Αλλάζει ριζικά τη νοοτροπία των Ελλήνων καταναλωτών η οικονομική κρίση με τους περισσότερους Έλληνες να επισκέπτονται πλέον τα σούπερ μάρκετ έχοντας στα χέρια τους…λίστα αγορών!
Οι συμπεριφορές αυτές, τις οποίες διαπιστώνει έρευνα καταναλωτών που διενήργησε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI σε επτά ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, αποτελούν αν μη τι άλλο απότοκο της πολυετούς οικονομικής κρίσης.
Σύμφωνα με τη Καθημερινή το 93% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα κάνει λίστα με τα είδη που χρειάζεται να αγοράσει από το σούπερ μάρκετ, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ των χωρών στις οποίες πραγματοποιήθηκε η έρευνα (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ολλανδία). Το αντίστοιχο ποσοστό σε όλες τις χώρες όπου διεξήχθη η έρευνα είναι 84%, ενώ μόνο 11% δεν κάνει καμία προετοιμασία και προχωράει σε αυθόρμητες αγορές.
Την ίδια στιγμή, το 45% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο προκειμένου να αναζητήσει πληροφορίες για τα προϊόντα που θέλει να αγοράσει από το σούπερ μάρκετ και κυρίως για τις τιμές τους.
Επίσης η έρευνα αποκάλυψε ότι περισσότερο από το 1/3 των καταναλωτών χρησιμοποιεί τις εφαρμογές των κινητών για να αναζητήσει διαδικτυακά μια πληροφορία –κυρίως όσον αφορά τις καλύτερες προσφορές και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων– πριν ψωνίσουν (34%) και ενώ ψωνίζουν (36%).
Το 65% αυτών των αγοραστών ισχυρίζονται ότι με αυτόν τον τρόπο εξοικονομούν χρήματα, ενώ σχεδόν ένας στους τρεις ερωτηθέντες δήλωσε ότι έχει χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά για να αγοράσει είδη σούπερ μάρκετ.