Τετάρτη, 3 Ιουλίου, 2024

Προειδοποιητικές ετικέτες στα σούπερ μάρκετ σε περιπτώσεις που συρρικνώνεται η συσκευασία ενός προϊόντος

Προειδοποιητικές ετικέτες στα σούπερ μάρκετ σε περιπτώσεις που συρρικνώνεται η συσκευασία ενός προϊόντος, χωρίς την ανάλογη μείωση της τιμής του

Η ετικέτα ή η πινακίδα θα πρέπει να βρίσκεται σε θέση «ορατή και ευανάγνωστη», είτε πολύ κοντά είτε και πάνω στο προς πώληση προϊόν, όπως ορίζει σχετικό προεδρικό διάταγμα του γαλλικού υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών που δημοσιεύθηκε το Σάββατο στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως

Δυστυχώς δεν πρόκειται για μέτρο που ισχύει στην Ελλάδα. Στη Γαλλία όμως, από την 1η Ιουλίου όλα τα καταστήματα πώλησης τροφίμων και ειδών οικιακής χρήσης με εμβαδόν άνω των 400 τετραγωνικών μέτρων είναι υποχρεωμένα να αναρτούν προειδοποιητικές πινακίδες και να κολλούν ετικέτες στα ράφια όπου διατίθενται προϊόντα σε συσκευασίες μικρότερες από αυτές του προσφάτου παρελθόντος, που όμως η τιμή πώλησής τους παραμένει αμετάβλητη.

Η «shrinkflation» είναι μια δημοφιλέστατη – αλλά πλέον γνωστή στο ευρύ καταναλωτικό κοινό – κρυφή μέθοδος ανατίμησης ενός προϊόντος, όχι αυξάνοντας την τελική τιμή αλλά μειώνοντας την διατιθέμενη στη συσκευασία ποσότητα. Η συγκεκαλυμένη αυτή ανατίμηση έχει εξελιχθεί σε μάστιγα κυρίως στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, με την ευθύνη της παραπλάνησης να βαραίνει είτε τους παραγωγούς ή κατασκευαστές των αγροτικών και βιομηχανικών τροφίμων, ειδών καθαρισμού και άλλων οικιακών προϊόντων είτε τους ίδιους τους διανομείς, όπως σημειώνει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP).

Ο όρος προέρχεται από το ρήμα «shrink» που σημαίνει «συρρικνώνω» και το δεύτερο συνθετικό της επίσης λέξης «inflation» που σημαίνει «πληθωρισμός». 

«Είναι το παράδειγμα μιας συσκευασίας οδοντόπαστας που περιέχει λιγότερο προϊόν από όσο στο πρόσφατο παρελθόν και έχει λιγότερο βάρος ενώ πωλείται στην ίδια τιμή, ή ακόμα ενός πακέτου με δημητριακά ελαφρύτερου αλλά ουσιαστικά ακριβότερου», εξηγεί το Πρακτορείο.

Κερδίζουν σημαντικό έδαφος τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Πάμπολλοι καταναλωτές σε ολόκληρη την Ευρώπη πλέον γνωρίζουν την «ύπουλη» αυτή μέθοδο ανατίμησης ενός προϊόντος και προσέχουν. Ωστόσο από την 1η Ιουλίου τα μεγάλα γαλλικά καταστήματα λιανικής θα πρέπει να προειδοποιούν τους πελάτες τους με ένα κείμενο που θα αναφέρει συγκεκριμένα τα εξής:

«Για το προϊόν αυτό η διατιθέμενη ποσότητα μειώθηκε από Α σε Β και ως εκ τούτου η τιμή του στη συγκεκριμένη συσκευασία των Γ γραμμαρίων ή Δ λίτρων (αναγράφεται το βάρος ή ο όγκος) αυξήθηκε κατά Χ ποσοστό ή κατά Ψ ευρώ».

Πρόθεση της γαλλικής κυβέρνησης είναι να «κρεμάσει στα μανταλάκια» όσους κερδοσκοπούν μειώνοντας τις ποσότητες των συσκευασμένων προϊόντων, τροφίμων και άλλων, δίχως να μειώνουν και την τιμή τους.

ot.gr

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις 

Διαβάστε ακόμη:

Η Νορβηγία αποθηκεύει σιτηρά – Προετοιμάζεται για τον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Η πρόσφατη πανδημία, η κλιματική αλλαγή και ο πόλεμος...

Πρόσκληση Ζαχαράκη για το πρόγραμμα «Εθνική Πρωτεύουσα Νεολαίας 2025»

Πρόσκληση στους Δήμους έκανε η υπουργός Σοφία Ζαχαράκη για...

Πατέρας 15χρονου: Ξέρω ότι είναι ομοφυλόφιλος 3 χρόνια – Τσακωθήκαμε για άλλο λόγο

Ο πατέρας του 15χρονου ομοφυλόφιλου που κατηγορείται ότι ξυλοκόπησε άγρια τον γιο...

Εντοπίστηκε νεκρός πρώην δήμαρχος Πάργας

Νεκρός εντοπίστηκε τα ξημερώματα στην θαλάσσια περιοχή της Λούτσας...

Ενημερωτικό Δελτίο

Κόστος ενοικίου για φοιτητικά σπίτια σε περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης

Η πρόσφατη έκθεση του E-Real Estates καταγράφει τις τρέχουσες τιμές μίσθωσης φοιτητικών κατοικιών σε 15 περιοχές της Αθήνας και 7 της Θεσσαλονίκης. Οι τιμές...

Τι αλλάζει στο τέλος χαρτοσήμου  – Καταργείται σε περισσότερες από 100 περιπτώσεις

Του Θεόδωρου Βγενή  Την κατάργηση του τέλους χαρτοσήμου σε περισσότερες από 100 περιπτώσεις προωθεί το υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθεια να μειώσει τα διοικητικά βάρη...

Σοκ στο Τέξας: 13χρονο αγόρι έπεσε με το κεφάλι στα ρηχά πισίνας για να αποφύγει σφήκα

Ένα 13χρονο αγόρι στο Τέξας υπέστη σοβαρό τραυματισμό όταν, προσπαθώντας να αποφύγει μια σφήκα, έπεσε με το κεφάλι στα ρηχά της πισίνας. Το μόνο...

Διεύθυνση επίλυσης φορολογικών διαφορών: 7 στις 10 προσφυγές φορολογουμένων απορρίπτονται

Ένα σημαντικό ποσοστό φορολογουμένων που απευθύνθηκαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών (ΔΕΦΔ) της ΑΑΔΕ για να ανατρέψουν φορολογικές αποφάσεις τους αντιμετώπισαν αποτυχία, καθώς το...