Οι μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων και ποτών παγκοσμίως πωλούν λιγότερα υγιεινά προϊόντα σε χώρες χαμηλού εισοδήματος, είναι η πρώτη φορά που ο δείκτης διαχωρίζει την αξιολόγηση σε χώρες χαμηλού και υψηλού εισοδήματος,  σύμφωνα με αποκάλυψη του Access to Nutrition Initiative (ATNI), στο πλαίσιο έρευνας που δημοσίευσε, για πρώτη φορά από το 2021.

«Είναι μια πολύ ξεκάθαρη εικόνα ότι τα προϊόντα που πωλούν αυτές οι εταιρείες στις φτωχότερες χώρες του κόσμου, όπου δραστηριοποιούνται όλο και περισσότερο δεν είναι τα πιο υγιεινά προϊόντα τους», δήλωσε ο Mark Wijne, διευθυντής ερευνών στο ATNI, σε συνέντευξή του στο Reuters.

Σούπερ Μάρκετ Βενέτης | Koufonissia

Η ATNI διαπίστωσε ότι σε 30 εταιρείες, τα προϊόντα που διατίθενται σε χώρες χαμηλού εισοδήματος έχουν χαμηλότερο βαθμό στο σύστημα βαθμολόγησης που έχει αναπτυχθεί στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, σε σχέση με αυτά που πωλούνται σε πλούσιες χώρες, μέσα σε αυτές βρίσκονται και εταιρείες όπως η Nestle, η Pepsico και η Unilever,

Στο σύστημα αξιολόγησης Health Star Rating, τα προϊόντα κατατάχθηκαν με άριστα το 5 ως προς την υγιεινή τους. Μία βαθμολογία πάνω από 3,5 θεωρήθηκε ως πιο υγιεινή επιλογή, ενώ στις χώρες χαμηλού εισοδήματος, τα προϊόντα των πολυεθνικών βαθμολογούνται με 1,8 αστέρι κατά μέσον όρο. Στις πλούσιες χώρες, όπου βαθμολογήθηκε μεγαλύτερος αριθμός προϊόντων, η μέση βαθμολογία είναι 2,3 αστέρια.

Η ATNI είπε ότι ο δείκτης είναι σημαντικός καθώς τα συσκευασμένα τρόφιμα παίζουν όλο και περισσότερο ρόλο στην κρίση της παχυσαρκίας που είναι πλέον παγκόσμιο φαινόμενο. Πάνω από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι παγκοσμίως ζουν με παχυσαρκία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.

Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτιμά ότι το 70% των υπέρβαρων ή παχύσαρκων ανθρώπων ζει σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος.

Τοποθέτηση προϊόντων στα ράφια. Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

«Έχουμε δεσμευτεί να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας σε πιο θρεπτικά τρόφιμα, καθώς και να καθοδηγήσουμε τους ανθρώπους προς πιο ισορροπημένες δίαιτες», δήλωσε εκπρόσωπος της Nestle μέσω email, προσθέτοντας ότι η Nestle ενισχύει επίσης προϊόντα για να συμβάλει στη κάλυψη των ελλείψεων σε θρεπτικά συστατικά στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Εκπρόσωπος της Pepsi Co αρνήθηκε να σχολιάσει. Η εταιρεία πέρυσι έθεσε νέους στόχους να μειώσει το νάτριο στα πατατάκια της και να προσθέσει συστατικά όπως δημητριακά ολικής αλέσεως στα φαγητά της.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις