Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Έρευνα: Τι φοβούνται και πώς αντιδρούν οι Έλληνες καταναλωτές

Τις κοσμογονικές αλλαγές που έχει φέρει ο κορωνοϊός στις αγορές και κατ επέκταση στους Ελληνες καταναλωτές καταγράφει μεγάλη έρευνα της Media Max Greece. Η έρευνα εστιάζει στην περίοδο από τις 26 Φεβρουαρίου οπότε και καταγράφηκε το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού στη χώρα μας έως και τις 18 Μαρτίου με πρόβλεψη έως τις 30 Απριλίου. Τα στοιχεία της έρευνας για το πώς αισθάνονται οι Ελληνες εν μέσω της λαίλαπας της πανδημίας είναι αποκαλυπτικά.

Τι φοβούνται, τι πιστεύουν για τα μέτρα, πώς αντιδρούν ως καταναλωτές;

Το 53% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η εμφάνιση του ιού του προκαλεί άγχος και το 42% φόβο Ένα 22% δηλώνει ότι η εμφάνιση του ιού του προκαλεί σύνεση. Μόλις το 11% δηλώνει ότι του προκαλεί πανικό και 8% θυμό. Αδιαφορία καταγράφεται μόλις στο 6% των ερωτηθέντων.

Οι καταναλωτές σε ποσοστό 46% ανησυχούν ότι θα εμφανιστούν ελλείψεις σε βασικά είδη ενώ το κοινό κάνει στροφή στα συσκευασμένα σε ποσοστό 38%. Μεγάλη είναι η ζήτηση για φρούτα και προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, λόγω ευαισθητοποίησης σε θέματα υγείας. Συστηματικός έλεγχος της προέλευσης των τροφίμων από το 34% των αγοραστών (ντόπια κι όχι από πληγείσες περιοχές).  Το 24% δηλώνει ότι έχει αποθηκεύσει τρόφιμα ή άλλα είδη.

Τι αγοράζουν οι καταναλωτές;

+49,2% είδ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΦΡΟΝΤΔΑ +41,4% ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ +32,7% Πηγή: Nielsen Retail Measurement Services, Σύνολο Ελλάδας Supermarkets, εβδομάδα που τελείωσε 01/03/20 vs. περσινή περίοδο ΝΩΠΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ XYMA +32,6% ΠΡΟΪΟΝΤΑ BAZAAR +13,2% Α

Προϊόντα με αύξηση και μείωση στην Ελλάδα

16% Κρασί -6% Μπύρα -1% Πάνες -2% Καλλυντικά για χείλη -1% Καλλυντικά για μάτια -8% Μπράντι -5% Ουίσκι -2% Παιχνίδια -1% Ένδυση -3% Καθαριστικό λεκέδων +484% Έτοιμα γεύματα +165% Συσκευασμένα Αλλαντικά +344% Υγρά μαντηλάκια +149% Μωρομάντηλα +99% Λαστιχένια γάντια +187% Όσπρια +164% Ρύζι +231% Σαπούνι +112% Απορρυπαντικά +98% Χλωρίνη

Πώς αντιδρά η αγορά;

Αύξηση πωλήσεων 24% στα σούπερ μάρκετ (εκκένωση ραφιών) μετά τα πρώτα επιβεβαιωμένα κρούσματα.

• Μειωμένη κίνηση HORECA καθώς αποφεύγονται οι χώροι συναθροίσεων

• Ανεβαίνει η μικρή λιανική σε καταστήματα κοντινής απόστασης από τα σπίτια

• Μειώνονται οι εισαγωγές εμπορευμάτων από χώρες υψηλού κίνδυνου

• Κόβονται αγορές σε είδη που δεν είναι βασικής ανάγκης, όπως τα ρούχα

• 30% μείωση στη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στα αστικά κέντρα

Τι και από που αγοράζουν οι καταναλωτές

Ανεβαίνει η μέση αξία της απόδειξης αγορών του σούπερ μάρκετ έως και 12€ λόγω επιπλέον προϊόντων καθαρισμού και αντισηπτικών στο «καλάθι της νοικοκυράς»

• Είσοδος σε περιορισμένο αριθμό πελατών τη φορά στα σούπερ μάρκετ (από 16/03)

• Η ταχύτητα ανανέωσης των ραφιών η μεγάλη πρόκληση των σούπερ μάρκετ

• 20.000 εργαζόμενοι σε άδεια ειδικού σκοπού μετά τον νόμο για τους γονείς με παιδιά. Σχεδόν το 1/4 έως το 1/3 του προσωπικού των σούπερ μάρκετ μένει σπίτι • Αυξημένη επισκεψιμότητα και σε φαρμακεία για βιταμίνες, συμπληρώματα διατροφής και προϊόντα ενίσχυσης του ανοσοποιητικού

Πόσο ενημερωμένοι αισθάνονται οι Ελληνες;

Το 79% του κοινού πλέον θεωρεί πως είναι επαρκώς ενημερωμένο για τον κορωνοϊό και μόλις το 16% όχι

Η πλειοψηφία του κόσμου ακολουθεί τις οδηγίες των ειδικών και παραμένει στο σπίτι.

Οι εργαζόμενοι προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες και εργάζονται από το σπίτι (ραγδαία αύξηση τηλεργασίας)

Καταναλωτής & e-Commerce

• 21% των χρηστών σκοπεύει να αγοράσει στις επόμενες 15 ημέρες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ και φαρμακείο

• e-food πρώτο σε προτιμήσεις με 48% ακολουθούν Skroutz 14% (αυξημένο κατά 40% από την προηγούμενη
εβδομάδα), Box 5% και Deliveras 4%

• 29% θέλουν να γλιτώσουν χρόνο, 23% θέλουν να έχουν περισσότερες επιλογές, 22% να μην έρθουν σε επαφή με άλλους και 20% να μην βγουν άσκοπα από το σπίτι
• Αύξηση των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας (κυρίως laptops), που αγοράζονται ηλεκτρονικά, λόγω της ευρείας εφαρμογής της τηλεργασίας

Οι Μεταβολές στα Media

Αύξηση της συνολικής τηλεθέασης +17% σε σχέση με  την περίοδο της κανονικότητας 10-25/02

• Σημαντική αύξηση τηλεθέασης στα δελτία ειδήσεων  (+20%) και στις ενημερωτικές εκπομπές (+16%), κυρίως σε SKAI, STAR ,ALPHA & ΕΡΤ
• Στροφή του κοινού στο online περιβάλλον, τόσο σε  επίπεδο αγορών και ενημέρωσης από ειδικά sites, όσο και σε επίπεδο κοινωνικής δικτύωσης (social media)

 

Διαβάστε όλη την έρευνα της Media Max Greece εδώ

Διαβάστε ακόμη:

Αρχηγική εμφάνιση Τεμπονέρα: «Είναι η ώρα των νόμιμων ιδιοκτητών του ΣΥΡΙΖΑ»

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στο κατάμεστο κλειστό...

ΒΙΝΤΕΟ – Οι αγρότες μπήκαν στην καρδιά της Αθήνας

Στην καρδιά της πόλης έφτασαν πριν λίγη ώρα οι...

Το 45,5% των πολιτών ζουν με καθυστερήσεις σε στεγαστικά δάνεια

Το γεγονός ότι η χώρα μας διανύει μια βαθιά στεγαστική...

ΒΙΝΤΕΟ Αίσχος! Αναρχικοί φώναζαν στα ΜΑΤ: «Που είναι ο Γιώργος;»

Σε μια αδιανότη ενέργεια προέβησαν οι αναρχικοί που συμμετείχαν...

Ενημερωτικό Δελτίο

Κούγιας για Πισπιρίγκου: Πρόκειται για μεγάλη δικαστική πλάνη – Δεν ζητήσαμε ελαφρυντικά (video)

Κούγιας για Πισπιρίγκου: Πρόκειται για μεγάλη δικαστική πλάνη – Δεν ζητήσαμε ελαφρυντικά  Η απόφαση εκφωνήθηκε σε μια κατάμεστη από κόσμο αίθουσα με τους συγγενείς της...

Ισόβια κάθειρξη για την Ρούλα Πισπιρίγκου

Ισόβια κάθειρξη για την Ρούλα Πισπιρίγκου, η οποία κρίθηκε ένοχη ομόφωνα για την ανθρωποκτονία της Τζωρτζίνας Ισόβια κάθειρξη είναι η ποινή που επιβλήθηκε στη Ρούλα Πισπιρίγκου για...

Ομόφωνα ένοχη για τον θάνατο της Τζωρτζίνας η Ρούλα Πισπιρίγκου

Ομόφωνα ένοχη για τον θάνατο της Τζωρτζίνας η Ρούλα Πισπιρίγκου, η35χρονη κρίθηκε ένοχη για ανθρωποκτονία με πρόθεση σε ήρεμη ψυχική κατάσταση - Η Πισπιρίγκου...

Επίσημο: Στα 830 ευρώ ανεβαίνει ο νέος κατώτατος μισθός

«Από την 1/4/2024 όσοι αμείβονται με τον κατώτατο μισθό θα λαμβάνουν 830 ευρώ το μήνα, μιλάμε για μια αύξηση κατά 50 ευρώ σε ένα...