Ανατροπές στο χρονοδιάγραμμα αλλά και ενδεχόμενες ανακατατάξεις στα σχήματα που θα δώσουν το τελικό παρών αναμένονται για τον διαγωνισμό για την Εγνατία Οδό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, που πάντως διακινούνταν το τελευταίο χρονικό διάστημα στην αγορά λόγω των ασφαλιστικών μέτρων και των προσφυγών που είχαν κατατεθεί στο ΣτΕ, το ΤΑΙΠΕΔ προσανατολίζεται να δώσει τη δυνατότητα να καταθέσουν προσφορές για την Εγνατία Οδό και στις κοινοπραξίες που είχαν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Ετσι, θεωρητικά, οι κοινοπραξίες της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με την Roadis και της Μυτιληναίος με την Vinci, που είχαν ζητήσει να δοθεί παράταση, θα μπορούν να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό. Υπενθυμίζεται ότι ΤΑΙΠΕΔ είχε αποφασίσει να μην δώσει νέα αναβολή στην παραχώρηση του οδικού άξονα, όταν κατατέθηκε προσφορά μόνο από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Egis Projects. Πλέον, εφόσον επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες και η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ δώσει νέα παράταση, οι προσφορές ακούγεται ότι θα δοθούν σε περίπου 2μήνες από τώρα.

Πρόκειται για διαγωνισμό που περιλαμβάνει πολυετή παραχώρηση σε ιδιώτες (35 έτη), ο επενδυτής θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ αρχική προσφορά, ετήσια αμοιβή με το κόστος της επένδυσης να ανέρχεται, σύμφωνα με κατασκευαστικούς κύκλους, σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ.

Ωστόσο, πέρα από αυτή την εξέλιξη, στην αγορά έχουν αναπτυχθεί και φήμες για τη σύσταση των σχημάτων που τελικά θα διεκδικήσουν το έργο. Κύκλοι της αγοράς δεν αποκλείουν να έχουμε άλλες συμμαχίες σε σχέση με τις αρχικές κοινοπραξίες, κάποια γκρουπ να μην κατέβουν, κάποια να «κουμπώσουν» με άλλα σχήματα, ενώ μέχρι τότε θα έχουν επιλυθεί και οι όποιες εσωτερικές εκκρεμότητες σε συγκριμένους ομίλους.

Ο επενδυτής θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και των κάθετων οδικών αξόνων.