρεσιών των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, γεγονός που  αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό βήμα για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών χάρη στην απλοποίηση των συναλλαγών τους με το Δημόσιο, παρουσίασε σήμερα στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη η ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

«Κερδίζουμε και χρόνο και μειώνουμε την γραφειοκρατία, γιατί το έχουμε πει πολλές φορές -και νομίζω ότι το Υπουργείο το έχει υπηρετήσει με πολύ μεγάλη συνέπεια- κάθε πρωτοβουλία που εξοικονομεί χρόνο και χρήμα εις βάρος της γραφειοκρατίας είναι μία προοδευτική δημόσια πολιτική. Και κάθε πολιτική η οποία διευκολύνει την καθημερινότητα του πολίτη είναι και μία ψηφίδα χειροπιαστής κοινωνικής φροντίδα», σημείωσε κατά την έναρξη της συνάντησης ο Πρωθυπουργός.

Η πλατφόρμα myKEPlive δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν με προγραμματισμένη βιντεοκλήση από εκπαιδευμένο υπάλληλο των ΚΕΠ, υποβάλλοντας τις σχετικές αιτήσεις από το σπίτι τους, δίχως να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά κάποιας υπηρεσίας.

Το ηλεκτρονικό ΚΕΠ εξυπηρετεί φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις. Καλύπτει 52 διοικητικές διαδικασίες και επιτρέπει την εξ αποστάσεως ενημέρωση για 235 διαδικασίες αδειοδότησης που αφορούν την παροχή υπηρεσιών.

«Όπως ίσως θυμούνται κάποιοι που βρίσκονται σε αυτό το τραπέζι, ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης είχα στηρίξει ιδιαίτερα τα ΚΕΠ τα οποία, όταν είχαν δημιουργηθεί για πρώτη φορά, είχαν όντως θεωρηθεί επαναστατικά. Πλην όμως καμία επανάσταση δεν υπηρετεί τον στόχο, εάν δεν εξελίσσεται», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης παρουσιάστηκε η διαδικασία για κλείσιμο τηλε-ραντεβού. Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για Θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών Γιώργος Γεωργαντάς συνδέθηκε με το ΚΕΠ Παλαιού Φαλήρου και αιτήθηκε από την υπάλληλο ένα πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, το οποίο ζήτησε να λάβει ηλεκτρονικά, στο δηλωμένο email του. Οι χρήστες μπορούν να λάβουν το έγγραφο και σε φυσική μορφή, μέσω ΕΛΤΑ.

Το myKEPlive θέτει τέλος σε χρόνιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες του εξωτερικού σε περιπτώσεις που χρειάζονται απλές βεβαιώσεις από το κράτος. Παράλληλα, διευκολύνονται οι εργαζόμενοι που δεν έχουν χρόνο να μεταβούν σε ΚΕΠ και οι πολίτες που -για οποιοδήποτε λόγο- δυσκολεύονται να βγουν από το σπίτι τους.

Η νέα πλατφόρμα είναι επίσης προσανατολισμένη στην πλήρη εξυπηρέτηση των αναγκών των ΑΜΕΑ, προσφέροντας αφενός αυξημένο χρόνο βιντεοκλήσης στα άτομα με αναπηρία (30 αντί για 20 λεπτά) και αφετέρου διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα για πολίτες που έχουν προβλήματα ακοής. Η ενδεικτική βιντεοκλήση που έγινε με το ΚΕΠ αρχικά χρησιμοποίησε διερμηνέα.

«Στέκομαι ιδιαίτερα στο γεγονός ότι αυτό διευκολύνει συμπολίτες μας με αναπηρία ή ανθρώπους οι οποίοι έχουν γενικά δυσκολία μετακίνησης έξω από το σπίτι τους», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ειδικά για τους Έλληνες του εξωτερικού ανέφερε ότι πριν την λειτουργία της πύλης gov.gr «έπρεπε να περάσουν από μία αδιανόητη ταλαιπωρία, με φυσική παρουσία -συχνά- στις προξενικές Αρχές», και πρότεινε εκστρατεία ενημέρωσης ώστε να επικοινωνηθούν ακόμα περισσότερο στη διασπορά οι ψηφιακές δυνατότητες που διαθέτει πλέον το κράτος.

Παρεχόμενες υπηρεσίες

Η νέα πλατφόρμα περιλαμβάνει πέντε δημοτικές διαδικασίες οι οποίες θα διεκπεραιώνονται σε συνεργασία με τα δημοτικά πρωτόκολλα. Σε πρώτη φάση συμμετέχουν 38 Δήμοι, ενώ στόχος της κυβέρνησης είναι η ένταξη όλων των Δήμων της χώρας έως το τέλος του τρέχοντος έτους.

Στις παρεχόμενες υπηρεσίες συγκαταλέγονται η έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου, η ανανέωση δελτίου ανεργίας, η χορήγηση πιστοποιητικών εγγυτέρων συγγενών και οικογενειακής κατάστασης, η έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου και η βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

Από το myKEPlive εξαιρούνται διαδικασίες που απαιτούν την φυσική παρουσία και υπογραφή του πολίτη, όπως η ταυτοπροσωπία ανηλίκου, η μεταβίβαση αυτοκινήτου και η ανανέωση άδειας οδήγησης.

Οι τηλεδιασκέψεις δεν καταγράφονται, ούτε αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα. Απλώς, για λόγους ασφαλείας, οι υπάλληλοι ζητούν στην αρχή κάθε κλήσης να δουν έγγραφα που πιστοποιούν την ταυτότητα του χρήστη.

Το ωράριο λειτουργίας της υπηρεσίας θα είναι από τις 9:00 το πρωί έως τις 18:30 το απόγευμα, περιλαμβανομένου του Σαββάτου. Τα ραντεβού προγραμματίζονται με βάση μία από τέσσερις θεματικές ενότητες παρεχόμενων υπηρεσιών.

Τι πρέπει να ξέρετε

Το myKeplive είναι μία σύγχρονη πλατφόρμα όπου μπορείτε να εξυπηρετηθείτε από υπαλλήλους των ΚΕΠ εξ αποστάσεως. Συγκεκριμένα, μπορείτε να αιτηθείτε ραντεβού σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα που υπάρχει διαθεσιμότητα, για τη διεκπεραίωση συγκεκριμένου αιτήματός σας, μέσω τηλεδιάσκεψης/ βιντεοκλήσης.

Οι υπηρεσίες έχουν οργανωθεί σε τέσσερα θεματικά πεδία :

  1. Διοικητική Πληροφόρηση – Διεκπεραίωση αίτησης,

Μπορείτε να λάβετε πληροφόρηση: αίτηση, δικαιολογητικά, αρμόδιο φορέα/ ή να υποβάλλετε την αίτησή σας για συγκεκριμένα πιστοποιητικά/ βεβαιώσεις/ έγγραφα.

  1. Υπηρεσίες προς επιχειρήσεις,

Μπορείτε να ενημερωθείτε για διαδικασίες αδειοδότησης επιχειρήσεων καθώς και για έναρξη επαγγέλματος παροχής υπηρεσιών. υποβάλλετε την αίτησή σας για συγκεκριμένα πιστοποιητικά/ βεβαιώσεις/ έγγραφα.

iii. Εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία.

Αν είστε πολίτης με αναπηρία μπορείτε να εξυπηρετηθείτε με γραπτό κείμενο, βιντεοκλήση και εξ αποστάσεως διερμηνεία. Μπορείτε να λάβετε πληροφόρηση: αίτηση, δικαιολογητικά, αρμόδιο φορέα/ ή να υποβάλλετε την αίτησή σας για συγκεκριμένα πιστοποιητικά/ βεβαιώσεις/ έγγραφα.

  1. Εξυπηρέτηση από το Δήμο σας.

Εδώ μπορείτε να υποβάλλετε αίτηση προς το Δήμο σας. Για το σκοπό αυτό επιλέγετε υποχρεωτικά ΚΕΠ του Δήμου στον οποίο απευθύνεστε.

Η είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται με δυο τρόπους:

  • είτε μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης Gov.gr, ακολουθώντας τη διαδρομή: «Πολίτης και καθημερινότητα»- Εξ αποστάσεως Εξυπηρέτηση Πολιτών
  • είτε πληκτρολογώντας τη διεύθυνση myKeplive.gov.gr.

Και στις δυο περιπτώσεις χρησιμοποιείτε τους προσωπικούς κωδικούς/διαπιστευτήρια TAXISnet.

Στη συνέχεια και εφόσον έχετε επιλέξει το θεματικό πεδίο εξυπηρέτησης και το χρόνο για την τηλεδιάσκεψη/ βιντεοκλήση που επιθυμείτε, καταχωρείτε τα προσωπικά στοιχεία του προσώπου που θα λάβει μέρος στην τηλεδιάσκεψη.

Σημειωτέον πως μπορείτε να μην χρησιμοποιήσετε τους κωδικούς TAXISnet αρκεί όταν κλείνετε το ραντεβού να καταχωρήσετε τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας και επικοινωνίας του προσώπου που θα εξυπηρετηθεί ώστε να γίνει από τον υπάλληλο του ΚΕΠ η ταυτοποίηση

Για την τηλεδιάσκεψη/ βιντεοκλήση μπορείτε:

  • είτε να έχετε εγκαταστήσει την εφαρμογή Microsoft teams στον προσωπικό σας υπολογιστή, κινητό ή tablet, με την προϋπόθεση ότι διαθέτουν κάμερα,
  • είτε να επιλέξετε τη χρήσης της εφαρμογής μέσω του browser.

Η ταυτοπροσωπία είναι απαραίτητη και για το λόγο αυτό θα πρέπει στην αρχή της τηλεδιάσκεψης, η κάμερα σας να είναι ενεργή ώστε να επιδεικνύετε τα νομιμοποιητικά σας έγγραφα για την ταυτοποίηση σας στον υπάλληλο του ΚΕΠ.

Προς το παρόν μπορείτε να εξυπηρετηθείτε μέσω του myKeplive εάν είστε

– Έλληνας πολίτης με επίδειξη της ταυτότητα σας. (Η δυνατότητα ταυτοπροσωπίας με χρήση ελληνικού διαβατηρίου θα είναι εφικτή στο επόμενο διάστημα.)

– Ευρωπαίος πολίτης και έχετε καταγραφεί με αίτηση σας στο Τμήμα Αλλοδαπών της Αστυνομικής Αρχής του τόπου της κατοικίας σας, για την έκδοση βεβαίωσης εγγραφής Ευρωπαίου πολίτη. Για την εξυπηρέτησή σας επιδεικνύεται στην κάμερα κατά την έναρξη της βιντεοκλήσης την κάρτα Ευρωπαίου Πολίτη/ ή το Διαβατήριό σας.

– Πολίτης τρίτης χώρας με την επίδειξη του διαβατηρίου σας ή της κάρτας παραμονής σας.

Σε κάθε περίπτωση η συνομιλία και η εξυπηρέτηση γίνεται μόνο στα ελληνικά.

Ποια είναι η διαδικασία

Για να κλείσετε ραντεβού, θα πρέπει αφού εισέλθετε στην πλατφόρμα, να επιλέξετε ένα από τα τέσσερα θεματικά πεδία. Στο ημερολόγιο που εμφανίζεται επιλέγετε την ημερομηνία και την ώρα όπου επιθυμείτε να εξυπηρετηθείτε. Ακολούθως καταχωρείτε τα στοιχεία του προσώπου που θα εξυπηρετηθεί μέσω βιντεοκλήσης, τα στοιχεία επικοινωνίας του και το θέμα του αιτήματος σας. Ο διαθέσιμος χρόνος εξυπηρέτησης είναι προκαθορισμένος από το σύστημα και διαφέρει ανά θεματική ενότητα.

Για το τέταρτο θεματικό πεδίο «Εξυπηρέτηση από το Δήμο σας», είναι υποχρεωτική η επιλογή του ΚΕΠ του Δήμου σας.

Εφόσον έχετε ολοκληρώσει την κράτηση σας αποστέλλεται στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που δηλώσατε μήνυμα με τίτλο «ενημέρωση για την επερχόμενη κράτηση» και σχετικός σύνδεσμος για τη συμμετοχή σας στην τηλεδιάσκεψη με το επιλεγμένο ΚΕΠ. Το ίδιο μήνυμα αποστέλλεται εκ νέου, λίγη ώρα πριν την έναρξη της τηλεδιάσκεψης /βιντεοκλήσης.

Την προγραμματισμένη ώρα της βιντεοκλήσης ενεργοποιείτε το σύνδεσμο που έχετε λάβει στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που δηλώσατε και συνδέεστε στην πλατφόρμα. Θα βρίσκεστε σε αναμονή εως ότου ο υπάλληλος του ΚΕΠ δεχθεί το αίτημά σας και συνδεθεί ώστε να ξεκινήσει η βιντεοκλήση.

Όσον αφορά στην παραλαβή, σας δίνεται η δυνατότητα να δηλώσετε τον τρόπο παραλαβής της απάντησης σας είτε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που καταχωρήσατε είτε ταχυδρομικά στη διεύθυνση κατοικίας που έχετε δηλώσει. Στην περίπτωση που αιτείστε δημοτική υπηρεσία, έχετε τη δυνατότητα να παραλάβετε το τελικό έγγραφο από το ΚΕΠ που επιλέξατα για την εξυπηρέτησή σας.