Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Η τοπικότητα «κλείδι» για την ανάδειξη των αγροτικών προιόντων

Κάθε περιοχή παράγει αγροτικά προϊόντα τα οποία πρέπει να αναδειχθούν και να
αποκτήσουν την αναγνωρισιμότητα που τους αξίζει.

Ας αναρωτηθούμε πόσοι γνωρίζουν ότι τοπικά προϊόντα όπως τα φιστίκια της
περιοχής των Μεσογείω,ν ή τα βασιλικά σύκα Μαρκοπούλου, εμφανίζουν υψηλότερα ποιοτικά χαρακτηριστικά από αντίστοιχα εγχώρια ή άλλων χωρών προϊόντα.

Η απάντηση είναι ότι σχεδόν κανείς, με εξαίρεση αυτούς που ζουν στην συγκεκριμένη περιοχή. Η αιτία είναι ότι κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει φροντίσει το
συγκριτικό πλεονέκτημα αυτό να γίνει γνωστό ευρύτερα στους καταναλωτές, ώστε να αυξηθεί η ζήτησή τους, άρα και η τιμή τους.

Η ανάδειξη των τοπικών προϊόντων θα πρέπει να εντάσσεται σε ένα γενικότερο
πλαίσιο προώθησης και διαφήμισης των πλεονεκτημάτων και του φυσικού κάλλους
του τόπου (τουρισμός).

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα πρέπει να γίνουν συντονισμένες ενέργειες από
την τοπική κοινωνία και τις τοπικές αρχές, σε συνεργασία με ειδικούς του marketing, ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων και την «αναγνώριση» της προστιθέμενης αξίας τους από τους
καταναλωτές.

Απαραίτητο είναι η δημιουργία ενός χαρακτηριστικού συνθήματος ή/και logo, τα
οποία θα αναφέρονται στην συσκευασία των προϊόντων, αλλά και θα αποτελούν
υλικό για την προώθηση / διαφήμιση των τοπικών προϊόντων, μέσα από
στοχευμένες ενέργειες marketing αλλά και ομαδικής συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις.

Από την Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν θεσπιστεί όροι τοπικότητας (Γεωγραφική Ένδειξη– Protective Geographical Indicator ή Προστατευμένης Ονομασίας Προέλευσης -Protected Designation of Origin) οι οποίοι έχουν υιοθετηθεί από αρκετές περιοχές στην Ελλάδα και τις Ευρωπαϊκές χώρες. Χρησιμοποιούνται όμως μέσα από μία αυστηρή γραφειοκρατική διαδικασία, η οποία στις περισσότερες των περιπτώσεων δημιουργεί γραφειοκρατικά προβλήματα και δυσχεραίνει τις πωλήσεις.

  • Ο κ. Σεραφείμ Γκορόγιας είναι Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος στην εξαγωγική εμπορική επιχείρηση “Sigma Gourmet” και υποψήφιος στον δήμο Μαρκοπούλου με τον συνδυασμό του Γιάννη Πολίτη

Διαβάστε ακόμη:

Αρχηγική εμφάνιση Τεμπονέρα: «Είναι η ώρα των νόμιμων ιδιοκτητών του ΣΥΡΙΖΑ»

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στο κατάμεστο κλειστό...

ΒΙΝΤΕΟ – Οι αγρότες μπήκαν στην καρδιά της Αθήνας

Στην καρδιά της πόλης έφτασαν πριν λίγη ώρα οι...

Το 45,5% των πολιτών ζουν με καθυστερήσεις σε στεγαστικά δάνεια

Το γεγονός ότι η χώρα μας διανύει μια βαθιά στεγαστική...

ΒΙΝΤΕΟ Αίσχος! Αναρχικοί φώναζαν στα ΜΑΤ: «Που είναι ο Γιώργος;»

Σε μια αδιανότη ενέργεια προέβησαν οι αναρχικοί που συμμετείχαν...

Ενημερωτικό Δελτίο

Xριστίνα Β. Γλύκου: Πλειστηριασμοί, νομιμοποιήσεις και άλλα.. δαιμόνια

12 χρόνια πέρασαν από την πρωτοφανή οικονομική κρίση που βίωσε η χώρα και τα απόνερα αυτής συνεχίζουν να χτυπούν αδιάκοπα τους οφειλέτες στεγαστικών και...

Τι αλλάζει για τους απασχολούμενους συνταξιούχους (Οδηγός)

Ο δικηγόρος Δημήτρης Μουσελίμης σας ενημερώνει μέσα από το Dimosio.gr για τα θέματα που απασχολούν τους συνταξιούχους. Σήμερα, εστιάζει στο θέμα των απόμαχων της...

ΕΟΔΥ: Τα σημεία των δωρεάν rapid test σήμερα Κυριακή

Δωρεάν μαζικές δειγματοληψίες θα πραγματοποιήσουν αύριο, Κυριακή 20 Φεβρουαρίου, τα κλιμάκια του ΕΟΔΥ, σε όλη την επικράτεια. Συγκεκριμένα, τα κλιμάκια θα βρίσκονται στα εξής σημεία: Δ....

Ευρώπη Κοσμίδη: Με έργα και όχι με λόγια και ψεύτικες υποσχέσεις, δίνουμε λύσεις σε προβλήματα που ταλαιπωρούν δεκαετίες!

Το Dimosio.gr επικοινώνησε με την Περιφερειακή Σύμβουλο και Εντεταλμένη για ζητήματα Τεχνικών Έργων κα. Ευρώπη Κοσμίδη για μια συνέντευξη εφ'όλης της ύλης για ζητήματα...