Αρχική Υπουργεία myTEKA: Το app που δίνει πρόσβαση στους νέους στον ατομικό κουμπαρά

myTEKA: Το app που δίνει πρόσβαση στους νέους στον ατομικό κουμπαρά

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Το νέο app myTEKA: «Ο ατομικός μου κουμπαράς με ένα κλικ» και τα οφέλη που θα έχει για τους νέους εργαζόμενους παρουσίασαν ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και ο υφυπουργός Εργασίας Πάνος Τσακλόγλου.

Συγκεκριμένα, οι ασφαλισμένοι μέσω της εφαρμογής θα μπορούν να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την πορεία των αποδόσεων των εισφορών τους που συσσωρεύονται στους ατομικούς κουμπαράδες.

Ο υπουργός ξεκίνησε την ομιλία του τονίζοντας ότι «ο ατομικός κουμπαράς πρόκειται για μία βασική μεταρρύθμιση γενικότερα της κυβέρνησης, όχι μόνο του υπουργείου που αφορά στην επικουρική ασφάλιση. Με αυτήν τη μεταρρύθμιση ακολουθούμε τις προηγμένες Ευρωπαϊκές χώρες σε σχέση με την επικουρική μας Ασφάλιση».

Πρόσθεσε ότι: «Μέχρι τώρα λειτουργεί η κύρια σύνταξη με μία συγκεκριμένη λογική, η επικουρικη σύνταξη από δω και πέρα με μία άλλη λογική, για να αντιμετωπίζουμε καλύτερα και διάφορους κινδύνους που έχει το ασφαλιστικό σύστημα, μεταξύ των οποίων, και το δημογραφικό.

Υπάρχει ουσιαστικά ένας ατομικός λογαριασμός που οι νέοι θα μπορούν να ελέγχουν την πορεία των αποταμιεύσεων σε σχέση με την επικουρική τους σύνταξη. Άρα είναι μία μεταρρύθμιση που αυξάνει τους βαθμούς ελευθερίας που έχει ένας πολίτης, δίνει παραπάνω ελευθερία και αυτονομία και όλοι πρέπει χαιρετίσουμε  αυτή την προσπάθεια και πρώτοι οι  νεοι.

Σημαντικό ακόμη κομμάτι είναι ότι έχουν εγγραφεί μέχρι τώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία  102.000 νέοι εργαζόμενοι, ενώ είναι ακόμα Σεπτέμβριος του 2022. Από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα έχουν εγγραφεί 102.000 εργαζόμενοι οι οποίοι πιάνουν για πρώτη φορά δουλειά.

Στην Ελλάδα μάλιστα η οποία έρχεται από μία δεκαετή κρίση το να γράφονται μέσα σε οκτώ μήνες ουσιαστικά 102.000 εργαζόμενοι για πρώτη φορά στο σύστημα αυτό, είναι μία απόδειξη ότι κάτι θετικό γίνεται στην οικονομία κάτι θετικό γίνεται στην απασχόληση που ξεπερνά ακόμα και τις προσδοκίες μας.

Η μεταρρύθμιση δεν είναι θεωρητικού χαρακτήρα, αλλά δίνουμε σάρκα και οστά στον ατομικό έλεγχο που έχει κάποιος νέος πάνω στον ασφαλιστικό του λογαριασμό, στον ατομικό του κουμπαρά.

Ο ίδιος έκλεισε τονίζοντας ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και τον κ. Σκυλακάκη από το Ταμείο Ανάκαμψης θα τρέξουμε δύο διαφορετικά προγράμματα: Το ένα είναι το νέο πληροφοριακό πρόγραμμα του ΕΦΚΑ, και το δεύτερο η ψηφιοποίηση των αρχείων του ΕΦΚΑ. Αυτά θα αλλάξουν πλήρως την εικόνα του ΕΦΚΑ.

Πιερρακάκης: Το μέλλον της ασφάλισης είναι ψηφιακό

Από την πλευρά του ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, δήλωσε:

«Με το myTEKA η Ελλάδα κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών ασφάλισης και, ειδικότερα, ενός κομβικού τομέα, της επικουρικής ασφάλισης των νέων. Σήμερα υλοποιούμε αυτό που πριν από λίγα χρόνια φαινόταν πολύ μακρινό: κάθε νέα και κάθε νέος να μπορεί άμεσα και σε πραγματικό χρόνο να έχει πλήρη εικόνα της επικουρικής του ασφάλισης. Το myTEKA είναι ήδη προσβάσιμο από το gov.gr και από την άνοιξη του 2023 θα είναι διαθέσιμη και η εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, λειτουργώντας ως εργαλείο διαφάνειας και ενίσχυσης της εμπιστοσύνης των ασφαλισμένων προς τον ασφαλιστικό φορέα. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ως Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είμαστε αρωγοί της τεράστιας δουλειάς που γίνεται στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Καθημερινά, με κάθε νέα πρωτοβουλία που υλοποιούμε, εφαρμόζουμε στο πεδίο αυτό που ισχύει παντού: ότι δηλαδή το μέλλον της κοινωνικής ασφάλισης είναι ψηφιακό».

Τσακλόγλου: Το ΤΕΚΑ θα έχει πολλές θετικές επιπτώσεις στο μέλλον

Κατά την τοποθέτησή του ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πάνος Τσακλόγλου, ανέφερε: «Ένα χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου 4826/21 που εισήγαγε την επικουρική κεφαλαιοποιητική ασφάλιση στο κοινωνικοασφαλιστικό μας σύστημα, το νέο Ταμείο, το ΤΕΚΑ έχει ήδη πάνω από 100.000 ασφαλισμένους λόγω της υψηλότερης του αναμενομένου επίδοσης της οικονομίας και της ραγδαίας μείωσης της ανεργίας. Καθώς το Ταμείο αναπτύσσεται καθημερινά σε όλα τα επίπεδα σήμερα παρουσιάζουμε το myTEKA.

Το myTEKA δεν είναι μια ακόμα ψηφιακή εφαρμογή. Πρόκειται για μια πλατφόρμα ενημέρωσης και διαφάνειας, συνιστά εργαλείο αξιολόγησης και ελέγχου, είναι ο φύλακας της λογοδοσίας του Ταμείου και ο σπόρος της εμπιστοσύνης προς αυτό. «Χτίζεται» κυρίως για την ενημέρωση του ασφαλισμένου, ώστε να έχει τη δυνατότητα ελέγχου και αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών. Στην τελική φάση ανάπτυξης του myTEKA ο ασφαλισμένος θα είναι σε θέση να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πόσες εισφορές έχει καταβάλλει, ποια είναι η πραγματική τους τιμαριθμοποιημένη αξία, πού επενδύονται οι εισφορές του, ποιο είναι το κόστος διαχείρισης του Ταμείου και ποια η απόδοση των επενδεδυμένων κεφαλαίων του».

Η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και πρόεδρος της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΚΑ, Παυλίνα Καρασιώτου, σημείωσε: «Από την πρώτη στιγμή λειτουργίας της κεφαλαιοποιητικής επικουρικής ασφάλισης για τους νέους, δεσμευτήκαμε για ένα Ταμείο με σύγχρονο πρόσωπο και χρήση των νέων τεχνολογιών. Το myTEKA, η ηλεκτρονική πλατφόρμα εξατομικευμένης πληροφόρησης, είναι η υλοποίηση αυτής της δέσμευσης. Αποτελεί τον καθρέφτη της νέας επικουρικής προσφέροντας στον ασφαλισμένο, διαφάνεια και έλεγχο πάνω στις εισφορές του, τις επενδύσεις του και τον ατομικό του λογαριασμό γενικότερα. Είναι ένας τρόπος με τον οποίο το Ταμείο λογοδοτεί προς τον ασφαλισμένο.

Ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος δήλωσε: «Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο πλαίσιο της αποστολής του υποστηρίζει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στην κομβική μεταρρύθμιση της επικουρικής ασφάλισης. Το myTEKA συμβάλλει προς αυτό τον στόχο τόσο μέσα από την ανάπτυξη των απαραίτητων πληροφοριακών συστημάτων, όσο κυρίως μέσα από τον σχεδιασμό και την καθιέρωση απλών διαδικασιών. Στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών και σύμφωνα με όσα έχουμε αποτυπώσει στο μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των δύο Υπουργείων, ανασχεδιάζουμε όλες τις διαδικασίες γύρω από τις υπηρεσίες ασφάλισης, ώστε ο πολίτης να εξυπηρετείται γρήγορα και εύκολα».