Για όσους θα πάνε διακοπές δεν είναι μόνο ο περιορισμένος αριθμός των ημερών διαμονής αλλά έβαλαν μαχαίρι και στις δαπάνες της εστίασης και ψυχαγωγίας προκειμένου να συγκρατήσουν τα έξοδά τους, επιλέγοντας συχνότερα το φαγητό στο σπίτι ή στο χέρι αντί για μια έξοδό τους σε κάποια ταβέρνα ή εστιατόριο.

Αν παλαιοτέρα διακοπές ήταν μπάνιο και ταβερνάκι καθημερινά, πλέον αυτό είναι παρελθόν και όπως λένε οι επιχειρηματίες του κλάδου οι έξοδοι έχουν περιοριστεί στο μισό, ενώ οι παραγγελίες και από τους Ελληνες είναι πλέον πιο περιορισμένες.

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, ότι το 33% των ελλήνων καταναλωτών θεωρεί ότι το κόστος της εστίασης επιβαρύνει σημαντικά τον προϋπολογισμό των διακοπών και για τον λόγο αυτό έχουν γίνει πιο προσεκτικοί στις επιλογές τους ενώ οι επτά στους δέκα για λόγους οικονομίας έχουν αναγκαστεί να ακυρώσουν κάποια έξοδα για φαγητό ή ψυχαγωγία.

Περισσότερα χρήματα στο φαγητό είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν πλέον σχεδόν οι 6 στους 10 έλληνες καταναλωτές και από αυτούς οι Gen Z και οι Millennials σε ποσοστό 59,4% και 55,8% αντίστοιχα.

Οι επιχειρήσεις της εστίασης δεν βλέπουν συνεχή ροή πελατών αλλά ούτε και κίνηση με την ένταση των προηγούμενων ετών ούτε από ξένους επισκέπτες ενώ με βάση στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2024, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από την έλευση ξένων τουριστών εμφάνισαν μεν αύξηση 16,2%, φτάνοντας στα 3,8 δισ. ευρώ, όμως η άνοδος αυτή δεν ήταν ανάλογη της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης που αυξήθηκε κατά 20,6%, την ίδια στιγμή που η μέση δαπάνη ανά ταξίδι μειώθηκε κατά 3,6%.

«Παλαιότερα, κατά τις ώρες αιχμής, ειδικά σε δημοφιλείς τουριστικές περιοχές, οι πελάτες που δεν είχαν κάνει κράτηση δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν. Τώρα η κατάσταση είναι διαφορετική» αναφέρουν εκπρόσωποι του κλάδου της εστίασης.

Παρόμοια είναι η εικόνα και στις επιχειρήσεις καφεστίασης που προσφέρουν και πρωινό, καθώς πολλοί τουρίστες, Έλληνες και ξένοι, προτιμούν να πάρουν κάτι στο χέρι αντί να καθίσουν σε κάποιο κατάστημα.

Η αύξηση του ΦΠΑ από 13% σε 24% από την 1η Ιουλίου για τα σερβιριζόμενα μη αλκοολούχα ποτά, όπως καφέδες και ροφήματα, έχει απομακρύνει πελάτες από τα καταστήματα, σύμφωνα με τους επιχειρηματίες

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις