Η Φινλανδία εισήγαγε την Τρίτη απαγόρευση της χρήσης ηλεκτρικών σκούτερ από παιδιά κάτω των 15 ετών, ενώ οι εταιρείες ενοικίασης σκούτερ θα πρέπει πλέον να διαθέτουν άδεια από τον δήμο για να συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.
Η νομοθεσία για τη λεγόμενη μικροκινητικότητα, που εγκρίθηκε από το κοινοβούλιο της Φινλανδίας τον περασμένο μήνα, αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης ενίσχυσης των κανονισμών για τα ηλεκτρικά σκούτερ στην Ευρώπη, όπου η χρήση τους έχει αυξηθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια.
Η Ιταλία, για παράδειγμα, έχει επιβάλει στους οδηγούς ηλεκτρικών σκούτερ να φορούν κράνη και να διαθέτουν ασφάλιση, ενώ οι αρχές στο Παρίσι και τη Μαδρίτη έχουν απαγορεύσει τις υπηρεσίες ενοικίασης ηλεκτρικών σκούτερ.
«Η κατάσταση έχει ξεφύγει εντελώς και τώρα πρέπει να τεθεί υπό έλεγχο», δήλωσε η Λούλου Ράνε, υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών της Φινλανδίας, στο Reuters.
«Ελπίζω ότι με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε να απολαμβάνουμε τα σκούτερ με ασφάλεια και σύμφωνα με τους κανόνες, και ταυτόχρονα να σώζουμε ζωές», πρόσθεσε.
Οι φινλανδικές αρχές εκτιμούν ότι περίπου 1.600 άτομα τραυματίζονται σοβαρά κάθε χρόνο σε ατυχήματα με ηλεκτρονικά σκούτερ. Σύμφωνα με τις αρχές, τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν σημειωθεί τουλάχιστον έξι θανατηφόρα ατυχήματα, ενώ περίπου 600 παιδιά τραυματίστηκαν και χρειάστηκαν νοσοκομειακή περίθαλψη κατά την ίδια περίοδο.
Η νέα νομοθεσία υποβάλλει επίσης τους χρήστες ηλεκτρικών σκούτερ στα ίδια όρια αλκοόλ στο αίμα που ισχύουν για τους οδηγούς αυτοκινήτων, απαγορεύει τη χρήση τους υπό την επήρεια ναρκωτικών και ορίζει μέγιστο όριο ταχύτητας 25 χλμ/ώρα (15,5 μίλια/ώρα), σύμφωνα με την φινλανδική υπηρεσία μεταφορών και επικοινωνιών Traficom.
Μεταξύ των εταιρειών ενοικίασης ηλεκτρικών σκούτερ που δραστηριοποιούνται στη Φινλανδία περιλαμβάνονται η αμερικανική Neutron Holding’s Lime, η σουηδική Voi Technology, η νορβηγική Ryde Technology και η γερμανική Tier Mobility.
Δεν είναι ακόμη σαφές πώς η απαίτηση για άδεια θα επηρεάσει τις δραστηριότητές τους στη Φινλανδία.
Οι εταιρείες ενδέχεται να επιβληθούν πρόστιμα εάν δεν τηρήσουν το νέο όριο ηλικίας, σύμφωνα με το υπουργείο, ενώ η ευθύνη για τη συνειδητή παραβίαση του ορίου ηλικίας μπορεί να βαρύνει και τους γονείς.