Αναστάτωση σημειώθηκε κατά τη διάρκεια επείγουσας διακομιδής ασθενούς στη γραμμή Θάσου–Κεραμωτής, όταν πλήρωμα του ΕΚΑΒ Καβάλας ήρθε αντιμέτωπο με απαίτηση για πληρωμή εισιτηρίου στο φεριμπότ.

Σύμφωνα με καταγγελίες, δύο διασώστες μετέφεραν 75χρονο καρκινοπαθή από τη Θάσο προς το Νοσοκομείο Καβάλας, όταν υπάλληλοι της ακτοπλοϊκής εταιρείας ζήτησαν την έκδοση εισιτηρίων τόσο για το πλήρωμα όσο και για τον ασθενή. Το περιστατικό προκάλεσε έντονη έκπληξη στους διασώστες, οι οποίοι, όπως αναφέρεται, εκτελούσαν επείγουσα υγειονομική αποστολή.

Τελικά, σύμφωνα με την περιγραφή του περιστατικού, δεν πραγματοποιήθηκε πληρωμή, ενώ υπήρξε παρέμβαση του Λιμενικού Σώματος και το ασθενοφόρο επιβιβάστηκε στο πλοίο.

Ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ Καβάλας, Γιώργος Σακάλογλου, διευκρίνισε ότι το ζήτημα φαίνεται να σχετίζεται με παρεξήγηση μεταξύ της εταιρείας και του πληρώματος, σημειώνοντας πως η ακτοπλοϊκή εταιρεία προχώρησε σε απολογία μέσω ανακοίνωσης και εκτίμησε ότι το περιστατικό δεν θα επαναληφθεί.

Ο ίδιος ωστόσο τόνισε ότι δεν υπάρχει απόλυτη σαφήνεια για το τι ισχύει σε πανελλαδικό επίπεδο σχετικά με τη χρέωση μεταφορών του ΕΚΑΒ, επισημαίνοντας ότι σε ορισμένες νησιωτικές περιοχές οι ασθενείς ή οι συνοδοί τους καταβάλλουν εισιτήριο κατά τη διακομιδή, ενώ σε άλλες όχι. Για τον λόγο αυτό, όπως είπε, το ΕΚΑΒ έχει ζητήσει επίσημες διευκρινίσεις από την υπηρεσία του.

Παράλληλα ανέφερε ότι σε κάποιες περιπτώσεις νησιών η διαδικασία προβλέπει μεταφορά ασθενούς μέσω διακομιστηρίου, με το κόστος να καλύπτεται εκ των υστέρων από δημόσιους φορείς, ενώ σε άλλες γραμμές καταγράφεται διαφορετική πρακτική, γεγονός που δημιουργεί ασάφειες.

Σύμφωνα με την εκδοχή που διατύπωσε, το περιστατικό στη Θάσο φαίνεται να οφείλεται σε λανθασμένη εκτίμηση της εταιρείας, η οποία θεώρησε αρχικά ότι επρόκειτο για ιδιωτικό ασθενοφόρο και όχι για όχημα του ΕΚΑΒ.

Ο Γιώργος Σακάλογλου σημείωσε επίσης ότι υπάρχει και διαδικασία με πλοίο επιφυλακής στη Θάσο, το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά για διακομιδές και το κόστος της μεταφοράς καλύπτεται από το Υπουργείο Υγείας, διευκρινίζοντας ότι σε αυτή την περίπτωση υπάρχει κανονική αποζημίωση και θεσμοθετημένη διαδικασία πληρωμής.

Το θέμα αναμένεται να τεθεί προς διερεύνηση και σε κεντρικό επίπεδο, προκειμένου να αποσαφηνιστεί πλήρως το πλαίσιο που διέπει τις ακτοπλοϊκές διακομιδές ασθενών και τα πληρώματα του ΕΚΑΒ.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις