Μέσα στο πρώτο 15ήμερο του Νοεμβρίου θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διορθώσεις στο μηχανογραφικό σύστημα του υπουργείου Μεταφορών οπότε θα έχει διαπιστωθεί πόσοι και ποιοι ιδιοκτήτες οχημάτων δεν τα έχουν περάσει από ΚΤΕΟ ώστε να τους επιβληθεί το πρόστιμο των 150 ευρώ μέσω Taxisnet!

«Η ΚΤΕΟ-Αποφυγή μεταφράζεται στην χώρα μας σε 1,5 εκατομμύριο οχήματα ή το 40% περίπου του συνολικού στόλου εκτός διαδικασίας ελέγχου ΚΤΕΟ, όταν ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων στην Ελλάδα κυμαίνεται περίπου στα 15 έτη.

Υπάρχει σχετική νομοθεσία από το 2015 που προβλέπει την ηλεκτρονική διασταύρωση κυκλοφορούντων οχημάτων αλλά λόγω ελλείμματος πολιτικής βούλησης και υπηρεσιακής αδράνειας δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ έως σήμερα. Ελπίζουμε η εξαγγελία της νέας πολιτικής ηγεσίας να υλοποιηθεί άμεσα καθώς οι απαραίτητες δοκιμές έγιναν εξ όσων δύναται να γνωρίζουμε και το μόνο που απομένει είναι να εκδοθεί σχετική ΚΥΑ των Υπ. Μεταφορών – Οικονομικών που θα ρυθμίζει την εφαρμογή στον τρόπο επιβολής διοικητικών ποινών στους παραβάτες μέσω taxis.

Σε οικονομικό σκέλος το κόστος εξυπηρέτησης της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα υπολογίζεται στο 9% περίπου ενώ τα χαμένα δημόσια έσοδα από ΚΤΕΟ στα 200 εκ. ευρώ. Σημειώνεται τέλος ότι άπαξ και εφαρμοστεί η ηλεκτρονική διασταύρωση το ελληνικό δημόσιο θα εισπράττει επιπλέον ποσό ίσο περίπου με 70 εκ. ευρώ από παράβολα, τέλη ελέγχου και ΦΠΑ, ενώ σε κάθε περίπτωση θα εξαλειφθεί και το φαινόμενο της έκδοσης και διακίνησης πλαστών δελτίων ΚΤΕΟ.

Σε αμέσως επόμενη φάση αναμένουμε από το ΥΜΕ να ενεργοποιήσει σχετικούς ισχύοντες νόμους για την εποπτεία των ΚΤΕΟ καθώς διαπιστώνεται έλλειμμα συστηματικής παρακολούθησης και ενδείξεις χαλαρότητας στην εφαρμογή της νομοθεσίας και εκεί.

Ουσιαστικά κατά την άποψη μας το πολιτικό στοίχημα της νέας ηγεσίας στο ΥΜΕ, προκειμένου να αλλάξει τα δεδομένα και να θεραπεύσει χρόνια ζητήματα στα ΚΤΕΟ που αποδυναμώνουν και αποδομούν καθημερινά τον θεσμό, κρίνεται στα εξής δύο πολύ απλά και μοναδικά βήματα που θα πρέπει να υλοποιήσει άμεσα:

Έλεγχος ιδιοκτητών οχημάτων έναντι υποχρέωσης ελέγχου ΚΤΕΟ.
Απομακρυσμένος και επιτόπιος έλεγχος στα ΚΤΕΟ ώστε να διασφαλίζεται το ακέραιο της προβλεπόμενης διαδικασίας στα ΚΤΕΟ» τόνισε σε συνέντευξη του στο Newsauto.gr o Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας.

Τα πρόστιμα

Τα πρόστιμα των 150 ευρώ για όσους δεν περνούν από ΚΤΕΟ είναι μια λυπητερή ιστορία καθώς ενώ υπάρχει η σχετική νομοθεσία συνεχώς αναβάλλεται. Οι παραβάτες θα ενημερώνονται ηλεκτρονικά μέσω (μέσω e-mail) για την επιβολή των προστίμων 150 ευρώ.

Oι παραβάτες ιδιοκτήτες πέραν του κόστους ελέγχου θα πληρώσουν και επιπλέον χαράτσι από 16 έως 65 ευρώ ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης. Ειδικότερα για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης το επιπλέον πρόστιμο είναι 16 ευρώ, για μέχρι 6 μήνες 33 ευρώ και για πάνω από 6 μήνες 65 ευρώ.