Αρχική Ελλάδα Προμήνυμα ανάπτυξης από το λιανεμπόριο

Προμήνυμα ανάπτυξης από το λιανεμπόριο

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Θετική θα είναι -σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις- η συμβολή της ιδιωτικής κατανάλωσης στη διαμόρφωση του ΑΕΠ κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου. Οι επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας στο διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου θα ανακοινωθούν την επόμενη Πέμπτη και το οικονομικό επιτελείο θέλει να καταγραφεί ισχυρός ρυθμός άνω του 2%.

Πρώτον, για να σταλεί σήμα επιτάχυνσης της ανάπτυξης μετά τις εκλογές και, δεύτερον, για να ισχυροποιηθεί η πρόβλεψη ότι φέτος το ΑΕΠ θα κλείσει με θετικό ρυθμό της τάξεως του 2%. Η πορεία του ΑΕΠ είναι κεντρικό θέμα για την κυβέρνηση, η οποία έχει αναδείξει σε κεντρικό πολιτικό «στοίχημα» το να μετουσιωθούν σε περισσότερο… ΑΕΠ οι μειώσεις των φόρων.

Μετά το αρνητικό ξεκίνημα του τριμήνου για τον δείκτη κύκλου εργασιών στο λιανικό εμπόριο -ο Ιούλιος ήταν αρνητικός σε ποσοστό 1,9% σε επίπεδο κύκλου εργασιών και 2,2% σε επίπεδο όγκου- ακολούθησαν δύο πολύ θετικοί μήνες. Ο δείκτης όγκου τον Σεπτέμβριο έκλεισε με αύξηση 5,1%, ενώ είχε προηγηθεί αύξηση 2,2% τον Αύγουστο. Όσο για τον δείκτη κύκλου εργασιών, είχε αύξηση 4,5% τον Σεπτέμβριο και 2,5% τον Αύγουστο.

Έτσι, την επόμενη Πέμπτη που θα ανακοινωθεί η πορεία του ΑΕΠ, αναμένεται να καταγραφεί αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης, καθώς ο δείκτης λιανικών πωλήσεων αποτυπώνει με αρκετή σαφήνεια την πορεία της ιδιωτικής κατανάλωσης, η οποία με τη σειρά της είναι ο «στυλοβάτης» του ΑΕΠ με ποσοστό συμμετοχή της τάξεως του 70%.

Τον Σεπτέμβριο καταγράφηκε αύξηση και στους δύο δείκτες συγκριτικά και με τον Αύγουστο. Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης όγκου παρουσίασε αύξηση 1,5% συγκριτικά με τον Αύγουστο, ενώ ο εποχικά διορθωμένος δείκτης κύκλου εργασιών, παρουσίασε αύξηση 1,1%.

Η αύξηση του δείκτη κύκλου εργασιών κατά 4,5% ήταν αποτέλεσμα των ακόλουθων επιμέρους μεταβολών:

1. Αύξηση 11,5% στα καταστήματα καλλυντικών και φαρμακευτικών. Ο δείκτης όγκου στη συγκεκριμένη κατηγορία κατέγραψε αύξηση 9,6%.

2. Αύξηση 10% στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης. Περίπου στο ίδιο επίπεδο κινήθηκε και ο δείκτης όγκου, παρουσιάζοντας αύξηση 10,3%.

3. Αύξηση 7% στα βιβλιοχαρτοπωλεία. Ο όγκος πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία καταστημάτων παρουσίασε αύξηση 9,2%.

4. Αύξηση 3% στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων. Και ο όγκος κινήθηκε σε αντίστοιχα επίπεδα, με το ποσοστό να είναι θετικό κατά 3,3%.

5. Αύξηση 1,2% στα βενζινάδικα και γενικότερα στα σημεία πώλησης καυσίμων και λιπαντικών αυτοκινήτων. Κατά τη διάρκεια του 2019 καταγραφόταν μέχρι τώρα μείωση στον όγκο πωλήσεων των καυσίμων και ο δείκτης κύκλου εργασιών έκλεινε με θετικό πρόσημο λόγω των υψηλότερων τιμών. Τον Σεπτέμβριο καταγράφηκε αύξηση και στον δείκτη όγκου ο οποίος διαμορφώθηκε στο +4,2%.

έντυπη έκδοση Ναυτεμπορικής