Τετάρτη, 3 Ιουλίου, 2024

Η νέα πραγματικότητα για τα Νότια Προάστια

Με τη διαφαινόμενη εκκίνηση των εργασιών στην περιοχή του πρώην Ανατολικού Αεροδρομίου και της παραλιακής περιοχής του Ελληνικού διαμορφώνεται μία νέα πραγματικότητα για τα Νότια Προάστια της Αθήνας προπαντός, αλλά και για ολόκληρη την Αττική δευτερευόντως.

Αυτή η πρωτοφανής επένδυση για τα δεδομένα της Ελλάδας, που θα μπορούσε να συγκριθεί σε τάξη οικονομικών μεγεθών και αντικτύπου, με τα έργα υποδομής των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, κτλ., είναι σίγουρο πως θα επηρεάσει πολλές εκφάνσεις της καθημερινότητας των πολιτών των όμορων περιοχών.

Πέρα από τον οικονομικό αντίκτυπο που θα έχει αυτή η επένδυση στην ευρύτερη περιοχή, μια σημαντική επίπτωση της επένδυσης που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, τόσο από την κεντρική διοίκηση όσο και από την τοπική αυτοδιοίκηση, είναι η ραγδαία αύξηση της διαμπερούς κυκλοφορίας στις γύρω περιοχές για τη μετακίνηση από και προς το παραλιακό μέτωπο του Ελληνικού.

Ιδιαίτερη επιβάρυνση θα υποστεί η Ηλιούπολη, διά της οποίας ήδη διέρχεται η Λεωφόρος Κατεχάκη διαιρώντας επί της ουσίας την πόλη σε τμήματα και καθιστώντας ήδη σχεδόν ανέφικτη την ασφαλή κυκλοφορία των πολιτών μεταξύ των τμημάτων αυτών. Αυτή τη στιγμή η Λεωφόρος Κατεχάκη είναι η βασική οδός διέλευσης των οχημάτων (περισσότερα από 40.000 σε ημερήσια βάση) από τα νότια προάστια και από και προς την Αττική οδό αλλά και τα βόρεια και ανατολικά προάστεια της Αττικής.

Γίνεται αντιληπτό πως η απόληξη της λεωφόρου Κατεχάκη στο κέντρο της Ηλιούπολης, διασχίζοντας ήδη ένα μεγάλο τμήμα αυτής, μετατρέπει όλες τις περιμετρικές οδούς της πόλης σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας για την κίνηση των οχημάτων από και προς αυτή. Η προκαλούμενη υψηλή κυκλοφοριακή συμφόρηση δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση από το χαρακτήρα της πόλης που, σχεδόν σε όλη της την έκταση, είναι αμιγούς κατοικίας. Επιπλέον, από την κυκλοφορία αυτή δεν προκαλείται και κανένα ουσιαστικό οικονομικό όφελος για την πόλη και τους επαγγελματίες και καταστηματάρχες που δραστηριοποιούνται σε αυτή αφού αποκλειστικός σκοπός διέλευσης των οχημάτων είναι η μετάβαση σε άλλες περιοχές.

Η επένδυση στο ελληνικό θα επιδεινώσει έτη περεταίρω το πρόβλημα και στην ουσία θα καταστήσει τις οδούς Πρωτόπαππα, Ηρώων Πολυτεχνείου, Ελευθερίου Βενιζέλου και Σοφοκλή Βενιζέλου απροσπέλαστες, τριχοτομώντας οριστικά την πόλη και διαρρηγνύοντας τον κοινωνικοοικονομικό ιστό αυτής. Αντίστοιχα προβλήματα, αλλά σε σαφώς μικρότερο βαθμό θα κληθούν να αντιμετωπίσουν και οι υπόλοιπες περιοχές των νοτίων προαστίων.

Η επίλυση αυτού του ζητήματος οφείλει να είναι υψηλά στην ατζέντα όλων των δημοτικών παρατάξεων που ζητούν την ψήφο του πολίτη στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές καθώς αφορά ένα μείζον ζήτημα ποιότητας ζωής των πολιτών που θα κληθούν να δρομολογήσουν την επίλυσή του μέσα στη θητεία τους.

Δυστυχώς, στην Ηλιούπολη έως σήμερα, μόνο ο Δήμαρχός Βασίλης Βαλασόπουλος έχει ουσιαστικά θέσει ως εκ των βασικών πυλώνων του προγράμματος της παράταξής του «Πρώτα η Ηλιούπολη» την επίλυση του ζητήματος καταθέτοντας οικονομικά και τεχνικά εφικτές προτάσεις για το ζήτημα. Όχι μόνο για την προστασία της Ηλιούπολης και την απαλλαγή της από την διαμπερή κυκλοφορία των οχημάτων, αλλά και για τη διευκόλυνση των οχημάτων για την πρόσβαση (και επιστροφή) στο (και από το) παραλιακό μέτωπο αλλά και για την προστασία των υπολοίπων περιοχών των νοτίων προαστίων.

Βασικός άξονας της πρότασης αυτής είναι η σύνδεση της λεωφόρου Κατεχάκη από το ύψος του Καρέα με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω υπόγειας αστικής σήραγγας που θα έχει διττό όφελος. Αφενός, το μεγαλύτερο ποσοστό της κυκλοφορίας θα διοχετεύεται εκτός της πόλης δίνοντας τη δυνατότητα να μετατραπεί το επίγειο τμήμα της λεωφόρου Κατεχάκη σε οδό ήπιας κυκλοφορίας αλλά επιπλέον να υλοποιηθούν και έργα με κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο κέντρο της πόλης, όπως πεζοδρομήσεις, πράσινες διαδρομές, ποδηλατοδρόμοι, κτλ. αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την ποιότητα ζωής των πολιτών. Αφετέρου, θα αποτραπεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση που αυξάνει σημαντικά το μέσο χρόνο διαδρομής των οχημάτων με αποτέλεσμα να διευκολύνει την οδήγηση αλλά και να συμβάλλει καταλυτικά στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Συμπερασματικά, με την πρότασή μας αυτή δύναται να επιλυθεί οριστικά το πρόβλημα της διαμπερούς κυκλοφορίας, που θα επιδεινωθεί περεταίρω με τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η επένδυση στο Ελληνικό, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τον χαρακτήρα της πόλης ως αμιγούς κατοικίας.

Πέραν της αντιμετώπισης του μείζονος αυτού ζητήματος, η νέα διοίκηση του δήμου της Ηλιούπολης θα κληθεί να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να προστατεύσει την τοπική αγορά και οικονομία από ενδεχόμενη «αιμορραγία» λόγω της δημιουργίας ενός ισχυρού εμπορικού πόλου στα όριά της. Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να αξιοποιήσει όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία και να αδράξει όλες τις ευκαιρίες, αλλά και να δημιουργήσει νέες, για την αναβάθμιση και θωράκιση της τοπικής αγοράς και οικονομίας ώστε να μετριάσει στον ελάχιστο βαθμό τις όποιες ενδεχόμενες αρνητικές επιπτώσεις, αξιοποιώντας παράλληλα προς όφελός της τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται.

Αλέξανδρος (Αλέκος) Κοντονίκας

Πρόεδρος Πολιτιστικού και Αθλητικού Οργανισμού Δήμου Ηλιούπολης (ΠΑΟΔΗΛ)

Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με την παράταξη «Πρώτα η Ηλιούπολη» του Δημάρχου Βασίλη Βαλασόπουλου

Διαβάστε ακόμη:

Ακρίτα σε Δούκα: Μήπως να πιάσετε το φαράσι να ξεβρωμίσετε την Αθήνα;

Ιδιαιτέρως σκληρή κριτική ασκεί στον Δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα...

Ευρωεκλογές 2024 – Αποτελέσματα ΥΠΕΣ: ΝΔ 27,5%, ΣΥΡΙΖΑ 14,58%, ΠΑΣΟΚ 13,75%

Ευρωεκλογές 2024 - Η μεγάλη διαφορά της Νέας Δημοκρατίας...

«Στα αθλητικά πάμε..καλά»

Άρθρο των φοροτεχνικών Παναγιώτη Παντελή και Ηλία Χατζηγεωργίου Στα...

Ενημερωτικό Δελτίο

Xριστίνα Β. Γλύκου: Πλειστηριασμοί, νομιμοποιήσεις και άλλα.. δαιμόνια

12 χρόνια πέρασαν από την πρωτοφανή οικονομική κρίση που βίωσε η χώρα και τα απόνερα αυτής συνεχίζουν να χτυπούν αδιάκοπα τους οφειλέτες στεγαστικών και...

Τι αλλάζει για τους απασχολούμενους συνταξιούχους (Οδηγός)

Ο δικηγόρος Δημήτρης Μουσελίμης σας ενημερώνει μέσα από το Dimosio.gr για τα θέματα που απασχολούν τους συνταξιούχους. Σήμερα, εστιάζει στο θέμα των απόμαχων της...

ΕΟΔΥ: Τα σημεία των δωρεάν rapid test σήμερα Κυριακή

Δωρεάν μαζικές δειγματοληψίες θα πραγματοποιήσουν αύριο, Κυριακή 20 Φεβρουαρίου, τα κλιμάκια του ΕΟΔΥ, σε όλη την επικράτεια. Συγκεκριμένα, τα κλιμάκια θα βρίσκονται στα εξής σημεία: Δ....

Ευρώπη Κοσμίδη: Με έργα και όχι με λόγια και ψεύτικες υποσχέσεις, δίνουμε λύσεις σε προβλήματα που ταλαιπωρούν δεκαετίες!

Το Dimosio.gr επικοινώνησε με την Περιφερειακή Σύμβουλο και Εντεταλμένη για ζητήματα Τεχνικών Έργων κα. Ευρώπη Κοσμίδη για μια συνέντευξη εφ'όλης της ύλης για ζητήματα...