Τετάρτη, 3 Ιουλίου, 2024

Η συµπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ: Κυνηγούν τις προσφορές – Αποφεύγουν τις πολυτέλειες

Η συµπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ: Κυνηγούν τις προσφορές – Αποφεύγουν τις πολυτέλειες

Παρά την ορατή πρόοδο που έχει επιτευχθεί σε δηµοσιονοµικό επίπεδο και τη βελτίωση του κλίµατος στην αγορά, οι αγοραστικές συνήθειες των νοικοκυριών παραµένουν σταθερές, µε δυο στοιχεία να τις χαρακτηρίζουν: το κυνήγι των προσφορών και η αναζήτηση οικονοµικών λύσεων.

Στην πλειονότητά τους εξακολουθούν  έχουν ως βασικό κριτήριο για την επιλογή ενός προϊόντος την τιµή και µετά όλα τα υπόλοιπα.

Το προφίλ του μέσου Έλληνα καταναλωτή στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ σκιαγραφεί η έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ. Ειδικότερα, ο μέσος αγοραστής, είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό.

Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ αντίστοιχα, οι συμπληρωματικές/έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από 2 διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στα 329 ευρώ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Αναφορικά με το θέμα των τιμών και των προσφορών, οι αγοραστές δηλώνουν ότι αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται και ως μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η επικέντρωση τους στην προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός ενδεχόμενων πολυτελειών. Μάλιστα, σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους και αγοράζουν σε τακτική βάση και με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές της τιμής.

Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες αυτές φαίνεται να επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες αλλά και στα καταστήματα με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα είτε κατάστημα, ανάλογα με το που έχει τις καλύτερες προσφορές για το συγκεκριμένο αγοραστικό του ταξίδι.

Οι προϊοντικές κατηγορίες που εντοπίζονται με τη μεγαλύτερη συχνότητα μέσα στο καλάθι του αγοραστή αφορούν τα βασικά είδη διατροφής, κυρίως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, οι αμυλούχες κατηγορίες και τα λοιπά γαλακτομικά. Ο καταναλωτής επιλέγει κυρίως φρέσκο κρέας, πουλερικά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά αλλά και φρέσκο γάλα. Επίσης επιλέγει snacks, σοκολάτες / μπισκότα αλλά και αναψυκτικά.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις 

 

Διαβάστε ακόμη:

Η Νορβηγία αποθηκεύει σιτηρά – Προετοιμάζεται για τον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Η πρόσφατη πανδημία, η κλιματική αλλαγή και ο πόλεμος...

Πρόσκληση Ζαχαράκη για το πρόγραμμα «Εθνική Πρωτεύουσα Νεολαίας 2025»

Πρόσκληση στους Δήμους έκανε η υπουργός Σοφία Ζαχαράκη για...

Πατέρας 15χρονου: Ξέρω ότι είναι ομοφυλόφιλος 3 χρόνια – Τσακωθήκαμε για άλλο λόγο

Ο πατέρας του 15χρονου ομοφυλόφιλου που κατηγορείται ότι ξυλοκόπησε άγρια τον γιο...

Εντοπίστηκε νεκρός πρώην δήμαρχος Πάργας

Νεκρός εντοπίστηκε τα ξημερώματα στην θαλάσσια περιοχή της Λούτσας...

Ενημερωτικό Δελτίο

Κόστος ενοικίου για φοιτητικά σπίτια σε περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης

Η πρόσφατη έκθεση του E-Real Estates καταγράφει τις τρέχουσες τιμές μίσθωσης φοιτητικών κατοικιών σε 15 περιοχές της Αθήνας και 7 της Θεσσαλονίκης. Οι τιμές...

Τι αλλάζει στο τέλος χαρτοσήμου  – Καταργείται σε περισσότερες από 100 περιπτώσεις

Του Θεόδωρου Βγενή  Την κατάργηση του τέλους χαρτοσήμου σε περισσότερες από 100 περιπτώσεις προωθεί το υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθεια να μειώσει τα διοικητικά βάρη...

Διεύθυνση επίλυσης φορολογικών διαφορών: 7 στις 10 προσφυγές φορολογουμένων απορρίπτονται

Ένα σημαντικό ποσοστό φορολογουμένων που απευθύνθηκαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών (ΔΕΦΔ) της ΑΑΔΕ για να ανατρέψουν φορολογικές αποφάσεις τους αντιμετώπισαν αποτυχία, καθώς το...

Λευτέρης Αυγενάκης: Βίντεο τον δείχνει να χτυπά εργαζόμενο στο «Ελ.Βενιζέλος»

Ένα περιστατικό στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος προκάλεσε σοβαρές αντιδράσεις μετά τη δημοσιοποίηση ενός βίντεο από κάμερα ασφαλείας. Στο βίντεο, φαίνεται ο πρώην υπουργός Λευτέρης...