Αρχική Δήμοι 7η Συνεδριακή διάσκεψη της ΚΕΔΕ με τις ΠΕΔ Ηπείρου και Δ. Μακεδονίας

7η Συνεδριακή διάσκεψη της ΚΕΔΕ με τις ΠΕΔ Ηπείρου και Δ. Μακεδονίας

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Με τις ΠΕΔ Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας, συνεχίζεται η συνεδριακή διαδικασία της ΚΕΔΕ με τις ΠΕΔ της χώρας.

Σήμερα πραγματοποιείται η έβδομη κατά σειρά υβριδική τηλεδιάσκεψη, ακολουθούν άλλες τρεις έως τις 11 Δεκεμβρίου.

Οι συνεδριακές διασκέψεις της ΚΕΔΕ με τις Περιφερειακές Ενότητες Δήμων όλης της χώρας γίνονται προκειμένου να επαναπροσδιοριστούν οι θέσεις της Αυτοδιοίκησης  για τη διαμόρφωση του νομοσχεδίου του ΥΠΕΣ  για την πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και τον επαναπροσδιορισμό των αρμοδιοτήτων.

Παράλληλα με εκτενή διάλογο διατυπώνονται οι προτάσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε όλα τα θέματα που απασχολούν τις τοπικές κοινωνίες σε όλες τις περιφέρειες της χώρας.

  • Όλες οι εισηγήσεις, που έχουν επεξεργαστεί οι αρμόδιες Επιτροπές της ΚΕΔΕ, βρίσκονται αναρτημένες στην ιστοσελίδα της ΚΕΔΕ
  • Οι Συνεδριακές διασκέψεις θα μεταδίδονται μέσα από τη σελίδα της ΚΕΔΕ και το κανάλι της Ένωσης στο youtube

Γιώργος Δασταμάνης, πρόεδρος ΠΕΔ Δ.  Μακεδονίας δήμαρχος Γρεβενών: Η πανδημία και η βίαιη απολιγνιτοποίηση επιδείνωσαν περισσότερο τα πράγματα – Πέντε προτάσεις της ΠΕΔ

Στη χειμάζουσα κατάσταση που βιώνει εδώ και πολλά χρόνια η Δυτική Μακεδονία και στις τελευταίες εξελίξεις που επιδεινώνουν και άλλο τα πράγματα αναφέρθηκε ο Γιώργος Δασταμάνης πρόεδρος της ΠΕΔ Δυτικής Μακεδονίας και δήμαρχος Γρεβενών, κατά την ομιλία του στην συνεδριακή διάσκεψη της ΚΕΔΕ με τις ΠΕΔ Δ. Μακεδονίας και Ηπείρου. ,

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο πρόεδρος της ΠΕΔ η Δυτική Μακεδονία πλήττεται εδώ και πολλά χρόνια με την ανεργία κυρίως στους νέους ανθρώπους να κατέχει την πρωτιά ακόμη και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το κατά κεφαλήν ΑΕΠ κατέρρευσε από το 86% στο 59% του μέσου όρου της ΕΕ μεταξύ 2009 και 2017, ενώ ο πληθυσμός έχει μειωθεί από το 2011 έως το 2018 κατά 5,8%.

Σε αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση υπήρξαν δύο εξελίξεις που επιδείνωσαν περαιτέρω τα πράγματα: η πανδημία του κορονοϊού και η απόφαση της κυβέρνησης για μια βίαιη απολιγνιτοποίηση με τον κλείσιμο όλων των μονάδων παραγωγής έως το 2028, ενώ από το 2023 αναμένεται η πλήρης απόσυρση της πλειονότητας των εργοστασίων εκτός της σύγχρονης μονάδας “Πτολεμαΐδα 5”, η οποία σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα λειτουργεί με λιγνίτη μόλις για 6 χρόνια.

Απέναντι λοιπόν στην μεγάλη αυτή πρόκληση της μεταλιγνιτικής εποχής, η ΠΕΔ Δυτικής Μακεδονίας έχει διατυπώσει μια σειρά από επεξεργασμένες προτάσεις  που αφορούν τόσο τους ενεργειακούς δήμους όσο και το σύνολο της Δ. Μακεδονίας.

Βασική αρχή που πρέπει να ακολουθεί ο σχεδιασμός, τόνισε ο κ. Δεσταμάνης είναι πως «πρώτα διασφαλίζουμε τις θέσεις εργασίας και μετά καταργούμε τις λιγνιτικές δραστηριότητες». Γι’ αυτό θεωρούμε απαραίτητη τη θέσπιση ειδικής αναπτυξιακής ρήτρας που θα συνδέει τον χρονικό ορίζοντα απόσυρσης των λιγνιτικών μονάδων με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης, ικανό να αναπληρώσει τις χαμένες θέσεις εργασίας καθώς το υφεσιακό σοκ που θα υποστούμε αναμένεται μεγάλο. Σε περίπτωση μάλιστα γραφειοκρατικών ή άλλων καθυστερήσεων στην πιστή εφαρμογή του Σχεδίου Δίκαιης Μετάβασης, θα πρέπει να μετατίθεται αντίστοιχα και ο χρονικός ορίζοντας παύσης των λιγνιτικών δραστηριοτήτων».

Δεύτερον. Άκρως απαραίτητη είναι η θέσπιση ολοκληρωμένου πλέγματος κινήτρων που να καθιστά όχι μόνο τις λιγνιτοφόρες περιοχές αλλά ολόκληρη τη Δυτική Μακεδονία ελκυστική σε εγχώριες και ξένες επενδύσεις.

«Αυτό, τόνισε ο κ. Δεσταμάνης,  θα μπορούσε να πάρει τη μορφή ενός ειδικού φορολογικού και επενδυτικού καθεστώτος που θα είναι ενιαίο και για τις τέσσερις περιφερειακές ενότητες της Κοζάνης, της Φλώρινας, της Καστοριάς και των Γρεβενών προκειμένου να εφαρμοστεί στην πράξη η έννοια της Περιφερειακής Συνείδησης, αποφεύγοντας έτσι τη δημιουργία μιας Περιφέρειας δυο ταχυτήτων και οικονομικών ανισοτήτων».

Τρίτον: Άμεση εκπόνηση Ειδικού Χωρικού Σχεδίου που θα καθορίζει τις χρήσεις γης στο σύνολο της έκτασης του λιγνιτικού κέντρου Δυτικής Μακεδονίας και θα απαντά τεκμηριωμένα στα ζητήματα της αποκατάστασης εδαφών και της επαναπόδοσής τους στις τοπικές κοινωνίες.

Τέταρτον: Ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών, σιδηροδρομικών και αεροπορικών έργων υποδομής για την επίλυση σοβαρών ζητημάτων προσπελασιμότητας, χωρίς τα οποία «δεν μπορεί να επιτευχθεί η ανάταξη του παραγωγικού μοντέλου» όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Δεσταμάνης.

Πέμπτον: Έμπρακτη ενίσχυση του πρωτογενή τομέα, του πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας για έρευνα και καινοτομία, του τουρισμού, της προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και της πράσινης ανάπτυξης με την ύπαρξη των αναγκαίων χρηματοδοτικών εργαλείων αποτελούν κρίσιμα ακόμη ζητήματα που χρήζουν μιας ιδιαίτερης προσοχής και φροντίδας από την Κυβέρνηση καθώς αποτελούν τις εναλλακτικές διόδους της τοπικής μας οικονομίας στην εποχή μετά τον λιγνίτη.

Σε ότι αφορά στα οικονομικά της Αυτοδιοίκησης ο κ. Δεσταμάνης  ζήτησε την ουσιαστική συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης στα χρηματοδοτικά εργαλεία, βασικός και διακριτός δικαιούχος όχι μόνο των ΚΑΠ, του ΠΔΕ, του «Αντώνης Τρίτσης», του «ΦΙΛΟΔΗΜΟΥ», αλλά και του ΕΣΠΑ 2021-2027, του Ταμείου Ανάκαμψης 2021-2024 και του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης.

Επίσης ζήτησε την παράταση των προσκλήσεων του αναπτυξιακού προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης», την κάλυψη των οικονομικών απωλειών της Αυτοδιοίκησης, που προκλήθηκε από την πανδημία λόγω μειωμένων φορολογικών εσόδων, την αύξηση χρηματοδότησης για την Πολιτική Προστασία, τη χρηματοδότηση για εκπόνηση μελετών, τον εκσυγχρονισμό νομοθεσίας ΟΤΑ περί εσόδων, τη χρηματοδότηση ΚΔΑΠ-ΜΕΑ και προκήρυξη μόνιμων θέσεων εργασίας, τη χρηματοδότηση δήμων σύμφωνα με τις αρμοδιότητες, τη δίκαιη κατανομή των ΚΑΠ στους δήμους, τη μεταφορά των πόρων του ΕΝΦΙΑ στους δήμους, την επανίδρυση της δημοτικής αστυνομίας στους δήμους.

Επίσης ο κ. Δεσταμάνης ζήτησε την χρηματοδότηση των ΔΕΥΑ  για τις επιπτώσεις του Covid 19.

«Είναι γεγονός ότι όλες οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης των δήμων , πλήττονται  από την πανδημία του Covid 19, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να καλύψουν μέρος των λειτουργικών τους δαπανών  εξαιτίας  της μείωσης  των εσόδων τους» τόνισε ο κ. Δεσταμάνης και ζήτησε «την ένταξη των ΔΕΥΑ στις  χρηματοδοτήσεις που προβλέπονται για τις επιπτώσεις του Covid 19».

Σε ότι αφορά στα θεσμικά ζητήματα ο κ. Δεσταμάνης πρότεινε:

Επίλυση των εξής ζητημάτων: αποφυγής ανάληψης θέσεων ευθύνης λόγω υποχρέωσης Πόθεν Έσχες,  δέσμευσης προσωπικών λογαριασμών προέδρων Δημοτικών Επιχειρήσεων, των αδέσποτων ζώων, του ωραρίου των ανταποκριτών ΟΓΑ, την κωδικοποίηση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ΟΤΑ Α΄Βαθμού.


Χρήστος Ντακαλέτσης, πρόεδρος ΠΕΔ Ηπείρου, δήμαρχος Δωδώνης: Η οριοθέτηση των αρµοδιοτήτων ανάµεσα στο Κράτος, τις Περιφέρειες και τους
Δήµους, είναι βασική προϋπόθεση για το νέο παραγωγικό µοντέλο διοίκησης

Τις προτάσεις της ΠΕΔ Ηπείρου για μια σύγχρονη Αυτοδιοίκηση  στο πλαίσιο του διαλόγου για την πολυεπίπεδη διακυβέρνηση, την καταστατική θέση των αιρετών, τον εκλογικό νόμο, τα οικονομικά και τα αναπτυξιακά προγράμματα παρουσίασε ο πρόεδρος της ΠΕΔ Ηπείρου και δήμαρχος Δωδώνης Χρήστος Ντακαλέτσης στη σημερινή συνεδριακή διάσκεψη.

Για την πολυεπίπεδη διακυβέρνηση ο κ. Ντακαλέτσης σημείωσε ότι η οριοθέτηση των αρµοδιοτήτων ανάµεσα στο Κράτος, τις Περιφέρειες και τους Δήµους, είναι βασική προϋπόθεση για το νέο παραγωγικό µοντέλο διοίκησης.
Η µεταφορά αρµοδιοτήτων, σημείωσε,  είναι εκ των ων ουκ άνευ πως θα πρέπει να συνοδεύεται από µεταφορά ανθρωπίνων και οικονοµικών πόρων και να ισοδυναµεί µε την δυνατότητα άσκησή τους από την πρώτη µέρα.
Σε ό,τι αφορά το προσωπικό των δήµων, ο κ. Ντακαλέτσης ζήτησε: α) να προβλεφθούν κίνητρα παραµονής των δηµοτικών υπαλλήλων στους παραµεθόριους και ορεινούς Δήµους και β) να εξαιρεθούν από το πρόγραµµα κινητικότητας οι δηµοτικοί υπάλληλοι για να σταµατήσει η περαιτέρω αποδυνάµωση και αποψίλωση των Δήµων από προσωπικό.

«Θα µπορούσε, είπε, να εφαρµοστεί η κινητικότητα των δηµοτικών υπαλλήλων µόνο µεταξύ των Δήµων µετά βέβαια τη σύµφωνη γνώµη των Δηµάρχων».

Για την καταστατική θέση των αιρετών, πρότεινε να ενισχυθεί η καταστατική θέση των αιρετών µε επαναρρύθµιση θεµάτων αστικής, ποινικής και πειθαρχικής ευθύνης για την αποφυγή της πολιτικής οµηρίας τους και η ρύθµιση της χορηγίας των αιρετών. Επίσης να αντιμετωπιστεί διαφορετικά η αντιµισθία των Δηµάρχων και  να λαµβάνονται υπόψη κριτήρια όπως ο αριθµός των κοινοτήτων και των δηµοτικών ενοτήτων κάθε Δήµου, εν τέλει ο όγκος δουλειάς κάθε Δηµάρχου.

Πρότεινε ακόμη, να καθοριστεί αµοιβή στα µέλη των οικονοµικών επιτροπών που δεν είναι αντιδήµαρχοι. Επίσης να διαχωριστεί η αντιµισθία από τα αγροτικά τους εισοδήµατα για τους κατ επάγγελμα αγρότες που είναι αντιδήμαρχοι, να µη θεωρείται η αντιμισθία εξωγεωργικό εισόδηµα και να σταματήσει η επιστροφή ποσοστού των επιδοτήσεών τους.

Όσον αφορά την αλλαγή του εκλογικού νόµου, υπογράμμισε ότι  θα πρέπει να αντιµετωπιστεί συνολικά ο ρόλος κάθε αυτοδιοικητικού οργάνου, µε στόχο τη δηµοκρατική διακυβέρνηση.

Ο νέος εκλογικός νόµος, ανέφερε ο κ. Ντακαλέτσης, θα πρέπει να  ενισχύει την κυβερνησιµότητα, να διευκολύνει τις προγραµµατικές συγκλίσεις χωρίς να θίγει την αντιπροσωπευτικότητα των κοινωνικών δυνάµεων στα όργανα της αυτοδιοίκησης, να διασφαλίζει την εκπροσώπηση των τοπικών κοινωνιών.

Σε ότι αφορά τα οικονομικά των δήμων  σημείωσε ότι υπάρχουν σηµαντικές έκτακτες χρηµατοδοτήσεις από το υπουργείο, ωστόσο τα έσοδα των δήμων υστερούν και η οικονοµική απίσχανση των δήµων που ξεκίνησε πριν µια δεκαετία µε το πρώτο µνηµόνιο, αντί να έχει ήδη αποκατασταθεί, παγιώνεται και διευρύνεται, ενόσω οι ανάγκες αυξάνονται.

Χαρακτήρισε ως επιτακτικό τον επανακαθορισμό των κριτηρίων και του τρόπου κατανοµής των ΚΑΠ, προκειµένου να αµβλυνθούν οι ανισότητες µεταξύ των δήµων. Κριτήρια  θα πρέπει να αποτελέσουν: Ο πληθυσµός, η έκταση, η  ορεινότητα, η νησιωτικότητα, ο αριθµός των κοινοτήτων, το µήκος του δικτύου της αγροτικής και δηµοτικής οδοποιίας, ο δοµή της απασχόλησης και η εργασιακά κινητικότητα, η ανεργία και το ποσοστό του οικονοµικά ενεργού πληθυσµού, το µήκος των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, το επίπεδο των παρεχόµενων κοινωνικών υπηρεσιών.

Πρότεινε ακόμη να διοχετευτεί απευθείας στους δήµους ποσοστό επί του
ΠΔΕ που σήµερα το διαχειρίζονται αποκλειστικά οι Περιφέρειες

Ταυτόχρονα ζήτησε:
– Αύξηση απόδοσης παρακρατηθέντων πόρων στην Τοπική Αυτοδιοίκησης
– Απόδοση των φόρων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση που εισπράττονται από το
κράτος και δεν αποδίδονται.
– Μείωση του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας στις υπηρεσίες ύδρευσης
και αποχέτευσης

Για  το Ταµείο Ανάκαµψης  ο κ. Ντακαλέτσης  είπε ότι η αυτοδιοίκηση πρώτου βαθμού διεκδικεί «ένα µέρος αυτών των αναπτυξιακών πόρων και κοµµάτι του συνολικού σχεδιασµού να πατήσει πάνω στις ανάγκες των Δήµων της επικράτειας, όχι προφανώς µε µικροέργα αλλά µε µια αναπτυξιακή στόχευση που θα αποδείξει ότι οι Δήµοι δεν είναι ο φτωχός συγγενής».

Για τα αναπτυξιακά και το νέο ΕΣΠΑ ζήτησε οι δήμοι να έχουν ενεργό συμμετοχή, ρόλο και λόγο στον Αναπτυξιακό Προγραµµατισµό, στον σχεδιασµό του νέου ΕΣΠΑ και στην υλοποίηση και άλλων αναπτυξιακών προγραµµάτων. Επίσης να είναι διακριτός ο ρόλος τους στην λειτουργία των Διαχειριστικών Αρχών και όχι απλά στις Επιτροπές Παρακολούθησης.

Επίσης πρότεινε να αξιοποιηθεί το µοντέλο των Ολοκληρωµένων Χωρικών
Επενδύσεων.

«Με την εκπόνηση κι ένταξη τέτοιων σχεδίων ανέφερε, θα δοθεί η
δυνατότητα µιας ολιστικής προσέγγισης της επιχειρούµενης ανάπτυξης µιας
περιοχής, η οποία δεν είναι απαραίτητο να ταυτίζεται µε τα όρια ενός µόνο
δήµου ή τµήµα του, αλλά κυρίως να εκτείνεται σε περιοχές που θα
καταλαµβάνουν περισσότερους δήµους µε κοινά χαρακτηριστικά» .

Επί πλέον ζήτησε να υπάρξει σημαντική αύξηση των πόρων του ”Αντώνης Τρίτσης”, πλαφόν χρηµατοδοτικό για κάθε Δήµο και επαρκής χρονική
δέσµευση για την ωρίµανση και υλοποίηση έργων από πλευράς των µικρών
περιφερειακών Δήµων.  Επίσης ζήτησε την τροποποίηση των προσκλήσεων με ένταξη νέων δράσεων, αναφέροντας ως παράδειγμα, το αίτημα της ΠΕΔ Ηπείρου τη χρηματοδότηση δράσεων αντιµετώπισης της ασθένειας
του µεταχρωµατικού έλκους ώστε να περιοριστεί η καταστροφή των πλατάνων της Ηπείρου αλλά και να προληφθούν οι κίνδυνοι πληµµυρών.

Για την ολοκληρωμένη διαχείριση στερεών αποβλήτων τόνισε ότι  «πρωτίστως πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι ανήκει στην αποκλειστική ευθύνη των Δήµων η καθαριότητα, ανακύκλωση, επεξεργασία και διαχείριση
απορριµµάτων».
Για την πολιτική προστασία ζήτησε  να προχωρήσει η έκδοση του ΠΔ που θα καθορίζει τις οργανικές θέσεις, τις ειδικότητες, τα περιγράµµατα θέσεων, τη διαδικασία πρόσληψης και την εν γένει στελέχωση αυτών των Τµηµάτων στους Δήµους.

Τέλος για την αγροτική ανάπτυξη ζήτησε να ξεκαθαριστούν οι αρμοδιότητες και να στελεχωθούν οι υπηρεσίες  των δήμων κα να διευκρινιστεί ο ρόλος των ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ.

Σε ότι αφορά την Ήπειρο  τόνισε την άμεση ανάγκη δρομολόγησης, μέσω του Ταµείου Ανάκαµψης των εξής έργων:  Οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακκαβιά, σύνδεση Ιόνιας Οδού µε την Πρέβεζα, σιδηροδροµική σύνδεση της Ηπείρου, φυσικό αέρια στις πόλεις της Ηπείρου.


Τ. Θεοδωρικάκος: Εγρήγορση, ενότητα και πειθαρχία από όλους για να αντιμετωπίσουμε την πανδημία και τις συνέπειές της

Εγρήγορση, ενότητα και πειθαρχία στην τήρηση των υγειονομικών μέτρων ζήτησε ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος από τους δημάρχους της Ηπείρου και της Δυτικής Μακεδονίας, προκειμένου να αντιμετωπισθεί με επιτυχία η πανδημία.

Ο κ. Θεοδωρικάκος μίλησε, μέσω τηλεδιάσκεψης, στο συνεδριακή διάσκεψη της ΚΕΔΕ με τις δύο συγκεκριμένες ΠΕΔ και κάλεσε την Αυτοδιοίκηση να συμβάλλει και πάλι στη μάχη κατά της πανδημίας, όπως επιτυχώς έκανε στην πρώτη φάση της, εφαρμόζοντας το νόμο και υποστηρίζοντας τις υγειονομικές και κοινωνικές δομές των περιοχών τους.

Μόνο αν κινηθούμε με όρους εθνικής νεότητας, πειθαρχίας, αλληλεγγύης και ευθύνης θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε την πανδημία και τις συνέπειές της τόνισε ο κ. Θεοδωρικάκος, επισημαίνοντας ότι διανύουμε τον χειρότερο χειμώνα από το 1974 και μετά, καθώς ως χώρα, έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια τριπλή απειλή: Την απώλεια ανθρωπίνων ζωών, τις ρωγμές σε παραδοσιακούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας και την στοχευμένη και στρατηγικού χαρακτήρα τουρκική απειλή.

Όπως τόνισε ο κ. Θεοδωρικάκος «μπροστά σε αυτήν την κατάσταση δεν είναι ώρα για μικροκομματικές αντιπαραθέσεις. Δεν είναι ώρα για μάχες κομματικών εντυπώσεων και πανηγυρισμών. Δεν είναι ώρα για άλλου είδους σχεδιασμούς. Είναι ώρα ευθύνης για όλους».

Σε ό,τι αφορά στην πανδημία θύμισε ότι το υπουργείο Εσωτερικών έχει στηρίξει τους δήμους και οικονομικά και θεσμικά, ενώ, ταυτόχρονα. Με δίκαιο και διαφανή τρόπο προωθεί με ταχύτητα έργα στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», του οποίου η δεύτερη φάση εφαρμογής ξεκινά με το νέο έτος.

Παράλληλα, όπως τόνισε, η κυβέρνηση και το υπουργείο Εσωτερικών θεσμοθετούν σημαντικές μεταρρυθμίσεις, όπως αυτή για την ενίσχυση της αξιοκρατίας στις προσλήψεις στο Δημόσιο και την αναβάθμιση του ΑΣΕΠ, γιατί οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα, καθώς «την επόμενη ημέρα, χρειαζόμαστε ένα κράτος πολύ πιο σύγχρονο, το οποίο να κινηθεί με αξιοκρατία, ευθύνη και αποτελεσματικότητα».

Αναφερόμενες  στις νομοθετικές προτεραιότητες του υπουργείου Εσωτερικών, είπε ότι εκτός από το νομοσχέδιο για το ΑΣΕΠ,  είναι η θεσμοθέτηση της τηλεργασίας, του εθελοντισμού, την πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και τον Ενιαίο Κώδικα της Αυτοδιοίκησης.

Ο κ. Θεοδωρικάκος τόνισε ότι έχει οργανωθεί μέσα από την ΕΥΔΕ του ΥΠΕΣ και την ΕΕΤΑΑ η επιτάχυνση του Προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης». Στόχος του υπουργείου, είπε ο κ. Θεοδωρικάκος, είναι να εφαρμοστεί το Πρόγραμμα με δίκαιο τρόπο, όρους και συνθήκες διαφάνειας, ώστε να μη μείνει κανένας δήμος εκτός. Ανακοίνωσε, επίσης, ότι με το νέο έτος ξεκινά η δεύτερη φάση του Προγράμματος.