Τετάρτη, 3 Ιουλίου, 2024

Καινοτόμο πιλοτικό πρόγραμμα τηλεφωνικής ενημέρωσης και  καθοδήγησης προς υποψήφιους συνταξιούχους

Καινοτόμο πιλοτικό πρόγραμμα τηλεφωνικής ενημέρωσης και  καθοδήγησης προς υποψήφιους συνταξιούχους, για πρώτη φορά, το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης πηγαίνει στον πολίτη και όχι ο πολίτης στο υπουργείο.

Ολοκληρώνει ο e-ΕΦΚΑ την πιλοτική φάση της καινοτόμου δράσης που αφορά στους εν δυνάμει συνταξιούχους, μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου. Όπως αναφέρει ο φορέας, στο πλαίσιο αυτό, η εκκίνηση για το “επιθετικό” marketing του e-ΕΦΚΑ έχει γίνει με 1.000 εν δυνάμει συνταξιούχους που προέρχονται από τον δημόσιο τομέα, καθώς πρόκειται για υποθέσεις με λιγότερο περίπλοκες διαδικασίες ως προς τη θεμελίωση κανόνων συνταξιοδότησης.

Ήδη, ο φορέας, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 1555, έχει αναλάβει και υλοποιεί την πρωτοβουλία για την τηλεφωνική ενημέρωση και την καθοδήγηση των ασφαλισμένων του με ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα σε σχέση με τη διαδικασία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησής τους.

Στη συνέχεια, η προσπάθεια θα επικεντρωθεί στους ασφαλισμένους που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα, ώστε να μπορούν να ενημερωθούν εγκαίρως και εκείνοι για την επικείμενη συνταξιοδότησή τους.

Συγκεκριμένα, ο e-ΕΦΚΑ προσεγγίζει, με δική του πρωτοβουλία, τον πολίτη, για να τον διευκολύνει, επικοινωνώντας μαζί του τηλεφωνικά. Η εν λόγω υποστήριξη παρέχεται με βάση τα στοιχεία που τηρεί ο φορέας στα αρχεία του για την άσκηση των καθηκόντων του και δεν αντλεί κανένα στοιχείο από άλλους φορείς.

Ουσιαστικά, με τον τρόπο αυτό, ενεργοποιούνται όλοι οι υποψήφιοι συνταξιούχοι που πληρούν το ηλικιακό όριο, το οποίο απαιτείται. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα έχουν τη δυνατότητα να συγκεντρώσουν προκαταβολικά όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά (π.χ. βεβαίωση ενσήμων), ώστε να μην υπάρχουν φαινόμενα όπου εντοπίζονται φάκελοι συνταξιοδότησης να παραμένουν σε εκκρεμότητα για αρκετό χρονικό διάστημα, ελλείψει κάποιων δικαιολογητικών.

Ειδικότερα, για τις περιπτώσεις εν δυνάμει συνταξιούχων με διαδοχική ασφάλιση σε περισσότερα του ενός ασφαλιστικά ταμεία στη διάρκεια του εργασιακού βίου τους, η προληπτική ενημέρωση θα λειτουργήσει ευεργετικά, για να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος αναμονής, καθώς θα έχει γίνει όλη η απαραίτητη προεργασία.

Ο e-ΕΦΚΑ έχει ήδη στη διάθεσή του τις πληροφορίες που αφορούν στον ασφαλιστικό βίο του κάθε ασφαλισμένου και στη συνταξιοδότησή του.

Η προληπτική ενημέρωση προβλέπει ότι θα παρέχονται αναλυτικές οδηγίες και σαφείς κατευθύνσεις τηλεφωνικά, ώστε να υποβάλλονται οι αιτήσεις με τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά και να απαντώνται όλες οι σχετικές απορίες, όπως, για παράδειγμα, το αρμόδιο υποκατάστημα, τυχόν δικαιώματα εξαγορών κλπ.

Οι οδηγίες παρέχονται προς τους ασφαλισμένους που, σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούνται από τον e-ΕΦΚΑ, πρόκειται να υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης μέσα στο 2024.

Από τους ασφαλισμένους, σε καμία περίπτωση, δεν θα ζητηθεί να δώσουν στον e-ΕΦΚΑ ειδικά δεδομένα ή στοιχεία σχετικά με τραπεζικούς λογαριασμούς.

Δόμνα Μιχαηλίδου: Εφαρμόζουμε την κοινωνική πολιτική στην πράξη

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, δηλώνει ότι, χάρη στη νέα υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ, για πρώτη φορά, το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης πηγαίνει στον πολίτη και όχι ο πολίτης στο υπουργείο.

Όπως σημειώνει, “πλέον, ο ασφαλισμένος μπορεί να ενημερώνεται τηλεφωνικά από τον φορέα, έξι μήνες πριν από την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης, για τη δυνατότητα συνταξιοδότησής του και τα απαραίτητα δικαιολογητικά, που πρέπει να προσκομίσει. Στο εξής, μέσω της νέας υπηρεσίας, που έχει ήδη δοκιμαστεί σε χιλιάδες συμπολίτες μας, επιδιώκουμε αφενός μεν να αποφευχθεί κάθε ταλαιπωρία του ασφαλισμένου αφετέρου δε να εκδοθεί ταχύτερα η σύνταξή του”.

“Στόχος μας είναι να διευκολύνουμε συνεχώς την καθημερινότητα των Ελλήνων και αυτό καταφέρνουμε, μέσω του e-ΕΦΚΑ. Να εφαρμόζουμε την κοινωνική πολιτική στην πράξη. Ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των πολιτών, παρέχοντάς τους τις πιο σύγχρονες υπηρεσίες, με ευκολία, ταχύτητα και αξιοπιστία” υπογραμμίζει η κ. Μιχαηλίδου.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις 

Διαβάστε ακόμη:

Η Νορβηγία αποθηκεύει σιτηρά – Προετοιμάζεται για τον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Η πρόσφατη πανδημία, η κλιματική αλλαγή και ο πόλεμος...

Πρόσκληση Ζαχαράκη για το πρόγραμμα «Εθνική Πρωτεύουσα Νεολαίας 2025»

Πρόσκληση στους Δήμους έκανε η υπουργός Σοφία Ζαχαράκη για...

Πατέρας 15χρονου: Ξέρω ότι είναι ομοφυλόφιλος 3 χρόνια – Τσακωθήκαμε για άλλο λόγο

Ο πατέρας του 15χρονου ομοφυλόφιλου που κατηγορείται ότι ξυλοκόπησε άγρια τον γιο...

Εντοπίστηκε νεκρός πρώην δήμαρχος Πάργας

Νεκρός εντοπίστηκε τα ξημερώματα στην θαλάσσια περιοχή της Λούτσας...

Ενημερωτικό Δελτίο

Νέα επιδότηση: Έρχεται «Αλλάζω Συσκευή 2» με έξυπνες συσκευές 

Αναμένεται να ξεκινήσει ένα διευρυμένο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω - Αλλάζω Συσκευή», το οποίο θα περιλαμβάνει περισσότερες ηλεκτρικές συσκευές πέρα από τα κλιματιστικά και τους ψυγειοκαταψύκτες....

Ρεύμα: Νέες τιμές – Τι συμβαίνει με τα μπλε τιμολόγια

Τα νοικοκυριά ανησυχούν αυτό το καλοκαίρι για τους λογαριασμούς ρεύματος, καθώς οι τιμές στο πράσινο τιμολόγιο έχουν αυξηθεί σημαντικά. Οι ανακοινώσεις για τον Ιούλιο...

Νομοθετική παρέμβαση για τις «απλησίαστες» τιμές στα εισιτήρια πλοίων

Ο Υπουργός Ναυτιλίας  ζητά την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την καταπολέμηση των απλησίαστων τιμών στα ακτοπολοικά εισιτήρια, εξετάζοντας ακόμα και το ενδεχόμενο νομοθετικής...

Πότε ξεκινούν και πότε τελειώνουν οι θερινές εκπτώσεις για το 2024

Οι θερινές εκπτώσεις για το έτος 2024 θα ξεκινήσουν από τη Δευτέρα, 8 Ιουλίου και θα διαρκέσουν μέχρι τις 31 Αυγούστου. Την πρώτη Κυριακή...