Η αναβάθμιση των συρμών και η κατασκευή νέων σταθμών αναμένεται να κάνει τη Γραμμή 1 πιο ελκυστική για τους επιβάτες.
Παρόλο που η Γραμμή 1 του μετρό, γνωστή και ως «Ηλεκτρικός», εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες της Αθήνας, δεν έχει την ίδια ποιότητα με τις άλλες γραμμές του μετρό.
Τα ανεξίτηλα γκράφιτι, τα φθαρμένα δάπεδα και ο μη λειτουργικός κλιματισμός είναι μερικά από τα προβλήματα του Ηλεκτρικού, που κάνουν τις μετακινήσεις των πολιτών δυσκολότερες. Ας σημειωθεί ότι οι συρμοί λειτουργούν από το 1984 και έχουν ξεπεράσει τη διάρκεια ζωής τους, που είναι τα 30 χρόνια.
Η Κομισιόν έχει εγκρίνει τη χρηματοδότηση για την ανακαίνισή τους, ενώ όπως έχει δηλώσει η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με το έργο αναμένονται σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, εξοικονόμηση ενέργειας, και πιο αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες για τον πολίτη.
Ενδεικτικά, οι αλλαγές που θα γίνουν στους 14 συρμούς είναι οι εξής:
- αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης,
- αντικατάσταση της περιστρεφόμενης γεννήτριας με σύγχρονη γεννήτρια στατικού τύπου,
- αντικατάσταση των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος, περιλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου των θυρών επιβατών,
- αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού,
- διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ (προσβάσιμοι συρμοί, τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια),
- ενίσχυση της ενημέρωσης και του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών (εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού),
- τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου των επιβατών (αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED κα).
Μια επέκταση που ίσως δούμε μέσα στα επόμενα χρόνια είναι αυτή προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το οποίο σε ετήσια βάση δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες.
Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη χάραξης που προβλέπει τη δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της Γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου, με τη γραμμή να έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ. και 4 σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού.
Επέκταση προς Εθνική Οδό
Πέρα από τα Νότια Προάστια της Αθήνας, η Γραμμή 1 του Μετρό δεν αποκλείεται να λύσει και ένα χρόνιο πρόβλημα της πρωτεύουσας, ήτοι τη σύνδεση των μέσω σταθερής τροχιάς με την Εθνική Οδό.
Αυτό θα γίνει με μία επέκταση από την Κηφισιά έως τον Κόμβο της Βαρυμπόμπης, στην οποία είχε αναφερθεί η πρώην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η επέκταση εξετάζεται να γίνει με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού «Κηφισιά» και μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος σταθμός «Νέα Ερυθραία» και τελικά η γραμμή να καταλήγει σε τερματικό σταθμό στη Βαρυμπόμπη.
Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις