Τετάρτη, 3 Ιουλίου, 2024

Υπ. Παιδείας: “Δεν υπάρχει διπλασιασμός εξετάσεων για εισαγωγή στα ΑΕΙ”

Απορρίπτει το υπουργείο Παιδείας τα περί διπλασιασμού των εξετάσεων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στο πλαίσιο του σχεδίου του για το νέο Λύκειο που δημοσιοποίησε τη Δευτέρα.

Αφού σημειώνει πως μέσα ενημέρωσης χωρίς να διαβάσουν προσεκτικά το σχέδιο για την αναβάθμιση του Λυκείου, γράφουν ότι «διπλασιάζονται οι εξετάσεις», μιλάνε για «πρόσθετες εξετάσεις», σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν κλίμα που δεν βοηθάει την ψύχραιμη αποτίμηση του σχεδίου, διευκρινίζει ότι:

Η θέσπιση του διαγωνίσματος 1ου τετραμήνου (Ιανουάριος), που είναι κοινό για όλους τους υποψήφιους, έχει ως βασικό στόχο να αποδραματοποιήσει τις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου, να μειώσει το άγχος που προκαλεί η ιδέα ότι τα πάντα κρίνονται σε μια τρίωρη εξέταση. Η απόδοση του Ιανουαρίου θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό μόνον αν βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου, άρα είναι μία εξέταση που θα λειτουργεί ευνοϊκά για τους μαθητές. Δίνει, δηλαδή, μια ευκαιρία για τη βελτίωση του βαθμού του Ιουνίου, δίνει ένα «μπόνους» που επιτρέπει στους υποψήφιους να μην αντιμετωπίζουν με το σημερινό δέος τη δοκιμασία των τελικών εξετάσεων.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, τα πλεονεκτήματα του διαγωνίσματος 1ου τετραμήνου (Ιανουάριος) δεν περιορίζονται στην «ελάφρυνση» της αγωνίας των υποψηφίων και την ψυχολογική βοήθεια που αυτή συνεπάγεται. Λειτουργεί, ταυτόχρονα, και ως ένας «αντικειμενικός» δείκτης για την αξιολόγηση του υποψηφίου από τον εκπαιδευτικό, συμβάλλει συνεπώς στην εγκυρότητα της βαθμολογίας του τετραμήνου (όπως και η εκτενής εργασία που θα παραπέμπεται σε εξωτερικό αξιολογητή) και εν τέλει στο κύρος και στην αξιοπιστία του απολυτηρίου.

Επισημαίνει ακόμη ότι το διαγώνισμα του Ιανουαρίου, για το οποίο επαναλαμβάνει ότι η απόδοσή του δεν θα μετρά αν δεν βελτιώνει το βαθμό του Ιουνίου, βοηθά τους μαθητές/τριες να αντιληφθούν κατά πόσο η προετοιμασία τους βρίσκεται σε σωστή κατεύθυνση, ενώ παράλληλα μειώνει τις πιέσεις των γονιών προς τους/τις εκπαιδευτικούς για υψηλούς βαθμούς που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές επιδόσεις των παιδιών τους.

«Δεν χρειάζεται, λοιπόν, να περάσει κανείς στα… ΑΕΙ για να αντιληφθεί ότι δεν υπάρχουν “εις διπλούν εξετάσεις”, ούτε ότι “οι πανελλαδικές πολλαπλασιάζονται”. Αν πολλαπλασιάζεται κάτι είναι η προστασία των μαθητών και των γονιών από τα συστήματα παραπαιδείας. Αλλά γι’ αυτά κουβέντα…» καταλήγει.

 

Διαβάστε ακόμη:

Ακρίτα σε Δούκα: Μήπως να πιάσετε το φαράσι να ξεβρωμίσετε την Αθήνα;

Ιδιαιτέρως σκληρή κριτική ασκεί στον Δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα...

Ευρωεκλογές 2024 – Αποτελέσματα ΥΠΕΣ: ΝΔ 27,5%, ΣΥΡΙΖΑ 14,58%, ΠΑΣΟΚ 13,75%

Ευρωεκλογές 2024 - Η μεγάλη διαφορά της Νέας Δημοκρατίας...

«Στα αθλητικά πάμε..καλά»

Άρθρο των φοροτεχνικών Παναγιώτη Παντελή και Ηλία Χατζηγεωργίου Στα...

Ενημερωτικό Δελτίο

Μεγάλη “βουτιά” στις βάσεις των Πανελληνίων 2024

Σημαντική πτώση αναμένεται να έχουν οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια, με τις πρώτες εκτιμήσεις να μιλούν για μεγάλη βουτιά στα τρία από τα τέσσερα...

Οι οδηγίες του υπουργείου Παιδείας για την υποβολή μηχανογραφικού δελτίου

Οι υποψήφιοι των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων έχουν τη δυνατότητα δημιουργίας κωδικού ασφαλείας (password) για την υποβολή του μηχανογραφικού δελτίου τους. Από χθες, Τετάρτη...

Πανελλαδικές 2024: Πτωτική η τάση για τις ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

Πτωτική φαίνεται πως θα είναι φέτος η τάση στη διαμόρφωση των βάσεων τουλάχιστον στις από τις τέσσερεις ομάδες Προσανατολισμού,  Θετικών Σπουδών, Υγείας, Οικονομίας και Πληροφορικής. Το...

Την πρώτη θέση κατέκτησε Ελληνικό σχολείο σε Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό

Οι μαθητές του 1ου Λυκείου Ηρακλείου Αττικής βρέθηκαν ανάμεσα σε περισσότερους από 240 μαθητές από 30 ομάδες προερχόμενες από 15 χώρες και επικράτειες, που...