Σταθερές παρέμειναν οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο του 2025, χωρίς διαφορές σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2024, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Επιπλέον, η έρευνα αποκαλύπτει ότι στο διάστημα Φεβρουαρίου 2024 – Ιανουαρίου 2025, καταγράφηκε μικρή μείωση της τάξης του 0,20% στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Αναλυτικότερα, από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ προέκυψε ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι της τάξης του +0,09% τον Ιανουάριο 2025.

Η σταθεροποιητική τάση του Ιανουαρίου οφείλεται στην αλληλεξουδετέρωση της επίδρασης από συγκεκριμένες κατηγορίες οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση λόγω συγκυριακών συνθηκών, όπως κατηγορίες που σχετίζονται με το κακάο και τον καφέ και το νωπό κρέας, και στις μειώσεις που παρουσιάζουν σταθερά αρκετές άλλες, όπως τις κατηγορίες μη τροφίμων, τις βρεφικές τροφές και τα κατεψυγμένα είδη.

Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες:

  • απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-9,36%),
  • τροφές και είδη για κατοικίδια (-7,4%)
  • βρεφικές και παιδικές τροφές (-4,42%),
  • χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής (-3,77%), αλλαντικά (-2,76%).

Οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

Οι κατηγορίες με τις μεγαλύτερες αυξήσεις
Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:

  • μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη (+8,89%),
  • ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζομενα είδη (+4,57%), φρέσκα κρέατα (+3,05%),
  • νερά, αναψυκτικά, χυμοί (+3,01%),
  • φρέσκα ψάρια και θαλασσινά (+2,87%).

Σε σχέση με τις αυξήσεις στο κρέας, πρόκειται για αναμενόμενη εξέλιξη λόγω της μείωσης στο ζωικό κεφάλαιο το 2024, λόγω των ασθενειών των ζώων. Σε σχέση με τα αλκοολούχα ποτά η μειωμένη παραγωγή σταφυλιών 2023 οδηγεί σε αύξηση από τα μέσα 2024, καθώς τα προϊόντα ωρίμανσης μπαίνουν στην αγορά. Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού, στα χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής, στις τροφές για κατοικίδια και στις παιδικές βρεφικές τροφές.

Η κατηγορία με τρόφιμα παντοπωλείου που περιλαμβάνει το ελαιόλαδο παρουσιάζει μείωση -1,85%. Σημειώνεται ότι από τις 23 κατηγορίες που εξετάζονται οι 10 κατέγραψαν μείωση και οι 13 αύξηση.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις