Στην πρώτη γραμμή μάχης για την ομαλή εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων βρίσκονται τους τελευταίους 16 μήνες χιλιάδες εργαζόμενοι των τραπεζών. Κι αυτό γιατί τα δίκτυα των τραπεζικών καταστημάτων ήταν μεταξύ των λίγων, μαζί με τα σούπερ μάρκετ, τα φαρμακεία και λίγα ακόμη, που έμειναν ανοικτά σε όλη της διάρκεια των πρωτοφανών περιοριστικών μέτρων, που τέθηκαν, τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς, για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας που ξέσπασε στις αρχές του 2020.
Οι τραπεζικοί υπάλληλοι, είτε μέσω του δικτύου των καταστημάτων των τραπεζών που λειτουργούσε με περιορισμένο αριθμό εργαζομένων, είτε μέσω της τηλεργασίας, είχαν να κερδίσουν ένα δύσκολο στοίχημα: Να εξυπηρετήσουν πρωτίστως τις ανάγκες της πελατείας σε απόλυτα ασφαλείς συνθήκες για όλους, αλλά ταυτόχρονα να συμβάλουν στην τιτάνια προσπάθεια των τραπεζών να αφήσουν πίσω τους βάρη του παρελθόντος που δημιουργήθηκαν από την δεκαετή κρίση και να γυρίσουν σελίδα στη νέα εποχή.
Καθώς η πανδημία με την επιτάχυνση των εμβολιασμών βρίσκεται πλέον σε ύφεση και επανερχόμαστε σταδιακά στην κανονικότητα, ποια είναι τα πρώτα συμπεράσματα από τη διαχείρισή της από τις τράπεζες που λειτουργούν στην χώρα μας; Η τηλεργασία ήρθε τελικά για να μείνει και σε ποιο βαθμό; Τι σχέδια υπάρχουν για το μέλλον;
Μάλιστα καταγράφηκε τον τρόπο με τον οποίο οι τράπεζες αντιμετώπισαν την πανδημία στον εργασιακό τομέα και μεταφέρει τις τάσεις και τις σκέψεις που διαμορφώνονται στην μεταπανδημία εποχή.
Τράπεζα Πειραιώς
Η υγειονομική κρίση ήρθε με σαρωτική ταχύτητα να επιβάλει τον επανασχεδιασμό της λειτουργίας του τραπεζικού κλάδου, ο οποίος, χωρίς να χάσει ούτε μία ημέρα λειτουργίας κλήθηκε να προσαρμοστεί γρήγορα στην ψηφιακή πραγματικότητα και να διαμορφώσει σύγχρονους τρόπους εξυπηρέτησης και εργασίας στη νέα κανονικότητα, αναφέρει η Αγγελίνα Κουτσομητοπούλου, Head of Organizational Development & Ιnternal Communications της Τράπεζας Πειραιώς.
Στην Τράπεζα Πειραιώς, προτεραιότητά μας από την αρχή της πανδημίας ήταν η προστασία της υγείας των εργαζόμενων και των πελατών της. Εφαρμόστηκαν αυστηρά πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας με υπευθυνότητα και με απευθείας συνεργασία με τον ΕΟΔΥ και την Πολιτεία. Όλο αυτό το διάστημα, αναφέρει η κ. Κουτσομητοπούλου, η Τράπεζα Πειραιώς διαχειρίστηκε έξυπνα και αποτελεσματικά τη ροή των πελατών στα καταστήματά της και φρόντισε να μετατοπίσει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό την εξυπηρέτηση στα ψηφιακά της κανάλια, ή με διαδικτυακές συναντήσεις. Οι άνθρωποι της Τράπεζας Πειραιώς στην πρώτη γραμμή, σε καθημερινή επαφή με τους πελάτες, στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων με υπευθυνότητα και αίσθημα συλλογικής ευθύνης.
Συγχρόνως, η Τράπεζα υποστήριξε και πέτυχε την ομαλή μετάβαση στην εργασία από απόσταση και την αποτελεσματική συνεργασία μέσα από ψηφιακά μέσα. Το ποσοστό αυτό στις μονάδες διοίκησης έφτασε μέχρι και το 90% τους μήνες του lockdown, υπερβαίνοντας το ποσοστό που είχε ορίσει η Πολιτεία. Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι έχουμε αποκτήσει σημαντική εμπειρία και έχουμε ενδυναμώσει τις ψηφιακές μας δεξιότητες, γεγονός που αποτελεί πλεονέκτημα για την επόμενη ημέρα και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Τράπεζας. Έτσι διαπιστώσαμε ότι, τόσο οι άνθρωποί μας, όσο και οι πελάτες μας, έδειξαν εντυπωσιακά αντανακλαστικά και προσαρμόστηκαν με τον καλύτερο τρόπο στο νέο μοντέλο τραπεζικής εξυπηρέτησης, αναφέρει η κ. Κουτσομητοπούλου.
<strong>Ανακοίνωση ΟΤΟΕ για τηλεργασία στον κλάδο των Τραπεζών</strong>
Η ΟΤΟΕ σε πρόσφατη ανακοίνωση της, αναφέρει ότι «θετικοί στην προοπτική να ρυθμιστεί το καθεστώς της τηλεργασίας με την προώθηση ειδικής Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης, εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι των Τραπεζών στη συνάντηση που είχαν με τη διοίκηση της ΟΤΟΕ»
Στη συνάντηση αυτή, όπως αναφέρει στην ανακοίνωση της η ΟΤΟΕ, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της, έγινε σε θετικό κλίμα μια πρώτη ανταλλαγή απόψεων και συμφωνήθηκε οι διαπραγματεύσεις να συνεχιστούν.
Από την πλευρά της ΟΤΟΕ προβλήθηκε για άλλη μια φορά ότι:
-Ο κλάδος βρίσκεται στο επίκεντρο των τεχνολογικών εξελίξεων και της ψηφιοποίησης της εργασίας.
-Η θέσπιση κλαδικών συλλογικών ρυθμίσεων διασφαλίζει τον υγιή ανταγωνισμό στον κλάδο.
– Η αναγκαιότητα κλαδικής συλλογικής ρύθμισης της τηλεργασίας στον κλάδο και ταυτόχρονα η περαιτέρω εξειδίκευσή της μέσω Επιχειρησιακών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας σε κάθε επιχείρηση, αποτελούν προτεραιότητα και για τον κλάδο και για τους εργαζόμενους.
Η ΟΤΟΕ με αίσθημα ευθύνης, με ετοιμότητα και αποφασιστικότητα απαντά θετικά στις σύγχρονες προκλήσεις μιας νέας εποχής που δημιουργεί νέα δεδομένα και για τον κλάδο και για τους εργαζόμενους.