Παρασκευή, 21 Ιουνίου, 2024

ΚΤΕΟ: Έρχονται πρόστιμα σε όσους δεν έχουν περάσει από έλεγχο

Ένα μόνιμο σύγχρονο μηχανισμό ηλεκτρονικών διασταυρωτικών ελέγχων, θεσπίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με προσθήκη στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και είναι αυτός που, θα μπορεί να ελέγχει και να επιβάλει πρόστιμα στα οχήματα που δεν έχουν περάσει εγκαίρως από τεχνικό έλεγχο (Κ.Τ.Ε.Ο.). Τα οχήματα που εκτιμάται ότι θα μπουν στο στόχαστρο, ανέρχονται σε περίπου 2,8 εκατομμύρια καθώς από τα χρόνια της κρίσης και μετά πολλοί είναι εκείνοι που αμελούν αυτήν την υποχρέωση.

Σκοπός του ελέγχου είναι ο εντοπισμός παραλείψεων και παραβάσεων που σχετίζονται με την υποχρέωση διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου Κ.Τ.Ε.Ο., έτσι ώστε να αποτραπεί η κυκλοφορία οχημάτων που εγκυμονούν κινδύνους για την οδική ασφάλεια, λόγω ελλείψεων ως προς την τεχνική επάρκεια και την καταλληλότητά τους.

Χιλιάδες αυτοκίνητα χωρίς ΚΤΕΟ "Θ" - e-thessalia.gr

Για την υποστήριξη της συγκεκριμένης διαδικασίας, προβλέπεται η δυνατότητα επιπλέον ενίσχυσης του προϋπολογισμού του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Αμέσως μετά τη διασταύρωση των ανέλεγκτων οχημάτων θα ακολουθεί η επιβολή των προβλεπόμενων  προστίμων και οι ιδιοκτήτες τους θα ενημερώνονται ηλεκτρονικά.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόστιμο που ορίζει σήμερα ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) για τη μη κατοχή έγκυρου πιστοποιητικού τεχνικού ελέγχου ανέρχεται σε 400 ευρώ, ενώ σε ισχύ βρίσκεται από το 2018 και το πρόσθετο «ψηφιακό πρόστιμο» των 150 ευρώ, το οποίο θα βεβαιωνόταν από τη φορολογική αρχή ύστερα από την ηλεκτρονική διασταύρωση των Μητρώων. 

Το παράδοξο είναι ότι ενώ τα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι περασμένης ηλικίας, η συντριπτική πλειοψηφία, όσων προσέρχονται σε ΚΤΕΟ, περνά επιτυχώς τον έλεγχο με τα ποσοστά απόρριψης να αγγίζουν μόλις το 4,5%! Όπως άλλωστε λένε οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ στο παρελθόν έχουν καταγραφεί και περιπτώσεις επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν 0% απορρίψεις. Με άλλα λόγια το σύνολο των οχημάτων που πέρασε από αυτά, κρίθηκε κατάλληλο για κυκλοφορία.

Χειρότερη είναι η κατάσταση με τα δίκυκλα, τα οποία πρέπει επίσης να περνούν από τεχνικό έλεγχο. Ωστόσο, εκτιμάται από το σύνολο των περίπου 1,2 εκ. δικύκλων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, το κατώφλι των ΚΤΕΟ δεν περνά πάνω από το 1/3.

ethnos.gr

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις 

Διαβάστε ακόμη:

Αρκαδία: Μάχη με τις φλόγες στη Μεγαλόπολη – Ένας νεκρός στη Μυρτιά Ηλείας

Δεκάδες πύρινα μέτωπα ξέσπασαν σήμερα σε όλη την χώρα,...

Νίκος Χαρδαλιάς: Η Ομογένεια αποτελεί τον πιο άξιο πρεσβευτή της Ελλάδας σε κάθε γωνιά της γης

Συναντήσεις με εκπροσώπους της Ελληνικής Ομογένειας και μεγάλους tour...

Θεσσαλονίκη: Έναρξη λειτουργίας του Κέντρου Βεβαίωσης και Είσπραξης

Το νέο Κέντρο Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕΒΕΙΣ) Θεσσαλονίκης της...

Ενημερωτικό Δελτίο

ΑΑΔΕ: Νέες διευκρινίσεις σε 22 ερωτήσεις και απαντήσεις για POS και ταμειακές μηχανές

Μια νέα εγκύκλιος του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή  έρχεται  να δώσει 22 απαντήσεις σε όλες τις πιθανές ερωτήσεις σχετικά με...

Αγίου Πνεύματος 2024: Τι ισχύει για καταστήματα και σούπερ μαρκετ 

Τα καταστήματα σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας θα είναι υποχρεωτικά κλειστά την ημέρα του Αγίου Πνεύματος 2024. Τι θα ισχύσει όμως για τα σούπερ...

Αρχίζει η πληρωμή συντάξεων Ιουλίου 2024: Τι ώρα μπαίνουν στα ATM

Τα ΑΤΜ θα διαθέτουν από σήμερα απόγευμα ορισμένες από τις συντάξεις του Ιουλίου. Ανάλογα με τον τύπο της σύνταξης και την ημερομηνία που καταβάλλονται,...

ΑΑΔΕ: Προσθήκη δύο νέων ΔΟΥ στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής

Σήμερα, Παρασκευή 21 Ιουνίου, η ΑΑΔΕ προχωρά στη δεύτερη φάση ενσωμάτωσης αρμοδιοτήτων στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής. Αυτή η ενέργεια περιλαμβάνει τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων φορολογίας...