Η ΑΒ Βασιλόπουλος επενδύει στρατηγικά στην αγορά της Κρήτης, επιδιώκοντας να ενισχύσει το μερίδιο της στον οργανωμένο λιανεμπόριο, το οποίο αποτελεί σχεδόν το 8% του συνολικού τζίρου του κλάδου στην Ελλάδα.

Με ιδιαίτερη δυναμική, η αγορά της Κρήτης υπερβαίνει σε τζίρο ακόμα και αυτήν της Πελοποννήσου, ενώ οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης παραμένουν υψηλές λόγω της συνεχούς τουριστικής κίνησης στο νησί.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα της Circana για την αγορά ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, τα σούπερ μάρκετ στην Κρήτη σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου σε σύγκριση με άλλες περιφέρειες της χώρας το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2024, καταγράφοντας άνοδο της τάξης του 5,3% και μερίδιο 7,7% στην ελληνική αγορά.

Νέο κατάστημα στη Χερσόνησο

Κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής της ΑΒ στην Κρήτη αποτελεί το νέο εταιρικό κατάστημα που άνοιξε τον Απρίλιο στη Χερσόνησο Ηρακλείου. Πρόκειται για μια περιοχή έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος, όπου δραστηριοποιούνται και άλλες σημαντικές αλυσίδες, όπως οι Lidl, Χαλκιαδάκης και Κρητικός, ενώ υπάρχουν επίσης αρκετά μικρότερα μίνι μάρκετ και καταστήματα τροφίμων.

Το κατάστημα της Χερσονήσου, με επιφάνεια 1.100 τ.μ. και προσωπικό 24 ατόμων, φιλοξενεί περίπου 355-360 τοπικά προϊόντα, τα οποία ξεχωρίζουν στα ράφια χάρη στην ειδική σήμανση με τοπικά σύμβολα και αγγλόφωνες περιγραφές. Συνολικά, η ΑΒ λειτουργεί 15 καταστήματα στην Κρήτη, εκ των οποίων 12 είναι εταιρικά και 3 είναι franchise.

Συνεργασίες με Κρητικούς Παραγωγούς

Η τοπικότητα αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής της ΑΒ, ιδιαίτερα στην κατηγορία των τυροκομικών προϊόντων, όπου η αλυσίδα συνεργάζεται με περισσότερους από 20 τοπικούς παραγωγούς. Σημαντική παρουσία έχουν επίσης τα τοπικά προϊόντα σε κατηγορίες όπως τα παξιμάδια, το νερό (συμπεριλαμβανομένου του ιδιωτικής ετικέτας νερού της ΑΒ, που παράγεται από τα Νερά Κρήτης), τα φρούτα και λαχανικά, τα ποτά, η ρακή, και τα γαλακτοκομικά.

Κάποιες από τις σημαντικές αποκλειστικές συνεργασίες της αλυσίδας στην Κρήτη περιλαμβάνουν το τυροκομείο Αμάρι, τη βιομηχανία επεξεργασίας κρέατος Krivek, που έχει επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της και διαθέτει πλέον και μονάδα επεξεργασίας ψαριών, καθώς και τον Συνεταιρισμό Ανωγείων.

Όσον αφορά το καλάθι των προϊόντων, όπως ανέφερε πρόσφατα η διοίκηση της ΑΒ, η εταιρεία στο πανελλαδικό δίκτυο διαθέτει συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς στο 80% των προϊόντων της και δίνει έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με στόχο προσθήκη 450 νέων προϊόντων και 1.000 νέων κωδικών στην 3ετία.

Τα προϊόντα στα ράφια της αλυσίδας με ξένη επωνυμία θα φτάσουν τα 1.500, περίπου τα μισά από τα 3.000 που διαθέτει. Το μεγαλύτερο μερίδιο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με όρους τζίρου έχουν τα συσκευασμένα, 18%-20%, και μαζί με τα φρέσκα ξεπερνούν το 30%.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις