Πρόκειται για το νέο όπλο που ρίχνει η ΑΑΔΕ στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής καθώς θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να «βλέπει» τους πελάτες των επαγγελματιών και να τσεκάρει τις συναλλαγές για αποφυγή πληρωμής φόρου εισοδήματος και κλοπής ΦΠΑ.

Δεκάδες κατηγορίες επαγγελματιών θα υποχρεωθούν να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο καθώς η ΑΑΔΕ αναμένεται το επόμενο διάστημα να ενεργοποιήσει το μέτρο που θα τις δώσει τη δυνατότητα να καταγράφει τον αριθμό των πελατών και να συγκρίνει τα δεδομένα με τις αποδείξεις που εκδίδονται και αποστέλλονται στα MyData.

Πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Taxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.

Σύμφωνα με το προγραμματισμό το ψηφιακό πελατολόγιο σε πρώτη φάση θα εφαρμοστεί σε επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα και στο κλάδο των εκδηλώσεων και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες.

Αναλυτικότερα στη λίστα με τους υπόχρεους βρίσκονται:

  • -Επαγγελματίες με παροχή υπηρεσιών σε οχήματα όπως συνεργεία και ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικών και αξεσουάρ οχημάτων, χώροι στάθμευσης οχημάτων, πλυντήρια αυτοκινήτων, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων και επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.
  • -Επαγγελματίες στον κλάδο των εκδηλώσεων σε κτήματα και αίθουσες και εταιρείες catering και διοργάνωσης.

Το μέτρο σε συνδυασμό με την διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τα ψηφιακά δελτία αποστολής και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια θα ενισχύσει το οπλοστάσιο στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής καθώς ο φορολογικός μηχανισμός θα έχει πλήρη και άμεση εικόνα για τους πελάτες ενός επαγγελματία και θα μπορεί να διασταυρώνει τα στοιχεία για τις αποδείξεις που εμφανίζει στα ηλεκτρονικά βιβλία στο MyData της ΑΑΔΕ.

Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν μέχρι το 2012 χιλιάδες επαγγελματίες. Υπενθυμίζεται ότι στα πρόσθετα βιβλία σε χειρόγραφη μορφή που ήταν υποχρεωτικά για αρκετές δεκαετίες σε πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, όπως γιατροί, οδοντίατροι, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία κ.α. καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη θα έπρεπε να εκδοθεί και η απόδειξη παροχής υπηρεσιών.

 Ωστόσο με την καθιέρωση του νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών καταργήθηκε ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων και στο πλαίσιο της απλοποίησης καταργήθηκαν και τα βιβλία πελατών πράγμα που εκμεταλλεύθηκαν επιτήδειοι για να μην εκδίδουν αποδείξεις και να αποκρύπτουν το πραγματικό τζίρο.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις