Πρεμιέρα σήμερα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ), με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας να ανοίγει την αυλαία.
Τα θέματα που δόθηκαν επικεντρώνονταν στην έννοια της δημιουργικότητας και τη σημασία της στη ζωή του ανθρώπου.
Στο λογοτεχνικό μέρος, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να μελετήσουν απόσπασμα από το έργο «Για ένα φιλότιμο» του Γιώργου Ιωάννου, γνωστού λογοτέχνη, το όνομα του οποίου φέρει σχολείο στη Θεσσαλονίκη.
Στο θέμα της παραγωγής λόγου, οι μαθητές έπρεπε να συντάξουν ένα άρθρο 350-400 λέξεων για το προσωπικό τους ιστολόγιο, στο οποίο να αναλύουν πώς μπορεί το σχολείο να ενισχύει και να καλλιεργεί τη δημιουργικότητα των μαθητών, καθώς και να περιγράψουν με ποιους τρόπους οι ίδιοι επιλέγουν να εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους στην καθημερινή τους ζωή.
Δείτε τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας




EOΦΕ: Ελαφρώς πιο απαιτητικά τα φετινά θέματα
«Ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά», είναι το σχόλιο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος για θέματα των Πανελληνίων 2025 σε Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
«Συνολικά, τα θέματα είναι ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα σε μαθητές που έχουν εξασκηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΟΕΦΕ.
«Το θέμα το οποίο κλήθηκαν να διαχειριστούν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων αφορά στη δημιουργικότητα των μαθητών, εστιάζοντας στους λόγους καλλιέργειάς της από το σχολείο και στους τρόπους με τους οποίους καθένας την εκφράζει σε προσωπικό επίπεδο (Θέμα Δ).
Αναλυτικότερα, δόθηκαν δύο μη λογοτεχνικά κείμενα:
- Το 1 ο δείγμα επιστημονικού λόγου, από το οποίο ζητήθηκαν οι γλωσσικές επιλογές που επιβεβαιώνουν το συγκεκριμένο είδος.
- Το 2 ο κείμενο, από το οποίο ζητήθηκε περίληψη (Θέμα Α), είναι άρθρο δημοσιευμένο στο διαδίκτυο.
Στο Θέμα Β τα ερωτήματα ήταν κλασικά κι αναμενόμενα (Σωστό- Λάθος, επικοινωνιακό αποτέλεσμα του τίτλου, ενεργητική και παθητική σύνταξη), διατυπωμένα με σαφήνεια. Από αυτά περισσότερο απαιτητική είναι η μετατροπή της ενεργητικής σε παθητική σύνταξη στο Θέμα Β3β.
Το κείμενο 3 (λογοτεχνικό) είναι απόσπασμα από το έργο του Γιώργου
Ιωάννου «Για ένα φιλότιμο». Οι μαθητές στο Θέμα Γ κλήθηκαν να
ερμηνεύσουν τον προβληματισμό του αφηγητή και να καταγράψουν τη δική
τους στάση.
Συνολικά, τα θέματα είναι ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα σε μαθητές που έχουν εξασκηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου.
Ευχόμαστε σε όλους τους υποψηφίους καλά αποτελέσματα!».
Το πρόγραμμα των Πανελληνίων 2025
Σύμφωνα με το πρόγραμμα των Πανελλήνιων Εξετάσεων 2025, η «σκυτάλη» περνά αύριο, Σάββατο 31 Μαΐου, στους υποψήφιους από τα ΕΠΑΛ, οι οποίοι θα εξεταστούν στα Νέα Ελληνικά.
Επόμενη ημέρα εξέτασης για τους υποψηφίους των ΓΕΛ είναι η ερχόμενη Δευτέρα, 4 Ιουνίου, όπου θα διαγωνιστούν σε Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών & Ο.Π. Οικονομίας και Πληροφορικής) και Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας).


Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις