Αρχική Ελλάδα Ποια κίνητρα εξετάζονται για απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Ποια κίνητρα εξετάζονται για απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με μείωση φόρων και τελών, ή επιδότηση της τιμής αγοράς, καθώς και πρόσθετα κίνητρα για την διευκόλυνση της χρήσης τους, όπως δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενους χώρους, μελετά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όπως ανέφερε η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά την χθεσινή ομιλία της στο συνέδριο Electromobility 2020.

Η κ. Σδούκου σημείωσε ότι είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης η δημιουργία δικτύου σημείων φόρτισης τόσο μέσα στις πόλεις όσο και στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται αν απαιτείται η επιδότηση των υποδομών φόρτισης και τι μορφή θα μπορούσε να λάβει για τους διάφορους τύπους φόρτισης. «Σύντομα θα εξειδικεύσουμε τους κανόνες λειτουργίας που διέπουν την αγορά και την υπηρεσία επαναφόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μας ενδιαφέρει να χορηγήσουμε κίνητρα σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως επαγγελματικής χρήσεως οχήματα, logistics, ταξί, ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (scooters). Στόχος μας είναι να ετοιμάσουμε ένα νομοσχέδιο – μόλις ολοκληρώσουμε την επεξεργασία και την κοστολόγηση των πιθανών κινήτρων και μέτρων, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2020 – με ένα πακέτο ποικίλων μέτρων», ανέφερε η κ. Σδούκου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατέλαβαν πέρυσι μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της Ε.Ε. τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις (Ολλανδία) ξεπέρασαν το 10% ενώ στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%. Σημειώνεται ότι το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα προβλέπει πως το 2030 ένα στα τρία οχήματα που θα πωλούνται πρέπει να είναι ηλεκτρικό.

Η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ επεσήμανε τέλος ότι σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν η Αθήνα -μαζί με το Μιλάνο- έχουν την πρωτιά στο ποσοστό ρύπων που προέρχεται από τις μεταφορές και τα οχήματα (75%), κάτι που συνδέεται με το ότι ο στόλος οχημάτων της χώρας είναι από τους πιο γερασμένους σε επίπεδο Ε.Ε.

Στο θέμα αναφέρθηκε και ο υ πουργός Περιβάλλοντος Κ. Χατζηδάκης μιλώντας σήμερα στο ίδιο συνέδριο. Όπως είπε, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της χρήσης φυσικού αερίου στις μεταφορές και επέκταση της χρήσης των βιοκαυσίμων περιλαμβάνονται στον προγραμματισμό της κυβέρνησης στο πλαίσιο των δράσεων για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Ο κ. Χατζηδάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις δυνατότητες σύνδεσης του τουριστικού προϊόντος της χώρας με την ηλεκτροκίνηση. «Στα νησιά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα (αυτοκίνητα, ποδήλατα, σκούτερ) δεν αντιμετωπίζουν ζήτημα αυτονομίας. Αξίζει να προστεθεί στο brand των νησιών η καθαρή μετακίνηση» είπε ο υπουργός.

Επανέλαβε ότι σχεδιάζονται κίνητρα (οικονομικά και στο επίπεδο της χρήσης) για τα ηλεκτρικά οχήματα με έμφαση στα εταιρικά αυτοκίνητα και τις δημοτικές συγκοινωνίες αλλά και συνολικά. «Καθιστούμε, είπε, την οικολογική μετακίνηση πιο προσιτή στο μέσο Έλληνα εντός και εκτός πόλεων».

Για τα βιοκαύσιμα επισήμανε ότι στόχος της κυβερνητικής πολιτικής είναι η στήριξη της εγχώριας παραγωγής, ενώ παράλληλα διερευνώνται σενάρια αύξησης των ποσοστών υποχρεωτικής πρόσμιξης στα συμβατικά καύσιμα και επέκτασης της χρήσης τους πέραν των αυτοκινήτων. Ανέφερε δε ότι το υδρογόνο θα αποτελέσει βασικό παράγοντα στο μέλλον της ενέργειας με τη διοχέτευσή του – εκτός των άλλων – και στους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου.

Και για τον τομέα του φυσικού αερίου ανέφερε ότι θα προωθηθεί η χρήση συμπιεσμένου (CNG) αερίου στα ελαφρά οχήματα και υγροποιημένου (LNG) στα βαρέα οχήματα και τη ναυτιλία. Ο εθνικός ενεργειακός σχεδιασμός, υπενθύμισε, προβλέπει την ανάπτυξη δικτύου 8 σταθμών ανεφοδιασμού LNG και 55 CNG ως το 2030 (έναντι μόλις 15 που υπάρχουν σήμερα).

Πηγή: ΑΜΠΕ