Δεν έγινε, τελικά, δεκτή από τη Δικαιοσύνη η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων της εταιρείας Viva κατά των εταιρειών πληροφορικής SoftOne και Entersoft, καθώς το δικαστήριο απέρριψε τον ισχυρισμό της πρώτης για εναρμονισμένες πρακτικές που κατευθύνουν τους πελάτες της προς άλλες εταιρείες παροχής ηλεκτρονικών πληρωμών.
Η Viva, στην αίτησή της, ισχυρίστηκε ότι είχε δεχθεί σωρεία παραπόνων από πελάτες της, οι οποίοι διαμαρτύρονταν ότι οι δύο εταιρείες λογισμικού παρέχουν δωρεάν το υλικό και το λογισμικό διασύνδεσης των προϊόντων τους με τερματικά POS αποκλειστικά στους πελάτες δύο παρόχων υπηρεσιών πληρωμών, συγκεκριμένα της Euronet “Epay” και της Worldline.
Αντίθετα, η Viva υποστηρίζει ότι στους πελάτες της, που παρέχει εφαρμογές διασύνδεσης ταμειακών με POS, επιβάλλουν υψηλές χρεώσεις. Δηλαδή, η Viva υποστηρίζει ότι οι δύο εταιρείες δρουν εναρμονισμένα με τις Euronet και Worldline, και με αυτόν τον «τρόπο αποσπούν εκβιαστικά και αθέμιτα την πελατεία των άλλων παρόχων».
Από την πλευρά τους, οι εταιρείες SoftOne και Entersoft ανέφεραν στην εξώδικη διαμαρτυρία τους ότι μέσω των συνεργασιών τους με τις εταιρείες πληρωμών Worldline και Euronet-Epay, αυτές κάλυψαν το κόστος του λογισμικού διασύνδεσης, το οποίο ανέρχεται ετησίως σε 25 έως 50 ευρώ ανά POS, προς όφελος των εμπόρων. Αυτό έγινε προκειμένου να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους στην αγορά αποδοχής μέσων πληρωμής.
Επιπλέον, τόνισαν ότι είχε πραγματοποιηθεί διαπραγμάτευση το 2023 για αντίστοιχη συνεργασία και με τη Viva, αλλά αυτή δεν κατέληξε σε συμφωνία. Οι SoftOne και Entersoft σημείωσαν επίσης ότι η Viva έχει συνάψει και ανακοινώσει συνεργασίες με άλλες εταιρείες λογισμικού για την προνομιακή εξυπηρέτηση των πελατών τους.
«Προξενεί συνεπώς ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση πώς μας καλείτε να σταματήσουμε μια πρακτική, η οποία, εκτός του ότι είναι καθόλα νόμιμη και προς το συμφέρον των εμπόρων, εφαρμόζεται από σας τους ίδιους.
Μάλιστα, από όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, η εταιρεία σας έχει συνάψει και ανακοινώσει συνεργασίες με άλλες εταιρείες λογισμικού για την προνομιακή αντιμετώπιση των πελατών τους. Προξενεί συνεπώς ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση πως μας καλείτε να σταματήσουμε μια πρακτική, η οποία, εκτός του ότι είναι καθόλα νόμιμη και προς το συμφέρον των εμπόρων, εφαρμόζεται από εσάς τους ίδιους» αναφέρεται στα σχετικά εξώδικα των SoftOne και Entersoft.
Ακόμη, σημειώνεται ότι, η SoftOne έχει εμπορικές συνεργασίες τόσο με τη Wordline και τη ePay, ενώ η Entersoft μόνο με τη δεύτερη.
Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες ειδήσεις