Πρόστιμα συνολικού ύψους 305.000 ευρώ σε τρεις Εταιρείες Διαχείρισης των κόκκινων δανείων επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης για παραβίαση της Νομοθεσίας, κατόπιν εξέτασης καταγγελιών στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, οι δύο είχαν ξαναπάρει πρόστιμο.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης διενεργεί εντατικούς ελέγχους για την τήρηση της νομοθεσίας που ρυθμίζει τη λειτουργία των εισπρακτικών εταιρειών και συμπεριφορές που την παραβιάζουν δεν γίνονται αποδεκτές. Το υπουργείο Ανάπτυξης έχει επιβάλει από τον Σεπτέμβριο του 2023 μέχρι πρόστιμα συνολικού ύψους 1.825.000 ευρώ σε ΕΔΑΔΠ.
Σύμφωνα με τους servicers, τα πρόστιμα αφορούν υποθέσεις από παλαιότερες καταγγελίες πριν την ψήφιση του νέου νόμου (καθώς σε όλες τις καταγγελίες υπάρχει το στοιχείο της δυσκολίας στην επικοινωνία ή και εσφαλμένων ενημερώσεων). Όπως λένε το νέο πλαίσιο βοηθάει. Με αφορμή τα πρόστιμα πάντως, από τις διοικήσεις των εταιριών επανέρχονται έμμεσα εκ νέου στο αίτημα για την παροχή στοιχείων, «οφειλετών που εξαφανίζονται».
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, ο μόνος τρόπος να περιοριστούν οι πλειστηριασμοί είναι να γίνονται ρυθμίσεις. Αλλά δεν μπορούν να γίνουν ρυθμίσεις χωρίς στοιχεία των δανειοληπτών. Άρα, λένε, είναι σημαντικό να μην κρύβονται οι δανειολήπτες.

Συγκεκριμένα τα πρόστιμα αφορούν σε περιπτώσεις :
1. Ενημέρωση δανειοληπτών από εκπροσώπους της εταιρείας περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμης οφειλής, όπου είτε ο δανειολήπτης κατέβαλλε κανονικά τις δόσεις του δανείου του με την τηρούμενη ρύθμιση.
2. Αθέμιτη και παραπλανητική πρακτική από εκπρόσωπο της εταιρείας. Επιδείκνυε προσβλητική συμπεριφορά με χρήση προσβλητικών εκφράσεων εναντίον οφειλέτη κατά την ενημέρωσή του περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμης οφειλής.
3. Αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην επεξεργασία αιτημάτων δανειοληπτών περί χορήγησης βεβαίωσης καταβολών και αριθμού λογαριασμού εξυπηρέτησης των δανείων τους.
4. Δυσχέρεια στην επικοινωνία των δανειοληπτών με την εταιρεία στο πλαίσιο διαχείρισης των οφειλών τους.
5. Μη ανταπόκριση σε πλήθος ηλεκτρονικών μηνυμάτων του οφειλέτη για τη ρύθμιση της οφειλής του
6. Αδικαιολόγητη καθυστέρηση της εταιρείας να ανταποκριθεί εντός εύλογου χρόνου στην προσπάθεια ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών δανειοληπτών
7. Αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην επεξεργασία αιτημάτων δανειοληπτών για την χορήγηση βεβαίωσης καταβολών & αριθμού λογαριασμού εξυπηρέτησης των δανείων τους
«Νομίζουν ότι είναι κράτος εν κράτει, είναι ανέντιμοι και το έχουν πει και οι δικαστικές αποφάσεις», επεσήμανε η κ. Αριάδνη Νούκα.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Η κυβέρνησή μας είναι αποφασισμένη να διασφαλίσει ότι οι εισπρακτικές εταιρείες θα λειτουργούν με σύννομο, υπεύθυνο και ηθικό τρόπο. Αθέμιτες πρακτικές και συμπεριφορές που προσβάλλουν τους πολίτες δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές. Οι προσπάθειές μας για την ενίσχυση του πλαισίου προστασίας των καταναλωτών και την διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς συνεχίζονται αμείωτες».
Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις