Τετάρτη, 3 Ιουλίου, 2024

“Καμπάνα” ύψους 1.000 ευρώ σε επιχειρήσεις για την έλλειψη πινακίδας POS

Με πρόστιμο 1.000 ευρώ κινδυνεύουν οι επιχειρήσεις που θα παραλείπουν -μέτρο που ισχύει ήδη από χθες- να τοποθετήσουν, σε εμφανές σημείο στην βιτρίνα τους και κοντά στο ταμείο, ειδικές πινακίδες με τις οποίες θα ενημερώνουν το καταναλωτικό κοινό ότι αποδέχονται για τις συναλλαγές τους POS.

Σύμφωνα με το νέο νόμο για τις πληρωμές με πλαστικό χρήμα, “οι δικαιούχοι πληρωμής, οι οποίοι αποδέχονται κάρτες πληρωμών, ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την αποδοχή καρτών και μέσων πληρωμής του συστήματος καρτών πληρωμής, με σαφή τρόπο που δεν επιδέχεται παρερμηνείας. Οι πληροφορίες αυτές πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς στην είσοδο του καταστήματος και στο ταμείο”.

Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να επεκτείνει τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στην αγορά σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό είναι δυνατόν. Το επόμενο και καθοριστικότερο βήμα αναμένεται με την απόφαση του υπουργείου για τα ακριβή επαγγέλματα και τις κατηγορίες παροχής υπηρεσιών, τα οποία θα πρέπει υποχρεωτικά να εγκαταστήσουν POS για τη διενέργεια συναλλαγών με πλαστικό χρήμα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, η υποχρεωτική εγκατάσταση POS θα γίνει σε τρεις φάσεις, με την πρώτη να ολοκηρώνεται έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2017 και να περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την υποχρέωση εγκατάστασης POS από τα καταστήματα εστίασης, καθώς και άλλα επαγγέλματα με υψηλή παραβατικότητα. Η δεύτερη θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2017 και η τρίτη φάση κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2018.

Αρμόδια Αρχή για τη διενέργεια του ελέγχου και την επιβολή των προστίμων, στην περίπτωση που η ενημέρωση των καταναλωτών για την αποδοχή πληρωμών μέσω POS είναι ελλιπής, είναι η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, καθώς και τα Τμήματα Εμπορίου των Διευθύνσεων Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας. Το πρόστιμο μπορεί να περιοριστεί στο μισό εφόσον πληρωθεί εντός τριάντα ημερών από την επιβολή του. Προϋπόθεση για την εφαρμογή του μέτρου είναι η έκδοση απόφασης του υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης  με την οποία να ρυθμίζονται τα ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διενέργεια του ελέγχου.

Εγκύκλιος

Στο πλαίσιο του ζητήματος ενημέρωσης του καταναλωτή για την αποδοχή ή όχι κάρτας, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή υπέγραψε εγκύκλιο αναφορικά με την εφαρμογή του σχετικού άρθρου υπ’ αριθμόν 66 του νόμου 4446/2016.

Ειδικότερα, αναφέρεται ότι “οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης και παροχής υπηρεσιών που διαθέτουν τερματικά αποδοχής καρτών (POS), οφείλουν να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με τις κατηγορίες πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών τις οποίες δέχονται. Συγκεκριμένα, υποχρεούνται να αναρτούν πινακίδα στο ταμείο στην οποία αναγράφεται με ευδιάκριτα και κεφαλαία γράμματα η ένδειξη ως εξής: “Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΙΣΤΩΤΙΚΗΣ, ΧΡΕΩΣΤΙΚΗΣ Η’ ΠΡΟΠΛΗΡΩΜΈΝΗΣ ΚΑΡΤΑΣ», «CONSUMERS MAY PAY WITH CREDIT, DEBIT OR PREPAID CARD”.

Επιπλέον, στην είσοδο του καταστήματος πρέπει να αναγράφονται με ευκρινή τρόπο οι συγκεκριμένες κατηγορίες πιστωτικών, χρεωστικών ή προπληρωμένων καρτών, οι οποίες γίνονται αποδεκτές από κάθε επιχείρηση λιανικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι εξής κατηγορίες καρτών VISA, MASTER CARD, MAESTRO, DINERS, AMERICAN EXPRESS, DISCOVER, UNION PAY. Η σχετική ενημέρωση μπορεί να παρέχεται είτε ολογράφως, είτε με παραπομπή στο εμπορικό σήμα κάθε κάρτας.

Η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και τα τμήματα Εμπορίου των διευθύνσεων Ανάπτυξης των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας επιβάλλουν στους παραβάτες διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ, κατόπιν καταγγελίας καταναλωτή είτε αυτεπάγγελτως διενεργούμενου ελέγχου.

Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή μέσα σε προθεσμία τριάντα ημερών από την κοινοποίηση της ανάλογα με την Αρχή που επέβαλε το πρόστιμο, είτε ενώπιον του υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, είτε ενώπιον του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην περιφέρεια του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα ημερών από την κατάθεση της προσφυγής και υπόκειται σε προσφυγή ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου του τόπου όπου εδρεύει το όργανο που εξέδωσε”.

Διαβάστε ακόμη:

Ακρίτα σε Δούκα: Μήπως να πιάσετε το φαράσι να ξεβρωμίσετε την Αθήνα;

Ιδιαιτέρως σκληρή κριτική ασκεί στον Δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα...

Ευρωεκλογές 2024 – Αποτελέσματα ΥΠΕΣ: ΝΔ 27,5%, ΣΥΡΙΖΑ 14,58%, ΠΑΣΟΚ 13,75%

Ευρωεκλογές 2024 - Η μεγάλη διαφορά της Νέας Δημοκρατίας...

«Στα αθλητικά πάμε..καλά»

Άρθρο των φοροτεχνικών Παναγιώτη Παντελή και Ηλία Χατζηγεωργίου Στα...

Ενημερωτικό Δελτίο

Διεύθυνση επίλυσης φορολογικών διαφορών: 7 στις 10 προσφυγές φορολογουμένων απορρίπτονται

Ένα σημαντικό ποσοστό φορολογουμένων που απευθύνθηκαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών (ΔΕΦΔ) της ΑΑΔΕ για να ανατρέψουν φορολογικές αποφάσεις τους αντιμετώπισαν αποτυχία, καθώς το...

Λευτέρης Αυγενάκης: Βίντεο τον δείχνει να χτυπά εργαζόμενο στο «Ελ.Βενιζέλος»

Ένα περιστατικό στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος προκάλεσε σοβαρές αντιδράσεις μετά τη δημοσιοποίηση ενός βίντεο από κάμερα ασφαλείας. Στο βίντεο, φαίνεται ο πρώην υπουργός Λευτέρης...

Έκτακτη κακοκαιρία με ισχυρές καταιγίδες και κεραυνούς – Συστάσεις προς τους πολίτες

Μετά από έναν παρατεταμένο καύσωνα, η Ελλάδα πρόκειται να αντιμετωπίσει κακοκαιρία από σήμερα, Τετάρτη (03/07), με τον καιρό να επιδεινώνεται σημαντικά. Οι ισχυρές βροχές,...

Νέα επιδότηση: Έρχεται «Αλλάζω Συσκευή 2» με έξυπνες συσκευές 

Αναμένεται να ξεκινήσει ένα διευρυμένο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω - Αλλάζω Συσκευή», το οποίο θα περιλαμβάνει περισσότερες ηλεκτρικές συσκευές πέρα από τα κλιματιστικά και τους ψυγειοκαταψύκτες....