Αρχική Συνεντεύξεις-Γνώμες Χρηστος Σπίρτζης: “Η απομόνωση της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου παίρνει τέλος”

Χρηστος Σπίρτζης: “Η απομόνωση της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου παίρνει τέλος”

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μίλησε αποκλειστικά στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» και το δημοσιογράφο Στάθη Σχινά. Μεταξύ άλλων συζήτησαν για σημαντικά έργα όπως η Ιόνια οδός και άλλοι αυτοκινητόδρομοι που τείνουν να αλλάξουν σημαντικά τις μετακινήσεις μεταξύ πολλών περιοχών της Ελλάδας, όπως επίσης και το θέμα που αφορά το Αττικό Μετρό και την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών.

Δημοσιογράφος: Πάμε στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον κ. Χρήστο Σπίρτζη, τον καλημερίζουμε και εκτάκτως τον επιστρατεύσαμε γιατί θέλουμε να κουβεντιάσουμε δύο πράγματα μαζί του. Το πρώτο είναι τα εγκαίνια τα οποία έγιναν χθες. Θα πηγαίνει λέει από Ρίο-Αντίριο Γιάννενα σε μιάμιση ώρα και άντε άλλη μιάμιση ώρα μέχρι την Πάτρα. Τρεις ώρες Αθήνα – Γιάννενα νομίζω θα είναι μια εξαιρετική επίδοση. Κάτι τέτοιο ακούσαμε και θέλουμε να δούμε πως πηγαίνει γιατί μας είχε υποσχεθεί εδώ από το στούντιο πριν πάρα πολλούς μήνες ότι τέλη Μαρτίου του 17 τουλάχιστον τέσσερις αυτοκινητόδρομοι θα είναι έτοιμοι σχεδόν στο 100%. Καλημέρα κύριε υπουργέ .

Χ. Σπίρτζης:  Καλημέρα κύριε Σχινά και καλημέρα στους ακροατές σας.

Δημοσιογράφος:  Χθες εγκαινιάσατε ένα τμήμα, σημαντικό όμως, γιατί ήταν δύσκολο κομμάτι της Ιόνιας Οδού. Έτσι είναι ;

Χ. Σπίρτζης:  Ναι δεν εγκαινιάσαμε, δώσαμε στην κυκλοφορία. Είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι. Είναι περίπου 40 χιλιόμετρα και με 16 ακόμα χιλιόμετρα που κατασκευάστηκαν και είχαν παραδοθεί, είναι ένα ενιαίο τμήμα περίπου 54 χιλιομέτρων, περισσότερο από το ¼ της Ιόνιας Οδού και είναι από την Φιλιππιάδα μέχρι τον κόμβο έξω από τα Γιάννενα. Μένει ένα μικρό τμήμα εκεί, για να φτάσουμε μέχρι την πόλη των Ιωαννίνων.

Δημοσιογράφος: Αυτό θα είναι έτοιμο μέχρι τέλος Μάρτη;

Χ. Σπίρτζης:  Η Ιόνια Οδός με εξαίρεση δύο σημεία θα είναι έτοιμη στις 31 Μαρτίου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχουμε. Αυτό που παλεύουν όλοι οι συντελεστές των έργων, είναι, το Πάσχα οι συμπολίτες μας να ταξιδέψουν μετά το Αντίρριο μέσα από την σήραγγα της Κλόκοβας, γεγονός που σημαίνει, ότι η ταλαιπωρία δεκαετιών για τους πολίτες της Ηπείρου και της Δυτικής Ελλάδας θα  τελειώσει μια και καλή.

Δημοσιογράφος: Κύριε υπουργέ είχατε μιλήσει παλιότερα για  ολοκλήρωση 4-5 αυτοκινητοδρόμων οι οποίοι είχαν ξεκινήσει επί των ημερών σας μετά από μακρά διακοπή των σχετικών εργασιών. Θυμίστε μας ποιοι είναι αυτοί.

Χ. Σπίρτζης: Ο ένας τελείωσε. Έχει παραδοθεί στους πολίτες. Είναι από την Κόρινθο μέχρι την Τρίπολη, την Καλαμάτα και τη Σπάρτη. Απομένουν αυτή τη στιγμή το Κόρινθος – Πάτρα, η Ιόνια Οδός που είναι από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα,  ο Ε65 που είναι ο αυτοκινητόδρομος της Θεσσαλίας στην Κεντρική Ελλάδα και είναι η ολοκλήρωση επιτέλους της ΠΑΘΕ της Αθηνών – Θεσσαλονίκης,  δηλαδή το πέταλο του Μαλιακού, τα Τέμπη κι ο Πλαταμώνας.

Δημοσιογράφος: Αυτά θα είναι έτοιμα εντός του Μάρτη;

Χ. Σπίρτζης: Αυτά θα είναι έτοιμα 31 Μαρτίου, με εξαίρεση κάποια σημεία, θα έχουμε λειτουργική ολοκλήρωση επί της ουσίας 31 Μαρτίου.

Δημοσιογράφος: Είχατε πει για το Αθήνα Πάτρα για ένα μικρό κομμάτι, έτσι;

Χ. Σπίρτζης:  Είναι σημειακά.

Δημοσιογράφος: Ναι γίνονται κάποιοι κόμβοι εκεί, κάποιες ενώσεις είναι με το σιδηροδρομικό δίκτυο νομίζω.

Χ. Σπίρτζης: Για το σιδηροδρομικό δίκτυο κυρίως είναι οι καθυστερήσεις που πιθανόν να υπάρξουν και αυτά θα είναι μέχρι το καλοκαίρι έτοιμα, άρα η ταλαιπωρία των πολιτών μας παίρνει τέλος. Η απομόνωση της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου παίρνει τέλος. Η ασφάλεια των πολιτών επιτέλους στους κεντρικούς  αυτοκινητόδρομους  θα υπάρχει.  Οπότε αυτό που έχουμε εμείς καθήκον, από εδώ και πέρα, είναι να τρέξουμε, να δούμε τη νέα γενιά των δημόσιων υποδομών για να μπορέσουμε να βγούμε και από την κρίση αλλά και να δώσουμε εκείνα τα εργαλεία που χρειάζεται η χώρα…

Δημοσιογράφος: Κύριε υπουργέ, Για το κομμάτι των έργων των μεγάλων που ξεκινούν μετά τον Μάρτιο,  καθώς και ολοκληρώνεται ένας μεγάλος κύκλος θα τα πούμε από κοντά ελπίζω μέσα στις επόμενες εβδομάδες αλλά τώρα θέλω να περάσουμε σε ένα θέμα το οποίο είναι της ημέρας. Γίνεται απεργία από τους εργαζόμενους στα μέσα σταθερής τροχιάς αν δεν κάνω λάθος και το αίτημα ακούγεται λίγο περίεργο. Διαμαρτύρονται γιατί κάποιες ιδιοκτησίες  ή κάποιοι χώροι που χρησιμοποιούνται ή νοικιάζονταν από τη ΣΤΑΣΥ περνάνε στα χέρια του υπουργείου;  Περνάνε στα χέρια του ΟΑΣΑ; Τι ακριβώς γίνεται και είναι αυτό το θέμα ή υπάρχει κάτι άλλο κατά την άποψή σας;

Χ. Σπίρτζης:  Εγώ θα σας εκθέσω πως έχει η κατάσταση και όλοι  θα βγάλουμε  τα συμπεράσματα μας. Οι σταθμοί του Μετρό ιδιοκτησιακά  ανήκουν στην Αττικό Μετρό. Το ίδιο ισχύει και για τους συρμούς. Με τον νόμο που ψηφίσαμε για την αναδιάρθρωση των Αστικών Συγκοινωνιών, έχουμε προβλέψει μερικές δράσεις και λειτουργίες των δύο Οργανισμών των Αστικών συγκοινωνιών, που είναι θυγατρικές του ΟΑΣΑ, να μεταφερθούν στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας προκειμένου να υπάρξουν καλύτερα αποτελέσματα, να υπάρξει διαφάνεια, να υπάρξουν ορθολογικές και διαφανείς διαδικασίες.  Επομένως έπρεπε να γίνει μια τροπολογία που θα επιτρέπει στην Αττικό Μετρό και όχι στη ΣΤΑΣΥ που λειτουργεί μέχρι σήμερα ημι-παράνομα για να μην πω παράνομα τους σταθμούς, τους νοικιάζει δηλαδή και εκμεταλλεύεται τη διαφήμιση σε αυτούς, να είναι και νόμιμο και να εξορθολογιστεί η λειτουργία αυτή. Αυτό γίνεται με την τροπολογία .

Δημοσιογράφος: Θίγονται σε κάτι οι εργαζόμενοι από αυτή την μετακίνηση;

Χ. Σπίρτζης: Όχι βέβαια.  Αλίμονο.  Και αυτό το ξέρουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις,   το έχουμε πει εγκαίρως. Άρα ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματα του, γιατί ακούω ότι η δράση αυτή θα φέρει πλήγμα στη λειτουργία της ΣΤΑΣΥ, στα έσοδα της. Μα τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ προέρχονται από τον ΟΑΣΑ. Η ΣΤΑΣΥ παίρνει επιδόματα από το ελληνικό κράτος , είναι θυγατρική εταιρεία του ΟΑΣΑ.

Δημοσιογράφος: Κάνει εντύπωση όλο αυτό. Είναι σύμπλεγμα κρατικών επιχειρήσεων κατά βάση έτσι δεν είναι; που τα λεφτά πηγαίνουν από την μία τσέπη στην άλλη στην πραγματικότητα. Δεν πρόκειται για λεφτά που φεύγουν εκτός συστήματος. Αυτό το καταλαβαίνει ο έχων κοινό νου αλλά εν πάση περιπτώσει .

Χ. Σπίρτζης: Κ. Σχινά το καταλαβαίνουν πάρα πολύ καλά  αλλά αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί υπάρχει αυτή η αντίδραση όταν πρέπει να υπάρχει εξορθολογισμός των υπηρεσιών των λειτουργιών και των συγκεκριμένων οργανισμών  και γενικότερα. Το δικαίωμα της κινητοποίησης  και της απεργίας είναι δικαίωμα του κάθε εργαζομένου. Μας κρίνει ο ελληνικός λαός όλους για αυτά που κάνουμε, είτε είμαστε πολιτικοί είτε συνδικαλιστές,  και πάμε παρακάτω.

Δημοσιογράφος: Σε ότι αφορά το κομμάτι των έργων θα τα ξαναπούμε.

Σας ευχαριστώ πολύ για αυτή την επικοινωνία κύριε υπουργέ, καλή σας μέρα.

Χ. Σπίρτζης: Καλημέρα σας.

 

Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη στο: https://www.youtube.com/watch?v=thHLGbieG_g