Φρένο στη λειτουργία πλατφόρμων όπως η Uber και η Beat (πρώην taxibeat) επιχειρεί να βάλει σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών το οποίο αναμένεται να κατατεθεί το Σεπτέμβρη, και αυστηροποιεί το πλαίσιο λειτουργίας απαιτώντας μακροχρόνιες συμβάσεις με οδηγούς ταξί και αδειοδοτήσεις.

Τα νέα δεδομένα ωστόσο αλλάζουν το περιθώριο κέρδους των διαδικτυακών πλατφορμών αφού αν είναι μακροχρόνιες οι συμβάσεις με τα ταξί το περιθώριο κέρδους τους θα πρέπει να είναι μικρότερο από το 10-13% που κυμαίνεται σήμερα.

Το σχέδιο νόμου εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από το υπουργικό συμβούλιο και προβλέπει μεταξύ άλλων, πως υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών μπορούν να παρέχουν μόνο αδειοδοτημένες εταιρείες και μόνο με δημοσίας χρήσεως αυτοκίνητα (δηλαδή μόνο με ταξί). Μάλιστα οι εταιρείες που θα λειτουργούν ως πλατφόρμες θα πρέπει να καταβάλουν κάποιο ποσό για να εξασφαλίσουν αδειοδότηση και ακολούθως να συνεργάζονται με συγκεκριμένους οδηγούς ταξί, με τους οποίους έχουν υπογράψει τριετή συμβόλαια.

Επίσης προβλέπει βαρύτατα πρόστιμα τόσο για τις εταιρείες (50.000 ευρώ), τους οδηγούς Ι.Χ. και τους πελάτες (5.000) που χρησιμοποιούν μη αδειοδοτημένες επιχειρήσεις.

 

Αλλαγές και στις άδειες ταξί

Το σχέδιο νόμου του υπουργείο Υποδομών αλλάζει πρόβλεψη με βάση την οποία ένας ιδιοκτήτης μπορούσε να κατέχει μέχρι και το 5% των αδειών σε μια περιοχή (δηλαδή θα μπορούσε να έχει 700 άδειες ταξί στην Αττική, που υπάρχουν 14.000 άδειες και θα μπορεί να έχει μέχρι 14 άδειες.