Ο αριθμός των θυμάτων σεξουαλικών επιθέσεων στις δημόσιες συγκοινωνίες της Γαλλίας αυξήθηκε κατά 86% μέσα σε σχεδόν 10 χρόνια, σύμφωνα με μια νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε σήμερα.

Το 2024, καταγράφηκαν 3.374 περιπτώσεις σεξουαλικών επιθέσεων, ένας αριθμός που είναι αυξημένος κατά 6% σε σχέση με το 2023 και κατά 86% σε σύγκριση με το 2016, όπως αναφέρεται στη μελέτη του Παρατηρητηρίου Διυπουργικής Αποστολής για την Προστασία των Γυναικών (Miprof). Η Γαλλία παραμένει ο πρώτος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως.

Αυτοί οι αριθμοί αντιστοιχούν στην αύξηση των θυμάτων που καταγράφηκαν για σεξουαλική βία, σε όλα τα μέσα μεταφοράς, με 122.600 εγκλήματα και αδικήματα το 2024 (+7%).

Στο Παρίσι και την περιφέρεια του, μια έρευνα που διεξήγαγε η τοπική αρχή διαχείρισης μέσων μεταφοράς (RATP) κατέδειξε πως επτά στις 10 γυναίκες δέχθηκαν τέτοιου είδους επιθέσεις στις παριζιάνικες συγκοινωνίες κατά τη διάρκεια της ζωής τους.

Πάνω από το 50% (συγκεκριμένα 56%) των γυναικών που ερωτήθηκαν δηλώνουν πως δεν νιώθουν ασφαλείς στους χώρους του σιδηροδρομικού δικτύου του Παρισιού και 80% εκμυστηρεύτηκαν πως βρίσκονται σε επαγρύπνηση, σύμφωνα με αυτή τη μελέτη του γραφείου ENOV, την οποία διεξήγαγε η Miprof.

Οι γυναίκες παραμένουν οι κύριοι στόχοι στα γαλλικά μέσα μεταφοράς: αντιπροσωπεύουν το 91% των θυμάτων, σύμφωνα με την έρευνα της Υπουργικής Στατιστικής Υπηρεσίας Εσωτερικής Ασφαλείας (SSMSI), την οποία επικαλείται το Παρατηρητήριο. Τα ¾ εξ αυτών (75%) είναι ηλικίας κάτω των 30 ετών, το 36% ανήλικες.

Όλοι σχεδόν οι φερόμενοι δράστες (99%) είναι άνδρες. Μονάχα το 7% των θυμάτων υπέβαλε καταγγελία έναντι 2% το 2016.

«(…) Ο δημόσιος χώρος, και ειδικά τα δίκτυα μέσων μαζικής μεταφοράς, παραμένουν ένας τόπος όπου οι γυναίκες εκτίθενται σε σεξιστική και σεξουαλική βία, μόλις εισέλθουν εκεί», επισημαίνει η γενική γραμματέας της Miprof Ροξάνα Μαρατσινεάνου.

«Όταν μία γυναίκα ή ένα κορίτσι τροποποιούν τα ωράριά τους ή τις διαδρομές τους λόγω του φόβου ότι θα δεχθούν επίθεση πρέπει να μας κάνει να διερωτόμαστε σχετικά με την ελευθερία της πρόσβασης όλων των πολιτών στις δημόσια υπηρεσία μεταφορών», εκτιμά η πρώην υπουργός Αθλητισμού (2018-2022).

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις