Έχει σημασία που και από την έκθεση του ΔΝΤ αναγνωρίζεται πλέον επίσημα ότι το ελληνικό χρέος δεν είναι βιώσιμο, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών , Υποδομών και Δικτύων. Ο κ. Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα και τους Ευαγγελία Μπαλτατζή και Ξενοφώντα Ζηκίδη, τόνισε , ότι οι εξελίξεις των επομένων ημερών θα είναι θετικές και ο σχεδιασμός που έχει γίνει από την κυβέρνηση είναι στην κατεύθυνση να τελειώσει αυτός ο δυσάρεστος κύκλος για το λαό και την χώρα. Πρέπει να τελειώσει το πρόγραμμα και να αρχίσει η χώρα να στέκεται στα δικά της πόδια, επεσήμανε.

Ο κ. Σπίρτζης απάντησε, σε σχετική ερώτηση, ότι η κυβέρνηση δεν θα δεχθεί, στο πλαίσιο ενός συμβιβασμού, μείωση των συντάξεων, τόνισε όμως, ότι αυτή είναι μία συζήτηση που δεν έχει νόημα να γίνεται αφού η διαπραγμάτευση είναι ανοιχτή και σε μία τέτοια διαδικασία όλα είναι πιθανά.

Αρνήθηκε να σχολιάσει τα σενάρια για διεύρυνση της φορολογικής βάσης , είπε όμως ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να ζητήσουν νέα μέτρα, αφού το ΔΝΤ έχει πάρει τις αποφάσεις του και έχει δώσει την έκθεση του. Δεν μπορούντόνισε ο κ. Σπίρτζης, να ζητήσουν κάτι παραπάνω από αυτό που ήδη υπάρχει και που είναι ήδη πολύ επώδυνο για τον ελληνικό λαό.

Ο κ. Σπίρτζης εκτίμησε ότι το ενδεχόμενο εκλογών δεν είναι ανοιχτό, δεν έχουμε δείξει τάσεις φυγής ή διαφυγής όπως άλλοι, ούτε έχουμε σχεδιασμό δεξιάς παρένθεσης, τόνισε χαρακτηριστικά.

Επανέλαβε ότι η αξιολόγηση θα κλείσει το συντομότερο δυνατόν, αλλά δήλωσε ότι δεν είναι μόνον στο χέρι της κυβέρνησης αυτό.

Δήλωσε ότι λόγω και της ρευστότητας που υπάρχει στο διεθνές σκηνικό είναι κοινός τόπος ότι πρέπει να κλείσει γρήγορα η αξιολόγηση για να μην υπάρχει σε επίπεδο Ευρώπης ανοιχτό ένα μεγάλο πρόβλημα σαν αυτό της Ελλάδας.

Σχετικά με την ΣΤΑΣΥ και τον έλεγχο της Γενικής Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης , ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι στη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ έχουν βρεθεί δυο διακριτές παραβατικές συμπεριφορές. Η πρώτη ήταν από μία ομάδα υπάλληλων που έκλεβε εισιτήρια και χρήματα και τα πουλούσε και η δεύτερη, ένα κύκλωμα που τύπωνε εισιτήρια πλαστά και κανονικά σε εργοστάσιο που ήταν ανάδοχος για να τυπώνει τα εισιτήρια.

Ο κ. Σπιρτζης πρόσθεσε ότι υπάρχουν και άλλες αναφορές που μπορεί κανείς να βγάλει συμπεράσματα, και ότι η προηγούμενη διοίκηση είχε γνώση, ότι από το  2012 ότι οι διαδικασίες δεν τηρούνταν για τον τρόπο διακίνησης και επιστροφής εισιτηρίων, χωρίς να κάνει τίποτα.

Πρόσθεσε ότι ο προηγούμενος πρόεδρος και διευθύνων της ΣΤΑΣΥ είναι ο σημερινός γενικός διευθυντής της ΝΔ, ο κ. Παπαθανάσης και ζήτησε να τοποθετηθεί η ΝΔ επί του θέματος. Το πόρισμα, δήλωσε, το έχει ο γενικός επιθεωρητής και το έχει στείλει στον εισαγγελέα διαφθοράς.

Επίσης ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι τον Μάρτιο του 2017 ολοκληρώνονται λειτουργικά και παραδίδονται τα 4 μεγάλα έργα παραχώρησηςαυτοκινητόδρομων, δηλ η Ιωνία Οδός, η Ολυμπία Οδός, ο Ε65 και ο αυτοκινητόδρομος Μαλιακός- Κλειδί.

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης δήλωσε ότι θα ολοκληρωθεί το 2019 οπότε θα ξεκινήσει η δοκιμαστική περίοδος λειτουργίας και το 2020 θα παραδοθεί στους πολίτες της πόλης.

Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι δημοπρατείται εντός του τετραμήνου η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, το 2020 θα παραδοθεί η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό Αθήνας προς Πειραιά.

Πηγή: Πρώτο Πρόγραμμα