Αρχική Διεθνή Ευρωβαρόμετρο: Το 38% των Ελλήνων έχει χρεωθεί για ανεπιθύμητες κλήσεις και SMS

Ευρωβαρόμετρο: Το 38% των Ελλήνων έχει χρεωθεί για ανεπιθύμητες κλήσεις και SMS

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Το υψηλότερο ποσοστό πανευρωπαϊκά έχει η Ελλάδα όσον αφορά τον αριθμό των πολιτών που έχουν πέσει θύματα ανεπιθύμητων κλήσεων και SMS τον τελευταίο ένα χρόνο. Το 38% των Ελλήνων πολιτών απαντά ότι τον τελευταίο έναν χρόνο δέχτηκε είτε «άπαξ» είτε «συχνά» ανεπιθύμητες κλήσεις και γραπτά μηνύματα, τα οποία μάλιστα επέφεραν και πρόσθετες χρεώσεις.

Το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου ο μέσος όρος των πολιτών, που έχουν πέσει θύματα ανεπιθύμητων κλήσεων και SMS με κρυφές χρεώσεις, φτάνει μόλις το 13%.

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει ειδική έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, στην οποία αξιολογείται η ποιότητα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών στην Ευρώπη. Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας για τους Έλληνες καταναλωτές είναι ότι σε μεγάλο βαθμό δηλώνουν ικανοποιημένη από την ποιότητα των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών που απολαμβάνουν.

Ικανοποιημένη από την ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο είναι σήμερα η μεγάλη μερίδα των Ελλήνων χρηστών του Internet. Σχεδόν τα δύο τρίτα των καταναλωτών της χώρας (65%) δηλώνουν είτε «απόλυτα ικανοποιημένοι» (20%) είτε «αρκετά ικανοποιημένοι» (45%) από τις ταχύτητες download του Διαδικτύου στην Ελλάδα.

Όσον αφορά στην ταχύτητα σύνδεσης upload το 18% και το 45% αντίστοιχα δηλώνουν από πολύ έως αρκετά ικανοποιημένη. Στην Ευρώπη η εικόνα είναι ακόμη πιο θετική με την πλειονότητα των Ευρωπαίων, 81%, να δηλώνουν ικανοποιημένοι με την ποιότητα της ταχύτητας λήψης της σύνδεσης στο Διαδίκτυο και 82% με την ταχύτητα upload. Όσοι ζουν σε αγροτικά χωριά είναι λιγότερο ικανοποιημένοι, ιδίως το 77% των ερωτηθέντων.

Το 16% των Ελλήνων άλλαξε πάροχο

Άλλο ένα ενδιαφέρον εύρημα του Ευρωβαρόμετρου είναι πώς συμπεριφέρθηκαν οι χρήστες τηλεπικοινωνιακών εταιρειών σε σχέση με τους παρόχους την περίοδο της πανδημίας. Παρόλο που οι απαιτήσεις συνδεσιμότητας ήταν υψηλές λόγω της τηλεργασίας, της διαδικτυακής εκπαίδευσης και των online υπηρεσιών ψυχαγωγίας, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι δεν έκαναν αλλαγές στις συνδρομές τους στο Διαδίκτυο. Μόνο το 7% άλλαξε πάροχο στο Διαδίκτυο λόγω της πανδημίας.

Η Ελλάδα πάντως είχε την τρίτη υψηλότερη επίδοση μεταξύ των κρατών-μελών στην αλλαγή παρόχου στη διάρκεια της πανδημίας, με το 16% να απαντά ότι το έκανε.

Στο μεταξύ, η έρευνα ρώτησε τους Ευρωπαίους για την επίδραση, που θα έχουν οι πληροφορίες σχετικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών στις επιλογές τους. Το 40% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι η επιλογή του παρόχου θα επηρεαστεί από το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα διεξήχθη από τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2020 και από τον Φεβρουάριο έως τον Μάρτιο του 2021 σε 27 κράτη μέλη και με τη συμμετοχή 27.213 πολιτών της ΕΕ